te veel verwachtingen

Hee girls,

Ik heb de laatste tijd te veel verwachtingen van dingen, waardoor het tegnvalt. Zo ging ik vorige week voor het eerst naar een nieuwe discotheek. Veel mensen hadden al tegen mij gezegd hoe het was en dat er heel veel leuke jongens zijn. Ik ga nog niet echt met jongens om, en wil dit wel heel graag. Dus ik verwachtte de hele week dat er gwn jongens naarmij toe zouden komen en dat het gwn dik feestje zou worden. Ik weet zelf niet hoe ik op jongens af moet stappen. Toen ik er was, was het echt saai. We dansten maar een beetje, en de jongens kwamen ook niet echt op ons af ofs. En als ze dat wel deden wist ik niet wat ik moest doen. Het viel dus echt tegen, terwijl ik er zooo veel zin in had. Ook ga ik deze week naar de primark, ik heb gehoord dat er superleuke kleren zijn, en veel schoenen, nu denk ik dus helemaal dat ik zoveel kleren koop/krijg en heb er superveel zin in. Je zult zien, zoals altijd dat ik met lege handen thuis kom, en er weer teveel van verwacht. Deze verwachtingen gaan bij mij automatisch, dat denk ik vanzelf en heb ik heel veel last van.
Kunnen jullie me helpen/tips geven, zodat ik er geen zin in heb of niet te veel van verwacht, zodat het toch leuk wordt? Ik wordt echt helemaal gek van mezelf.

xxx

Zoals jezelf al aangeeft dat je niet helemaal weet hoe je op een jongen moet afstappen, zo zijn er ook genoeg jongens die niet op een meisje af durven te stappen, omdat ze dan geen flauw idee hebben wat ze dan zouden moeten zeggen. Niet te veel hierbij nadenken zou ik je aanraden. Het gaat erom dat je een leuke avond hebt. Gewoon gezellig kletsen over of iemand al eerder in die club/disco is geweest, wat hij van de muziek vindt, waar diegene vaker uitgaat of wat diegene’s interesses zijn en vanaf daar ontvouwt zich dan meestal wel een gesprek.

Daarnaast niet elk feest is hetzelfde, er komen nog meer avonden en als het feest tegenvalt, probeer het dan zelf op te leuken of ga naar een andere club toe en probeer je daar dan met je stapvrienden te vermaken.

Ik ben persoonlijk niet zo weg van de Primark, terwijl ik ook een paar vriendinnen heb die daar niet weg te slaan zijn. Mocht de Primark tegenvallen laat je hierdoor dan niet uit het veld slaan en kijk vooral ook naar wat de andere winkels in de buurt te bieden hebben. Heb je uiteindelijk toch niets weten te vinden? Dan kun je jezelf opvrolijken met een luxe versie van je favoriete broodje of milkshake (of iets ander waar je trek in hebt).

Heel erg bedankt voor de reactie ! Hier heb ik zeker wat aan ! :grinning: x

Heel veel zin in iets hebben is natuurlijk niet slecht maar bovennatuurlijke verwachtingen hebben kan heel irritant zijn voor jezelf, probeer dingen wat te relativeren als iets tegenvalt bijvoorbeeld kijk naar de dingen die wel leuk waren bijvoorbeeld geen leuke jongens wel leuk gedanst of het het was wel gezellig met mijn vriendinnen.

ik herken dit ook wel, bijna elke keer als ik me ergens heel erg op verheugde, ging het niet door of viel het toch tegen omdat ik te hoge verwachtingen had.
het werkt bij mij heel erg om elke keer als ik merk dat ik me er heel erg op verheug, tegen mezelf te zeggen dat het niet zo leuk is (hoe verwoord ik dit, begrijp je wat k bedoel?) . nu merk ik dat ik minder van dingen verwacht, en juist daardoor dingen extra leuk vind :slightly_smiling_face: misschien werkt dat bij jou ook wel zo.

Heel erg bedankt voor de reactiess ! :slightly_smiling_face: ik heb hier erg veel aan :grinning:

Er staat deze maand een artikel in de Women’s Health dat hierover gaat. Je bent dus echt niet de enige! Probeer eens meer te genieten van spontane leuke dingen (kan heel simpel zijn, bijvoorbeeld dat je een complimentje krijgt ofzo) en geplande dingen minder ‘groot’ te maken in je hoofd. Dus een feestje niet zien als HET leukste feest ooit, maar gewoon als een avondje met vriendinnen zoals je die wel vaker hebt. Dan kan het alleen maar leuk uitpakken!

Ik had dit vroeger ook, toen ging ik me altijd inbeelden hoe bijv. een avondje uit zou kunnen verlopen, en dan was ik natuurlijk altijd super teleurgesteld als het niet zo gebeurde. Gelukkig doe ik dat tegenwoordig niet meer en laat ik dingen gewoon over me heen komen, zonder verwachtingen kan het nooit tegenvallen en als er dan toch iets leuks gebeurt (of je komt leuke kleren tegen in jouw geval) dan is het alleen maar leuker!

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, ik ga hier meestal mee om door van tevoren te proberen me niet té erg te verheugen, een beetje mag, maar als je je voor gaat stellen dat een evenement helemaal geweldig gaat worden, kan het alleen maar tegenvallen. Ik probeer meestal gewoon van het moment te genieten, en dingen die in de toekomst nog komen een beetje op me af te laten komen. Dus als je over een week iets heel leuks hebt waar je heel erg veel zin in hebt, kan dat, maar probeer jezelf er niet over op te fokken. Je kunt er natuurlijk zin in hebben, maar probeer vooral ook van iedere dag te genieten, en van de momenten waar je nu in zit. Als je je heel erg gaat focussen op een moment in de toekomst, en dat moment valt tegen, maakt dat het veel erger xxxx