Té veel lovers

Ik heb hierbij hulp nodig. Mijn lieve neef heeft heel erg veel contacten. Ik ben ook erg vaak met mijn neef. We doen heel vaak iets samen, bijna elk weekend. Er gaan altijd weleens vrienden van hem mee. Die vrienden voegen me dan na een paar keer ook toe op Facebook of Whatsapp. Dan beginnen er gesprekken en gesprekken worden leuke vriendschappen. Ik moet toegeven dat ik momenteel door mijn neef met 12 jongens app die mij leuk vinden, maar het is niet vice versa en dat weten ze!
Ik heb het dan écht over vriendschappelijke gesprekken er komen geen liefdes rariteiten in voor, alhoewel ze soms wel daarin in de buurt proberen te komen, maar ik draai het gesprek dan gelijk om. Ik weet niet waarom, maar ik ben een erg sociaal type en ga ik dan zo veel mogelijk met mensen om. Nieuwe vrienden maken is altijd leuk en ik kan nou eenmaal beter overweg met jongens dan meisjes.
Maar toch voel ik me hier heel erg slecht over. Ik heb een crush en hij weet dat ik hem heel leuk vind, hij weet ook dat ik veel jongensvrienden heb, maar dat ik geen gevoelens heb voor een ander. Hij vindt het oké, geen jaloers type gelukkig. Maar ik heb hem nooit verteld dat die jongens mij wél leuk vinden en daar voel ik me heel schuldig over, maar ik heb zo’n goede band gecreëerd met de meeste dat het moeilijk is om ze los te laten. Aan de andere kant wil ik het natuurlijk wel. Als ik voor mijn crush wil gaan is het niet goed dat ik andere jongens aan het lijntje hou omdat ik het fijn vind om met ze te praten en leuke dingen te doen. Tenminste dat vind ik… Maar ik heb geen flauw idee wat ik dus hiermee moet. Heeft iemand misschien goede raad? Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is, ik ben niet zo goed in het uitleggen van dingen.

Als die jongens weten dat jij hen niet leuk vindt, zie ik geen reden om je schuldig te voelen. Als jij het niet uitdaagt oid en het op een vriendelijke afstand houdt, dat zou moeten kunnen, vind ik.

Het is heel simpel. Als je echt een goede band hebt gecreëerd zullen ze neem ik aan wel contact blijven houden als je zegt dat je een crush hebt? Anders denk ik dat ze sowieso alleen op iets anders uit waren en dan vind ik het om eerlijk te zijn ook niet waard om dan contact te behouden als ze dan zeggen van laat maar.

Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Ik heb ook haast geen contact met meiden in mijn omgeving aangezien ik ook beter met jongens overweg kan. :stuck_out_tongue:

Misschien is het beter dat je het nog even niet aan bod laat kolen bij je crush, maar je kan die jongens het wel op een tedere, lieve manier duidelijk maken dat je niet verder wil gaan dan ‘Friends’ en ze zullen het enkel accepteren als ze niet enkel uit zijn op een relatie.

MissMint aka Elena

Als jij deze jongens niet het idee geeft dat jij hen ook leuk vind of hen uitdaagt zie ik geen reden waarom jij je schuldig zou moeten gaan voelen… Als het echt zulke goede vrienden zijn dan houden zij ook nog steeds contact met je wanneer jij een relatie zal krijgen met jou crush.

Houd het gewoon puur vriendschappelijk en reageer ook zo op hen, dus niet uitdagen, dan kunnen ze achteraf ook niet gaan zeuren dat je hen het verkeerde beeld hebt gegeven…

Hier heb ik wat aan, dankjewel! Nu kijken waar het schip strand.