Te volwassen kleden

Ik ben het ook met je eens. Ik kan me niet herinneren dat ik op mijn 13e me al zo erg bezig hield met mode. Laat staan dat ik op hoge hakken mocht lopen. En sommige trends zijn leuk, maar ik kan me niet voorstellen om alle trends te (moeten) volgen.

Ik vind het sowieso vreemd dat ‘de kinderen van tegenwoordig’ allemaal zo snel volwassen moeten zijn.

en ik vind designer bags iets voor carrie vrouwen, niet voor ‘meisjes’ van 18.
Wat ik bedoel te zeggen, is waar trek je de grens? Als jij vind dat je met
je 4 jaar verschil het recht verworven hebt je anders te kleden dan meisjes van 14
vind ik dat nogal kortzichtig.

Haha, dat vind ik juist grappig. :grinning_face_with_smiling_eyes: Iedereen moet gewoon lekker aan doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Je komt er van zelf wel achter of het bij je past of niet. Misschien voel je je als 14jarige wel heel volwassen en wil je er ook zo uit zien, weet jij veel. En misschien kijken zij later wel vol schaamte terug naar de tijd dat ze er zo bijliepen, maar als je niets probeert, kom je ook nergens. Het maakt toch niet uit wat een ander aan heeft, al liep er iemand in een konijnenpak door de school, laat lekker. x]

dit is een heel onsamenhangend stukje tekst geworden, maar ik heb geen zin om het te verbeteren. (A)

Ik zeg niet dat ik dat wel mag en anderen niet? Ik ben echt totaal niet kortzichtig. En zoals ik op jouw bericht al had gereageerd, ik combineer het gewoon op een ‘stoere’ manier, zoals ik in het beginbericht al zei, het is niet erg om trends te volgen, want iedereen doet dat, maar het gaat bij mij vooral om het geheel, hoe ik ze ook beschreef in mijn beginpost (jong meisje met hoge hakken, korte rokjes, blazer etc etc.) echt met het blog/lookbook idee erbij.

Als je disigner bags kunt betalen, waarom niet denk ik dan. Maar alsnog wel jong op je 18e. Maar wat je zegt over dat 4 jaar verschil ben ik niet met je eens. Dan zit je net in je puberteit en hoef je je nog helemaal niet volwassen te gaan gedragen. Ik snap ook niet dat al die meisjes van rond de 14 zo veel make-up op hun gezicht smeren, meestal is dat nog helemaal niet nodig. :confused:

make up is helemaal niet nodig, het is ‘nodig’ gemaakt.

@ Merveille; Ja klopt, maar je snapt wel wat ik bedoel. x)

Een meisje op mijn vorige school ook, die werd geïnterviewd op straat voor het programma ‘So Thijs’, bij mispoes. Werd ze gevraagd waarom ze zoveel make-up op dr gezicht heeft (ze ziet serieus oranje van de foundation) komt ze met het antwoord, omdat d’r huid kapot is. Als je huid al zo kapot is, ga je toch je gezicht gewoon goed verzorgen ipv het vol smeren met foundation :’).

Haha precies. Ik snap het sowieso niet, want van make-up gaat je huid alleen maar kapot. En mag je later alleen maar meer troep kopen om het nog een beetje normaal te laten ogen.

Maarja, iemand zou je maar een tijdje met een kapotte huid zien, not done.

carrie vrouwen?

Sex and the city I guess.

oke designer tassen worden weer lekker in een hokje gepropt ;o

meisjes van 14 ook, en daar heb je geen problemen mee?
als je als meisje van 14 met een goed stel hersens gelukkig wordt
van hoge hakken moet je dat toch helemaal zelf weten?

Laat die meisjes toch doen :slightly_smiling_face: als zij zich er goed bij voelen…

Ikzelf ben 20 en volg de trends ook… ‘ik mag dat want ik ben oud genoeg’ ← op wat slaat zoiets als ik dat zou zeggen?
ga anders meteen een wetsvoorstel indienen ofzo?

komaan zeg… waar maak je je druk om

Je zit nu echt over mijn berichten heen te lezen of wat? Ik zei dat het voor mij om het geheel gaat, hoe zij dit uitstralen. Maar goed, denk maar dat ik kortzichtig ben en alle 14 jarige modepoppetjes in hokjes plaats.

Laat mensen wezen wie ze zijn, als mensen zich volwassen kleden in jou ogen. Is dat jou mening. Ik vind als mensen zich jong al zo kleden vaak om zich volwasserner te voeden of juist misschien omdat ze zich volwassener voelen dan dat ze zijn.

Ik denk dat de pubertijd gewoon een periode is waarin je ondekt wie je bent en wie je wilt zijn. Dus ook hoe je, je wilt kleden.

inderdaad

als je mijn reactie terug leest zeg ik ook dat ze het ‘zelf’ moeten weten…
en ik plaatst ze niet in een hokje, ik zeg alleen dat ik het raar vind dat kinderen van 12/13/14 jaar zich zo kleden…

Meisjes van 13/14 mogen de trens ook volgen dat zegt ze toch helemaal niet! Alleen meisjes van 13/14 zien er vaak nog jong uit, en hebben vaak ook nog geen heupen/borsten. Als ze dan bijvoorbeeld high heels dragen of een blazer ziet dat er soms raar uit, omdat ze er nog zo jong uitzien. Ze proberen zich heel volwassen te kleden, terwijl ze er nog gewoon heel jong uitzien. Dat past vaak gewoon niet bij elkaar. En dan heb ik het niet over alle meisjes, maar tegenwoordig wel heel veel.