Te volwassen kleden

oké, ik ben ook 14. ik weet niet of ik me nu aangesproken moet voelen. ;p
maar ik heb echt een hékel aan de mensen van mijn leeftijd die me raar aankijken als ik zeg dat ik geen make-up draag en zelf foundationvlekken op hun gezicht hebben. hoge hakken vind ik ook niks op een jonge leeftijd.
ik snap alleen niet wat er erg is aan taillerokjes op je 14e. en ik snap ook niet waarom er een bepaalde leeftijd moet zijn waarop je de trends ‘mag’ volgen, dat vind ik nergens op slaan.

ja klopt precies!
maar ik vraag me af waarom die mensen niet gewoon zich fatsoenlijk kunnen kleden

ik draag ook nooit hele hoge hakken, ik draag ook nooit taillerokjes enzo
omdat ik het niet bij mijn leeftijd vind passen
en toch zie ik er altijd goed en verzorgt uit, ook qua kleding
wat is bij sommige het probleem om gewoon een skinny met leuke laarsjes en een leuk topje ofzo er op aan te doen?
afmaken met een leuke accesoire en hoppa

ik vind je echt een mooi meisje ( heb even je blog bekeken), jij hebt geen make up nodig :grin:

Naja, is wel leuk om het erover te hebben maar het heeft geen zin. Als een oude vrouw van 50 er zo uitziet en je haar daarop aanspreekt hoef je ook niet te verwachten dat ze zich daadwerkelijk aan jouw ideeën gaat aanpassen.

Beetje nutteloos is dit wel haha, maar mijn reactie ook :grinning:

Ik zeg ook niet dat het erg is om een taillerokje te dragen op je 14e, waar zie jij dat staan? Ook zeg ik niet dat je trend niets mag volgen, iedereen volgt trends, het gaat om het geheel, hoe je dit uitstraalt. Zoals NotAnotherYou begon over mijn designertassen, ik vind dat iedereen ze mag dragen, maar het gaat om de combinatie, ik denk dat het er namelijk heel anders uitziet wanneer je het met vans en een skinny jeans combineert dan wanneer je dit met hoge hakken en in een pak of een nette jurk draagt. Dáár doel ik meer op. Maar blijkbaar vatten een paar mensen het gewoon verkeerd op.

Hier ben ik het dus totaal mee eens. en dan bedoel ik niet dat 14-jarigen geen hoge hakken oid mogen dragen, maar meestal willen ze er ouder uitzien en dat vind ik belachelijk, dan zie je n foto en dan staan ze daar, met hun 11 cm hakken, hun minirokje en truitje met inkijk (of een belachelijke grote zwarte balk ervoor) die niks te wensen over laat. Trouwens, ik haat het ook dat er meiden een oranje gezicht hebben. als je foundation nodig hebt vanwege onzuiverheden, okee, maar doe het niet omdat je 1 vlekje op je gezicht hebt ofzo. okee wauw heelverhaal :’)

oh, het was niet echt op jouw stukje gedoeld.
maar bij de discussie in het wat heb jij aan vandaag topic waren
er een paar reacties over dat ze vonden dat taillerokjes ook niet konden bij een jonge leeftijd enzo. sorry. x)

heel erg offtopic, maar ah, dankje, dat is lief. (:

Ik vind wel dat je gelijk hebt.
Ik doe volwassenonderwijs en daar doen mensen zich gewoon aan waar ze zich goed in voelen en niet echt iets wat in de mode is, ik doe daar ook niet echt aan mee.
Maar vergeleken met de jeugdopleiding zie je echt meteen een groot verschil.

ik ben het wel met jullie eens, ik ben zelf 13 en het heeft me wel een beetje aan het denken gezet, ik draag zelf geen hoge hakken en maak me ook niet veel op, maar ik had ook een ‘‘tijdje’’ dat ik dat opeens wou enzo maar nu vind ik het ook helemaal niet meer leuk, ik denk dat het grotendeels aan jézelf ligt en niet aan die modeblogs etc. maar ik heb ook een bloementaillerokje voor in de zomer en die is heel leuk, dus dat vond ik niet echt ergens op slaan ;p

Ik ben het wel met je eens! Ik ben zelf wel 14, maargoed. Ik vind het jammer dat iedereen hetzelfde draagt. Het is toch veel leuker als iedereen gewoon draagt wat hij/zij leuk vindt en wat haar/zijn stijl is. En als mensen niet iets dragen alleen omdat het in de mode is. Ik heb ook het gevoel dat al die meisjes hetzelfde zijn. Allemaal hetzelfde haar, hetzelfde gekleed, dezelfde sport… Zo blijft er bijna niks aparts over.

Ben het echt helemaal met je eens !

http://www.fashionscene.n…volwassenen_te_zien_in_mo

Sluit er bij aan

Ik denk dat het ligt aan deze generatie kinderen. Ook als je kijkt hoe de kinderen tegenwoordig met hun ouders omgaan , sommige gaan al uit op hun 13e of 14e en ik ben nu pas 15 en ik weet dat ik niet veel moet zeggen maar dat gaat er toch wel over op sommige momenten. :slightly_smiling_face:

Dat is gewoon eng x] En bovendien hebben die kinderen dat niet zelf aangetrokken.

