Te veel geven...

Hoi,

ik zit in de 3e en heb het gevoel dat ik veel te veel moet geven om het goed te doen.
ik sta bijvoorbeeld nu 4 onvoldoendes (3en en 4en), en ik moet supergoed mijn best doen om een voldoende te halen. Terwijl dat vorig jaar echt heel makkelijk ging.
Ik heb ook een vreselijk rooster, dus daar ligt het misschien ook aan, maar kan iemand mij helpen dat ik er zegmaar wat meer voor ga doen en dat ik niet ga denken: laat maar, het lukt me toch niet?
Ik moet erg mijn best doen om goede cijfers te halen en houd geen vrije tijd meer over…

Please! :flushed:

dan moet je gewoon een niveau lager gaan?
in tussenuren hw maken

Haal je onvoldoendes omdat je er niks aan doet of doe je gewoon heel erg je best en lukt het gewoon niet?

Ik leer er wel voor, maar het lukt niet omdat ik het blijkbaar niet goed begrepen heb of ze vragen iets wat niet echt ‘letterlijk’ in het boek stond zegmaar.

Dan vraag ik me af of je wel op het goede niveau zit.

Dat heb ik ook, ik zit in de 4e en heb 32 lesuren per week, en dan het huiswerk nog.
Maar ik pak het ook verkeerd aan, want ik besteed steeds maar uren aan huiswerk, maar ik heb het nooit af. Misschien moet je eens rondvragen hoeveel uur de rest dan aan huiswerk besteed, of huiswerk maken met een vriendin en kijken hoe zij het aanpakt.

Ik zit op het goede niveau; op de basisschool zeiden al mijn lerar(ess)en het en hier zeggen ze het nogsteeds 3 jaar. Het enige wat ze erbij zeggen: Je kunt het wel, je moet alleen je best ervoor doen.
Dan denk ik echt van: DAT DOEEEE IK!!

Ik zou even met je mentor erover praten. Misschien kan die jou wel helpen en met een oplossing komen. Daar zijn ze tenslotte voor.
Als je veel tussenuren hebt, kun je daar je huiswerk in maken en voor zo ver het lukt ook in de lessen. Vragen stellen aan je leraar als je iets niet snapt etc. En misschien helpt het ook om een goede planner te maken enzo. Dat kan soms echt heel goed werken.

Nou, meer kan ik niet bedenken hoor =P

Als je écht je best doet en echt niet beter kunt, dan is het gewoon te hoog gegrepen voor je!
Wat voor niveau doe je eigenlijk?
Ik zou echt gewoon een niveau lager gaan doen hoor…
Veel minder gestress:)
heb het namelijk zelf ook gehad!