Te vroeg zin in studiešŸ˜‚

Heeeeeeeeey

Ik zit op dit moment in HAVO 4, maar heb nu al zin in mijn studie haha ook al moet ik nog VWO gaan doen, dus nog 3,5 jaar ploeterenā€¦ toch heb ik op een of andere manier echt heeeel erg zin in mijn studie, herkent iemand dit of ben ik gewoon leergierig ;p

Xxxxx

Nee hoor dit had ik ook! Toen ik in 4 VWO zat was ik al druk op zoek naar studies die me leuk leken.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar het studentenleven kan vies tegen vallen. Geniet nog van de jaartjes die je hebt op de middelbare.

Geniet inderdaad van de vrije tijd die je nog hebt.

Als je een zware studie doet zijn er weken waarin je 0 tijd over hebt om even bank te hangen.

^ Mijn ervaring is juist andersom, ik voelde me gelijk helemaal thuis op de uni en ik studeer na vele jaren nog steeds met veel plezier, en ik werk er ook :slightly_smiling_face: Je moet veel meer doen maar ik vind dat echt wel opwegen tegen de voordelen. Mijn middelbare schooltijd was een stuk minder leuk dan mijn uni-tijd nu is.

Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ja ik vind het ook veel leuker hoor! Zit helemaal op mn plekje.

Maar het is wel handig als TS beseft dat het niet altijd geweldig is. Want dan kan het alleen maar gaan tegenvallen als je eindelijk gaat studeren.

^ Ja dat is helemaal waar. :slightly_smiling_face:

Dit. Er zijn heel veel mensen die een vertekend beeld hebben van het studentenleventje en er veel meer van verwachten en nu dus teleurgesteld zijn.

Ja dat besef ik dank je wel!! Ik ben gewoon geinteresseerd in de opleiding die ik wil gaan doen :slightly_smiling_face: natuurlijk is het zwaar ook met geldzaken en studeren maar het lijkt me ook gaaf :grinning:

Had ik ook hoor, en ben nu heel blij dat ik echt aan het studeren ben! Ik zou dat doel duidelijk voor ogen houden, weet je ook waar je het allemaal voor doet! En verder natuurlijk heel veel leuke dingen doen, want middelbaar is ook een super chille, leuke tijd!