Té veel spiermassa en de afbouw

Hallootjes,
Ik lees hier heel veel over strakker worden en spieren kweken, maar ik zit met het probleem dat ik te veel spier heb. Ik heb echt hele grote kuiten en mijn bovenbenen zijn ook heel gespierd. Ik heb zelf geen idee hoe dit is gekomen ( Ik fiets wel elke dag 14 km, maar mijn fietsmaatjes hebben dit niet).
Ik vind het heel vervelend, aangezien mijn kuiten niet in broeken passen enzo… :cold_sweat: :cold_sweat:

Maar goed, weet iemand iets hoe je spieren kan afbouwen, want ik kan er echt niets over vinden op t internet.
XX Suus

Omg geef het aan mij.
Nee hmmm het kan dat je spierontwikkeling gewoon harder gaat dan die van je fietsmaatjes. In dat opzicht kun je er weinig aan doen (of je moet opeens met de scooter/auto/ov gaan).

Op hakken lopen kán er ook aan bijdragen, maar dat verschil is minimaal.

Maar gespierde kuiten… Tsja, die heb je of die heb je niet. Als jij zegt niet echt iets te doen waar het door komt kun je er weinig aan veranderen. Ik zit heel hard te denken, maar kan ook niet veel bedenken. Je zou hooguit je eiwitinname iets kunnen verlagen, maar als je normaal eet is dat ook absoluut niet nodig…

Door welk voedsel krijg je veel eiwitten binnen? Ik moest wel keihard lachen om je naam btw. Ik heb gedanst en ik softbal, opzich wel intensity sporten, maar het is niet dat ik bij beide sporten keihard train. Het is echt 1x per week dat er iets gebeurd dat ik mijn kuiten moet gebruiken ofzo hahaha:)
Hakken draag ik echt nooit…
Vroeger wel paard gereden, denk dat die bovenbenen daar van komen, maar die kuiten. Mij LO leraar van vorig jaar noemde me suus met de monsterkuiten… Echt niet goed… Wil iemand een foto zien om eens keihard te kunnen lachen :cold_sweat:

Ik wil best een foto zien haha. Ik denk dat het wel meevalt. Ik probeer zelf wat meer kuitspier te krijgen, dat je zeg maar echt definitie ziet. Vind ik mooi.

Haha ik wil wel een foto zien, maar vooral omdat ik denk dat jij het erger ziet dan het in werkelijkheid is. En ik vind gespierde kuiten mooi, mijn pootjes groeien helemaal niet en meh :’)

Eiwit zit vooral in vlees, vis en zuivelproducten. Een gemiddeld persoon moet ongeveer één gram eiwit per kilo lichaamsgewicht binnenkrijgen, intensieve sporters zitten snel op 1.5-2 gram lichaamsgewicht. Ik zou in elk geval niet onder de richtlijn zitten van een gram per kilo, want dat heeft je lichaam gewoon nodig om te functioneren. Maar als je daar nu dik boven zit zou je je eiwitten iets kunnen verlagen (wel je kcal aanvullen met andere producten).

Geen idee of het zo werkt want ik houd me puur bezig met spieropbouw. Maar als meer eiwitten helpen bij de opbouw, dan helpen minder eiwitten misschien bij de afbraak?

[img=http://s24.postimg.org/8oe0xpc8h/IMG_20150320_194719.jpg]
[/[img=http://s17.postimg.org/nmbb0n957/IMG_20150320_194726.jpg]
[img=http://s1.postimg.org/gzdfukwzf/IMG_20150320_194736.jpg]

Nou dit zijn ze :cold_sweat: :cold_sweat: Haha! In het echt vind ik ze massiever lijken eerlijk :0

Dit is ook iets genetisch hoor. Mijn moeder heeft van zichzelf ook hele dikke kuiten (moet in de winter ook altijd speciale schoenen kopen want normale laarzen past ze niet in), terwijl ze niet sport ofzo. En ik had zelf ook vrij dikke kuiten, nu ik niet meer beweeg ivm ziekte is dat wel wat afgenomen.

Dus ik denk dat je er niet veel aan kan doen. Om nou minder te gaan eten vind ik wat rigoureus. Eiwit heb je gewoon echt nodig zoals chickwithguns al zei, daar zou ik niet in gaan schrappen. Accepteer het gewoon en tja, skinny’s zijn dan misschien niet voor je weggelegd, maar als dat het enige is…

Haha stoer dat je foto’s post. Ik vind ze echt niet extreem hoor, ja ze zijn wel gespierd maar ik had erger verwacht. Denk dat het ook een beetje tussen je oren zit (niet lullig bedoeld).

Ze zijn gespierd maar echt niet extreem hoor. Mensen vinden het leuk om je te plagen met dingen die kenmerkend aan je zijn, maar dat moet je proberen je niet zo aan te trekken. Jammer dat sommige broeken je niet mooi zitten, maar er zijn ook een heleboel dingen die je wel mooi staan :slightly_smiling_face:

Trouwens: grote kans dat het inderdaad deels door het vele fietsen komt, en je genen. Ik had ook erg stevige kuiten toen ik nog naar de middelbare school ging, ik moest ook zeker minstens een uur per dag fietsen. Toen ik dat niet meer had is het snel verdwenen. Mijn vriendinnen hadden er ook geen last van. Toen ik een tijdje terug nog best fanatiek ging hardlopen en hardlooptrainingen had kreeg ik weer snel heel gespierde kuiten, maar wel op een andere manier dan toen van het fietsen (wat minder groot in omvang maar echt wel zo’n behoorlijke ei). Dus wellicht als je minder zou fietsen zou het ook wat minder worden.

Dat wat jij hebt is juist precies wat ik probeer te bereiken :stuck_out_tongue: Ik zou zeggen doe er niks aan :’)

Ik vind ze mooi :3

haha ik heb net zulke kuiten als jij, misschien iets gespierder en ik vind ze totaal niet te gespierd. Wil juist zelf liever iets meer haha

Misschien helpt het een beetje om veel stretch-oefeningen te doen. Maar ik vind het niet extreem eruit zien hoor.

Ik vind je kuiten ook mooi :3

Het zou door het fietsen kunnen komen. Wat voor beenoefeningen doe je? Veel squatten? Want daardoor neemt de spiermassa in je bovenbenen sterk toe. Daarnaast ligt het ook echt aan je bouw. Mijn zus heeft namelijk hetzelfde probleem als jou, maar ik zie ook dat veel vet op de been een oorzaak kan zijn. Dat kun je niet wegtrainen, maar stimuleer het ook niet om dikker te worden in spiermassa.

Haha omg ik had echt zo’n Juffrouw Bulstronk verwacht maar het valt echt mee! Ik zou er niks aan veranderen als ik jou was.