Eigenlijk ben ik het wel met jou eens! Je moet je gewoon niet zo druk maken om wat anderen aanhebben, laat ze toch lekker. Iedereen maakt voor zichzelf wel uit wat ie mooi vind of niet, dat hoeft iemand anders niet voor ze te doen. En ik vind dat er ook geen leeftijdsgrens aan vast zit, wanneer je wat wel en wat niet mag dragen. Iedereen gaat zich op een verschillend moment interesseren voor mode, als dat nou op je 12e of op je 16e is (of helemaal nooit) dat maakt niet uit, vind ik. En vaak moet je ook een beetje uitproberen voordat je je stijl ‘gevonden’ hebt.

Even voor de duidelikheid ik vind het prima als jij designertassen wil dragen, want ik heb er verder geen last van. Maar jij vindt blijkbaar dat jouw combinaties het legitiem maken dat je ze draagt. Als jij je daar goed bij voelt, geweldig.
Maar dan vraag ik me af, wat het probleem is als een meisje van 14 zich goed voelt bij het volgen van alle trends. Je hebt er toch geen last van.

En over dat stuk op fashionscene waar net naar gelinkt werd, ik ken heel veel
kinderen in Amsterdam-Zuid die gekleed worden als volwassenen, maar veel van
die meisjes vind het zelf ook prachtig dat ze dure kleertjes aan krijgen.
Ik kan begrijpen dat mensen dat een fout instellingen vinden voor een meisje van 5,
met de prinssessenjurk in de verkleedkist heeft niemand een probleem.
Veel meisjes willen er nu eenmaal graag mooi uit zien, en of dat in een prinsessenjurk is of met een Chanel tasje,
is een verschil in budget. Het principe blijft hetzelfde.

Schoonheid en mode is in onze samenleving gewoon erg belangrijk, en zo
lang je je beseft dat het leven meer is dan dat vind ik dat iedereen moet
kunnen dragen wat hij of zij wil, zonder dat daar een stempel op gedrukt wordt
van ‘je bent te jong’ of ‘dat past niet bij je’. Kleding is je eigen keus,
en als jij gelukkig en zelfverzekerd wordt door het volgen van de trends moet
je dat toch helemaal zelf weten.

En het idee dat je door de mode klakkeloos te volgen niet uniek bent vind ik een uitspraak voor mensen die hopeloos overtuigd zijn van hun eigen unieke identiteit. Niemand is uniek, alles is al een keer gedaan of bedacht.
"You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone else, and we are all part of the same compost pile. "

Leven en laten leven. En er zijn ergere dingen in het leven om je zorgen over te
maken dan meisjes van 14 die gewoon lekker dragen wat ze willen.

Amen!

Ik moet wel even zeggen dat mij op school niemand van 13/14 er zo bij loopt. Dat zijn denk ik vooral de meisjes hier op girlscene, en dan denk ik ook dat ze zich er dus wel fijn in voelen. Bij mij op school moet je geen leuke kleren en hakken hebben om er bij te horen, nee je moet een foundationgezicht hebben om er bij te horen. En ik vind lol maken hartstikke belangrijk, maar ik vind het ook leuk om te winkelen en er leuk bij te lopen etc, dus ik denk niet dat je aan de kledingstijl kunt zien of iemand volwassen is etc.

Ik vind echt dat je helemaal gelijk hebt, ik irriteer me er ook mateloos aan.
Even een voorbeeld, ik ken een meisje bij me in de buurt die met haar pony op dezelfde manege als mij stond. Ze was 11 toen ik haar pas kon, echt nog een kind natuurlijk en gewoon veel met de paarden bezig en buiten spelen etc. net als ik was toen ik die leeftijd had.
Nu zit ze op de middelbare school sinds een paar maanden, is net 12 geworden.
Kwam ik haar vorige week tegen in de h&m: hakken aan, panty aan, taillerokje aan, véél make up op… rende ze met haar vriendinnetjes alle rekken af opzoek naar zoals ze het zei ‘de perfecte broek’. ‘wel raar dat ze alleen grote maten broeken hier hebben’!
Nee goh, 12 jarigen horen op de kinderafdeling :confused:
En als je haar hyves bekijkt, foto’s met een tekst eronder: make up loos *bloosgezichtje*
Dan denk ik echt mijn god kind, ga toch alsjeblieft buiten spelen.
Toen ik 12/13 jaar was interesseerde het me nieteens wat ik aan had, mijn moeder zocht zelfs mijn kleren nog voor me uit toen ik 12 was en op de basisschool zat :’)
En dan idd die 13/14 jarigen die strompelend op hun killerheels door de stad paraderen en je zo arrogant gaan aankijken :’)
Ik zeg niet dat elke 12/13/14 jarige zo is voordat iemand zich weer meteen aangesproken voelt haha, maar dit zijn wel mijn ervaringen en ik vind het echt belachelijk.