Te weinig betaald

Hoi meiden,
Ik heb een probleempje. Ik krijg altijd zwart betaald op mijn werk, en ik krijg het altijd zo in mijn handen gestopt. Ik heb net 200 euro precies gekregen (wat dus eigenlijk niet kan kloppen want hoe verdien je nou bijvoorbeeld precies 200 euro) en ik merkte de afgelopen maanden dat ik altijd eigenlijk minder kreeg dan ik had verwacht. Ik ben deze maand dus gaan natellen; blijkt dus dat ik voor 73 uur werken 200 euro heb gekregen, wat betekend dat ik 2,74 per uur verdien. Overal op internet staat een ander minimumloon maar geen enkele komt zo laag. Ik maak vrij zware en lange dagen van 8 uur 's ochtends tot 17:30, en soms nog later.
Ik weet dus niet zo goed wat ik hiermee aan moet, ik wil eigenlijk niet terug gaan want ik wil niet overkomen als een gierige geldklopper en ik ben bang dat ik ontslagen word of dat ik gezeik krijg als ik er iets van zeg, ik schaam me er eigenlijk ook aardig voor om er mee terug te gaan…

Ik ben 17 jaar overigens.

Nou, aangezien je geen zwart werkt heb je geen poot om op te staan, maar ik zou het toch proberen want je wordt enorm uitgebuit. Anders stoppen, want het is echt veel te weinig.

Inderdaad mee terug gaan! Waarschijnlijk houden ze zelf ook bij hoeveel iedereen werkt en wat ze aan wie meegeven. Vraag eerst bijvoorbeeld hoe veel je verdient, en zeg daarna dat dat niet overeen komt met wat je krijgt. Als ze boos worden o.i.d. gewoon stoppen. 2,74 is S I C K.

Dit mag dus echt niet, voor die 2 euro kan je beter bij de albert heijn ofzo gaan werken… toen ik 17 was ging ik voor die 2 euro echt niet me bed uit om te werken…
:rage: :hammer:

Tja das het nadeel van zwart werk. Je hebt inderdaad geen poot om op te staan. Sowieso zou ik naar je baas stappen want je word gewoon afgezet.

Je verdient inderdaad wel wat weinig voor iemand van 17. Alleen het is zwart, dus jouw werkgever bepaalt wat jij verdient. En dat is voor jou vervelend, maar voor hem ben je lekker goedkoop. Als je goed met je werkgever overweg kunt, zou je aan kunnen geven dat je vrij weinig verdient voor iemand van 17. Als hij/zij hier geen gehoor aangeeft, dan zou je ervoor kunnen kiezen toch een gewoon bijbaantje te gaan zoeken. Heb je meer zekerheid en waarschijnlijk beter betaald en opslag.

En andere maanden? Verdien je altijd 2,74 of heb je nu gewoon random 200 euro gekregen? Het is echt heel laag, ik zou er wel wat van zeggen.

Je hebt geen poot om op te staan. Hoezo werk je eigenlijk zwart? Als je wat zou overkomen o.i.d. heb je er alleen maar problemen van. Zoals nu dus. :’] En we kunnen wel zeggen ‘ga klagen bij je “baas” zodat hij je het misgelopen geld alsnog terug geeft’, maar waarom denk je dat hij je in de eerste instantie zwart laat werken. Hij is minder geld kwijt voor meer werk, en als jij komt vragen om meer loon dan dat je eigenlijk verdiend hebt is de kans erg groot dat je dat gewoon niet krijgt, want probeer maar eens te bewijzen dat je die uren ook daadwerkelijk gewerkt hebt als je niet eens officieel bij dat bedrijf ingeschreven staat als werknemer.

je hoort minimaal 3.74 te krijgen.
Gewoon terug gaaan en ze ermee confronteren!

En over zwart werken.
Dit is nog voor het eerst dat zwart werken zo goedkoop is.
Ik werkte zwart en kreeg 4.50 betaald toen ik 16 was…
Dus tja.

Iedereen die ik ken die zwart heeft gewerkt, kreeg juist veel meer dan het minimumloon. Da’s zo’n beetje het punt om zwart te gaan werken.

Idd normaal krijg je juist meer. Ik krijg 10/15eu ipv 7,25eu per uur bij m’n normale bijbaan. Ik krijg het ook gewoon elke keer nadat ik heb gewerkt.

Heb je dan niks van tevoren afgesproken? Je gaat toch niet werken zonder dat je het over het loon hebt gehad. En waarom zou jij een geldklopper zijn en gierig terwijl diegene jou fucking 2,70 per uur betaalt :’) Echt belachelijk. Enige wat je kan doen is er wat van zeggen en hopen dat je werkgever toch niet zo’n lul is als hij nu lijkt.

Ja ik kreeg het ook direct na mijn werk.
Voelde me echt rijk met mijn waaiers of briefjes.

En verder is het vrij normaal om met je baas enzo over je uurloon te praten.

Ik verdien ook 7,- p/u zwart. Dat is inderdaad het hele punt van zwart werken, ja. Ik mag ook zelf uitrekenen hoe ik verdien, en krijg dan per week betaald. Ik zou dit werk niet blijven doen als zij jou niet meer betalen.

Ik zou niet eens de moeite doen om terug te gaan, dat is echt super weinig. Maar inderdaad even terug gaan en dit aankaarten bij je baas. Anders ermee stoppen. :’)

minimum voor 17 jarig is 3.79 vgm, ik zou het gaan bespreken met degene die jou betaald en anders ontslag nemen aangezien die aso weinig is.

Wat een onzin zeg van die baas. Gewoon aanspreken! Toen ik 17 was verdiende ik 7,50 per uur zwart en dat maakte juist dat ik langer trouw bleef aan ze en ze iemand hadden die ervaring had en niet zomaar een paar maandjes langs kwam.

Zeg maar dat jij een werknemer bent die ze niet zo makkelijk kunnen vinden en dat als ze je willen houden je minstens het dubbele wilt verdienen per uur.

Zelfs bij een schoonmaakbedrijfje zou je 2 keer zoveel verdienen, gekkenwerk!