Te veel controle

Ik ben een echte controlfreak en het zit me dwars bij mijn dagelijske bezigheden. Als iets niet volgens mijn “plan” gaat, ben ik geirriteerd en gefrustreerd. Ik word boos en ben chagrijnig.
Ik reageer dit af op de verkeerde mensen, ik zou het helemaal niet af moeten reageren op mensen die er niks mee te maken hebben. Dat gebeurt helaas maar al te vaak…
Ik kan moeilijk iets uit handen geven en ik ben nu ook ten einde raad…
Wat moet ik doen? Ik wil minder de controle willen hebben, hebben jullie tips?

Oh, wauw. Dit heb ik ook :") Ik heb 's ochtends 'n “lijst” of “plan” in m’n hoofd en als er ook maar íéts anders loopt, ben ik chagrijnig.

Dus up, haha!

Aii, daar had ik zelf ook last van… zelf reageer ik het nu af op een kussen of hier op het forum, dat lucht al veel op. Verder kan je kleine taken aan andere mensen geven, en zo langzaam opbouwen.

Ik herken me zo in jou! Gelukkig heb ik een vriend die zo nu en dan zegt: “Relax, wat is het ergste dat er kan gebeuren als je het gewoon laat gaan zoals het gaat”
Dus wat ik zou doen is dat ^ tegen jezelf zeggen en het een beetje afbouwen. Overigens vind ik het helemaal niet slecht om veel controle te willen, daardoor loopt mijn leven (voor het grootste deel, haha) in iedergeval zoals ik dat wil. Maar het levert mij wel veel stress op.

Mijn vriend zegt regelmatig dat ik een echte controlfreak ben, dus misschien dat hij me inderdaad kan helpen. Het klopt dat wat ik wil, ook vaak gebeurt dus wat dat betreft is het een góede eigenschap, maar ik had het toch liever iets minder gezien…

Misschien niet zoveel plannen meer maken ofzo?

Je zegt dat je boos wordt als de dingen niet volgens jouw ‘‘plan’’ gaan, dus misschien is de beste oplossing gewoon om geen ‘‘plan’’ meer in je hoofd te maken?