Te veel make-up?

Haha, ik heb mijn haar nu tot over mijn schouders, ik ga een schuine pony nemen en laagjes, dan heb ik ook een beetje een scene kapsel, maar niet té, omdat ik ook pas 12 ben :wink:

panda ogen wil ik ZEKER niet xD

Doe gewoon lekker wat je wilt. Er zit geen leeftijd aan ‘jezelf zijn’.

Nee, dit vind ik er nep uitzien voor een 12-jarige.

Ik zou het doen, het ziet er gaaf uit!

doe waar jy je fijn by voelt!
dat is het enige waar je naar moet luisteren,

Die vorige foto was niet zo goed, kijk dit filmpje, haar make-up is zo vet:

http://www.youtube.com/user/hellodollface3xo#p/a/u/1/V3qOUe5YH2A

het is wel een zielig filmpje :c maar ze ziet er zo leuk uit!

Dat filmpje is een beetje te donker om het te zien, maar ik denk wel dat ik snap wat je bedoelt.
Eigenlijk gewoon; scene dus?
Kinda like this:

http://i56.tinypic.com/vo8ie9.jpg

Daar ben ik ook mee bezig, om het te proberen, maar dan wel minder idd. Ik hou echt van scene, vind het zó tof hé!

Aaahw, dat hierboven is zo leuk!!!
Ik weet alleen niet wat vrienden/familie van mijn nieuwe stijl zouden zeggen?

Jaa vind ik ook. ;3
Uhm, ik zou het langzaam opbouwen. Bij mij vinden ze het minder erg, omdat mijn broer ook gotic is zeg maar.
Maar voor zover ik weet, is hij, zodra hij zelf kleding mocht kopen, langzaam begonnen met zijn stijl op te bouwen. Je moet niet in één keer aankomen met panda ogen, zwarte nagellak, scene hair. -panda ogen ja, want zo ziet mijn moeder het :grinning_face_with_smiling_eyes: -
Maar gewoon ook met de make-up, steeds opbouwen. En zo je eigen stijl vinden, uiteindelijk gaan ze het wel accepteren! :grinning:

dat moet je zelf bepalen , maar vaak als een 13/14 jarig iemand zwaar opgemaakt is lijkt het net of die 13/14-jarige er ouder uit probeerd te zien.

16+.

Geen 14.
Dan is een beetje mascara en een beetje oogpotlood oké.
Niet je hele oog zwart smeren…

Wanneer jij wilt.
Maar goed, ik moet je zeggen dat hoe minder zichtbare make-up, hoe mooier.

Ik zei dat het een fout voorbeeld was xd dat hij nog te heftig is, ik bedoel alleen wat oogpotlood/eyeliner en mascara, of dát zou kunnen.

Eens met schynzel.

Beetje mascara en oogpotlood. 14/15 jaar.
Dat overdreven gedoe: zeker wel 17 of ouder.

ik vind echt heftige oogmake-up leuk als je 16+ bent dus bij het uitgaan.

zolang je het subtiel doet .
beetje eyeliner boven en onder .
wat laagjes mascara .
ik doe het ook; ik ben 13 .
als je het goed doet, ziet het er mooi maar subtiel uit !

Zo bv.Doe ook zwarte eyeliner,pleassse het past bij jou enzo.

gewoon veel oogpotlood?

Hmm, als ik jou was zou ik echt nog geen make-up dragen. Ik heb altijd een beetje het idee dat make-up een soort verslaving word bij mensen. als je op je 13de al heel je kop gaat volsmeren (Bij wijze van spreken haha) is de kans groot dat je daarna niet meer zonder ‘durft’ omdat je jezelf dan kaal vind zonder. Een klein beetje oogschaduw, mascara of lipgloss kan geen kwaad maar gebruik het met mate. Ik vind het altijd leuk als jonge meisjes nog een beetje naturel zijn, zo’n mooi fris koppie moet je niet gaan verpesten! :slightly_smiling_face:

Jemig, ik droeg nog geen make-up in groep 8 of in de brugklas (in de brugklas begon het een beetje). ze beginnen steeds eerder op te groeien zeg. ;o
OT: tja, ik zou het persoonlijk niet doen. alleen een beetje mascara en desnoods een heel dun lijntje boven je ogen. Maar dat komt omdat ik gewend ben dat niemand in groep 8 of in de eerste make-up draagt. dus ik weet niet hoe veel mensen nu bij jou in de klas dat wel doen. (: