Te veel "ik hou van je"

Heey allemaal!

Ik weet niet of het topic al bestaat, maar ik heb een probleempje.
Ik heb sinds een paar weken verkering met een heel lieve jongen, het gaat echt supergoed.
Alleen nu mijn probleem: hij zegt te veel “ik hou van je”, naar mijn idee.

Bijvoorbeeld:

Hij: Heey, ik hou van je.
Ik: Ik ook van jou.
Hij: Hoe is het op vakantie?
Ik: Goed! Maar ik mis je!
Hij: Ik jou ook, ik hou van je.
Ik: Ik ga weer, doegxx
Hij: Oke, doegxx ik hou van je.

Ik vind het superlief dat hij dat zegt, maar naar mijn idee zijn dat 4 woorden die speciaal aan voelen als je het af en toe zegt, maar ze voelen nu niet meer speciaal voor mij, omdat hij het zo vaak zegt.
Zonder dat hij het zegt, weet ik dat hij van me houd, en ik heb geen idee hoe ik hem dit uit moet leggen!

Kunnen jullie me helpen? xxx

Ik zou het er met hem over hebben. Meent hij het echt, of denkt hij dat jij van hem verwacht dat hij het zegt? Eerlijkheid duurt het langst, maar is wel het best.

Ik zou hem gewoon vertellen dat je het heel lief vind van hem, maar dat het niet zo vaak hoeft & dat je al tevreden bent met af en toe. :slightly_smiling_face:

Hij houdt van je, das duidelijk. Maar ik zal nu allang een kotsemmer nodig hebben gehad, veels te klef. Je kan er het beste met hem over gaan praten. Want als je echt van elkaar houdt, hoef je dat geen 100000000x op 1 dag te zeggen. laat staan, zovaak in 1 gesprek

dit doet me echt denken aan toen ik in de 1e een vriendje had dat hij ook de héle tijd i love you zei oh

Leg het aan hem uit zoals je het hier uitlegt.

Ik denk dat het vanzelf ook wel minder wordt aangezien jullie pas een paar weken wat hebben :slightly_smiling_face:

Ik geloof niet zo in ‘‘ikhouvanjou’’ na een aantal weken verkering, dan kun je nog niet zo sterk van iemand houden. maar het zal vast minder worden

Ik las dat jongens het sneller zeggen dan meisjes omdat ze dan hopen dat ze eerder seks krijgen haha. Geen idee hoe betrouwbaar dat onderzoek is geweest hoor, maar het lijkt aannemelijk. :’)

Bedankt! Ik ga het er met hem over hebben. xx

Ik had dit precies hetzelfde!

Na een paar weken al? En dan zo vaak?

Ik zou ‘m vertellen dat hij aub even normaal moet doen :’). Maar goed, dat ben ik.

Ik vind ‘ik hou van je’ nog steeds iets wat veel te snel gezegd wordt. Het hoort iets unieks te zijn, dat je pas echt na een tijd kunt zeggen. Maar helaas is dat niet meer het geval heb ik het idee.

Jij zegt echt precies wat ik denk :wink:

dit ken ik zo goed van mn ex, na een tijdje voelt het gewoon niet speciaal meer.
gewoon tegen hem zeggen (nja deed ik ook, hielp een tijdje en daarna weer zelfde probleem dus ik weet niet of je daar veel aan hebt)

Gewoon even laten weten dat je het een beetje veel vind worden. En dat het dan minder speciaal word. Maar hij bedoelt het goed neem ik aan :wink:

Gewoon zeggen, anders blijft ie doorgaan.