te verschillend?

mijn vriendje en ik zijn al ruim 9 maanden samen. het gaat heel goed tussen ons, maar er is een ding dat me al die tijd al zo dwars zit. namelijk dat hij topsporter is. ik vind het natuurlijk heel leuk voor hem, maar het zit me ook dwars. en ik weet niet waarom. hij moet elke dag trainen, maar over te weinig aandacht mag ik (nog) niet zeuren want daar doet hij ook zijn best voor. maar hij heeft zegmaar nog een hele wereld (sport dus) waar ik gewoon niet in hoor. misschien ben ik jaloers, dat sport voor hem altijd belangerijker zal zijn dan ik (dat klinkt echt te erg maar ik kan er gewoon niks aan doen). ik heb het gevoel dat ik niet goed genoeg voor hem ben, dat hij beter past bij een meisje met wie hij die passie wel deelt… ik wou dat ik gewoon kon denken van ach we hebben het leuk samen en verder zien we wel (we zijn pas 14) maar dat lukt niet. elke keer als hij over zijn trainingen ofzo begint doet dat gewoon zeer. en ik denk dan dat het beter zal zijn om het uit te maken, omdat ik toch steeds meer van hem ga houden en hoe langer ik wacht hoe pijnlijker het dan zal zijn. i dont know what to do… :no_good_woman:

Praat erover met hem!

Of ga eens een x met hem naar zijn wedstrijd, ga kijken bij zijn training, maak deel uit van zijn wereld. En als die je niet bevalt, dan kan je erover denken hem te laten gaan.

Maar als je echt van hem houdt en het nu uitmaakt, denk ik dat je spijt zal krijgen…

Topsport is een levenstijl… Dat betekend niet dat jij er geen deel van uit kan maken, maar het is niet iets wat zomaar verandert zeg maar :wink: Mee gaan naar wedstrijden/trainingen & de mensen met wie hij daar op trekt leren kennen werkt het beste :slightly_smiling_face: *heb ervaring ;-)* Vraag hem om je in zijn sportvriendengroep te betrekken als dat gaat, dat scheelt al :slightly_smiling_face:

Verder is wat hierboven gezegd is een hele goede, praat met um :grinning: Jongens zijn slecht met subtiele hints, je kan beter gewoon zeggen wat er aan de hand is :wink:

ik weet niet welke sport hij doet, verdiep je erin! lees er wat over of zoek er wat over op als hij dan wat vertelt ga jij het veel beter snappen, en kan jij er veel meer over mee praten en dat is voor jullie allebei veel leuker denk ik

bedankt voor de tips. kga binnekort n keer mee naar zn training :wink:

Hoe lang heb je met hem? Misschien moet je je plaatsje daarin nog vinden.

Ga eens bij wedstrijden van hem kijken, dan kan je mee praten met je vriendje, dat zal hij ook leuk vinden.

Ik zou inderdaad ns mee gaan naar zn training… dan leer je ook meer over de sport… leer je de mensen kennen en dan maak jij ook al (ietsjes) meer deel uit van zijn sportwereldje…misschien vind je zn sport zelfs wel interessant … misschien word je wel zn nummer 1 supporter;) haha
T komt wel goed:)

Als hij een meisje zou zoeken met dezelfde passie, betekend het dat ze nooit kunnen afspreken, want dan heeft zij ook nauwelijks tijd!
Het is JUIST goed dat jullie dingen hebben die jullie apart doen. Dan zit je niet te vaak bij elkaar.
Ga zo door hoor. :slightly_smiling_face:

bijna 10 maanden al… :stuck_out_tongue:

En, ben je er al een beetje uit gekomen? Of is het nog steeds een beetje vervelend allemaal? Al gepraat? (het is odnertussen een maand geleden namelijk…)

we hebben het erover gehad ja, hij zei ook dat je juist niet allebei hetzelfde moet zijn, dat ik het moet zeggen als ik vind dat hij te weinig aandacht aan me geeft, dat we voor elkaar bestemd zijn… (:
we zitten nu alleen niet meer bij elkaar in de klas, en hij moet elke dag trainen dus ik hoop maar dat we nog wel eens wat kunnen afspreken. zoals hij zei moet je er wel zelf vertrouwen in hebben, anders werkt het nooit.