Te verlegen.

Hier zullen best wel topics over zijn, maar ik kan echt niet overweg met de zoek functie hier.

Ik ben echt te verlegen, het is niet meer leuk gewoon. Als ik in mijn eentje ben dan bedenk ik mij soms wel eens gesprekken hoe ik kan reageren met jongens. Maar in het echt klap ik dicht en kan ik maar dom giechelen.

Ik ben al zeventien, heb nog nooit een vriend gehad of gezoend. Ik ben wel wat steviger maar ook niet echt vreselijk lelijk. (als je dat over jezelf mag zeggen) Het komt gewoon omdat ik me geen houding kan geven bij jongens. Ook als ik uit ga, als een jongen naar mij toe komt om te praten, wimpel ik hem snel af. Als een jongen probeert mij te zoenen draai ik mijn hoofd om en als die vraag of ik met hem wil dansen zeg ik ook altijd nee.

Ik ben gewoon te bang, ik ben bang dat ze me voor de gek houden, dat ze me niks vinden, dat ik te saai ben en dat ik niet kan zoenen.

Ik ken ook een jongen in het echt, en we zijn precies het tegenovergestelde. Hij praat juist heel vlot, flirt veel, houd van je aanraken tijdens gesprekken enzo. Maar ik kan dat helemaal niet, mijn hersenen die functioneren dan gewoon niet meer, en ik kan geen normaal gesprek voeren. Ik haat dit echt aan mijzelf.

Ik wil ook leuk kunnen praten met jongens, of flirten met ze. Ik durft niet eens in een jongen zijn ogen te kijken, en als ik langs een jongen loop of denk dat die mij aankijk dan kijk ik snel ergens anders heen of naar de grond. Terwijl ik het wel wil, maar ik ben gewoon te bang dat ik afgewezen word.

Zijn er nog meer meisjes die dit hebben, en misschien erover heen zijn gekomen en tips voor me hebben?

herkenbaar, mijn oplossing: alcohol.
maar dat werkt natuurlijk niet bij iedereen en sommige jongens knappen hier enorm op af :’)

Ja dat werkt niet eens haha :frowning_face:
Maar ik wil ook gewoon overdag flirten met een jongen die ik leuk vind, niet alleen als ik uitga!

Ik had dit ook, heel erg… Totdat ik mijn ex via internet leerde kennen en zo met hem praatte. Na een week gingen we afspreken en sindsdien praat ik makkelijker tegen jongens.

Werk aan je zelfvertrouwen.
Ik deel je probleem echt waar, maar da’s de enige goede oplossing.

Ja maar ik zou niet weten aan wie, ik heb wel vriendinnen. Maar ik luister altijd liever naar hun problemen dan dat ik er zelf over praat. Ik zou denk ik niet eens zoiets durven te zeggen. Ik deel met niemand mijn problemen, ik ben altijd bang dat ik ze verveel ermee.

Ik was vroeger ook heel verlegen, maar zodra je je goed in je vel voelt, komt de rest vanzelf. Als je jezelf mooi vindt, is het helemaal niet zo verwonderlijk dat jongens naar je toekomen en vragen om te dansen! Je hoeft daarvoor niet de flirtqueen te worden, maar gewoon vriendschappelijk wat grapjes maken en dansen is al een begin. Je weet nooit wat daarvan komt… En zoals hierboven al gezegd werd: een beetje alcohol kan soms geen kwaad :wink:

Inderdaad, je goed voelen in je eigen lichaam is al een hele stap. Je zult merken dat je dan ook gemakkelijker/zelfverzekerder bent, ook op de dansvloer. Om iemand van je te laten houden moet je allereerst van jezelf houden. Klinkt raar haha. Als je jezelf kunt accepteren dan straal je dat ook uit, dat je tevreden bent met wie je bent.

Ik begrijp je helemaal haha (:
En iedereen die hier zegt van, eerst jezelf accepteren en werk aan je zelfvertrouwen… HOE doe je dat in godsnaam?
Volgens mij heeft dat er niets mee te maken… Verlegen zijn is een karaktereigenschap, heel vervelend maar je moet er denk ik gewoon mee leren leven. En volgens mij, als je de ‘juiste’ jongen ontmoet komt het wel goed (:

Je hoeft niet te doen zoals de mensen om je heen. Probeer iets toe te passen waar jij je goed bij voelt. Ik kan bijvoorbeeld heel goede gesprekken houden als het 1 op 1 is. Maar bij groepen val ik compleet stil.
Daarom zorg ik dus dat ik alleen met iemand anders afspreek.
Ik ga niet iets doen wat voor anderen werkt, zoals flirtsen ofzo. Daar voel ik me ook helemaal niet prettig bij. Gewoon lekker jezelf zijn. Probeer alleen wel open te zijn naar anderen toe, geef desnoods toe dat je een beetje nerveus bent.

Weg.

Dankjewel iedereen, het is heel aardig van jullie om advies te geven!

Ik denk dat het toch we kom omdat ik niet zo lekker in mijn vel zit. Ik ben echt acht jaar lang erg gepest en daardoor had ik geen vriendinnen. Ik zat ook hele dagen alleen thuis. Laatste jaar ben ik hard gaan trainen, 12 kilo afgevallen en probeer nu minstens drie keer per week af te spreken met vriendinnen. Ik hoop echt dat dit mij ook helpt met minder verlegen worden. In september ga ik ook studeren aan nieuwe school dus ik hoop dat ik dan opnieuw kan beginnen :slightly_smiling_face:

Ik heb ook net hetzelfde probleem, de enige manier hoe ik iemand kan leren kennen is via de computer eerst chatten dan skypen dan praten in het egt, dan is de stap veel minder groot alleen moet je wel zorgen dat die jongen bijvoorbeeld bij je op school zit of dat je misschien allesinds wel weet dat het geen pervert of viezerik is! zo lukt het bij mij wel, als iemand direct face to face begint tegen me (alleen jongens) wimpel ik ze direct af, onbewust natuurlijk (: Veel succes! je bent allesinds niet de enige (:

Als eerste, ik heb hetzelfde alleen misschien iets minder . maar ik klap ook dicht bij sommige jongens en dan functioneren men hersens ook niet meer ofzo . En 2, ga geen alcohol gebruiken, dat slaat nergens op en is nergens voor nodig , mensen vinden je veel leuker zonder alcohol. je gaat je ook anders gedragen daardoor en niemand leert je echte jij kennen, dus doe dat aub niet . veel succes verder, ik moet er zelf ook nog achter zien te komen hoe ik t ga oplossen xo