Te veel appels?

Hoi allemaal,
Mijn moeder zeurt altijd dat ik te veel fruit, voornamelijk appels, eet, en dat dat niet goed voor me is.
Ik eet twee à drie appels per dag en soms nog een of twee mandarijntjes. Ik vind fruit gewoon heel erg lekker. Denken jullie dat dat slecht voor me is?

In fruit zitten ook suikers. Dit zijn op zich goede suikers, maar teveel is slecht voor je tanden. Ook zit er zuur in fruit, dit is ook slecht voor je tanden als je het veel eet, en kan voor tanderosie zorgen.
Misschien eet je dus wel een beetje te veel fruit ja. (;

Ik denk niet dat je echt te veel fruit eet eigenlijk, maar je zou wel wat meer kunnen variëren, want dit is vrij eenzijdig. Dus neem eens een peer in plaats van een appel, of een banaan, of vraag je moeder eens of ze nectarines op pruimen wil kopen. Als je wat meer afwisseld is het al wat beter denk ik, ik ben zelf namelijk ook een fruitjunkie :cold_sweat: . Maar sowieso, beter fruit eten dan snoep hoor. De suikers in fruit zijn altijd beter dan die in snoep. Maar de hoeveelheid fruit die je eet is wel aan de ruime kant.

Ik eet al jaren minimaal 3 onwijs grote appels per dag (2 los, 1 havermout), en ik leef nog =P
Soms zelfs meer. Omdat ik mijn geld liever uitgeef aan nuttige producten uit de supermarkt die lekker kcalrijk zijn haal ik zelden fruit. En appels krijg ik vaak van een kennis. Die geeft me wel eens een kist met van die jumbo appels :grinning_face_with_smiling_eyes:
Maar beter is variëren! (doe ik nu ook wel, haal vaak wat er nog in de aanbieding is)

Ja maar als ze geen fruit eet gaat ze miss wel aan de snoep en die suikers zijn nog weer slechter

Ik eet ook best vaak 3 appels per dag of heel veel ander fruit.
Appels zijn misschien niet het beste fruit voor de tanden maar het is wel lekker gezond.

Wauw. Ik zou willen dat ik zoveel fruit op een dag at :stuck_out_tongue:

Ik hou ook veel van fruit, maar probeer wel veel te variëren. Dus de ene dag een appel, banaan en schaaltje aardbeien ofzo en de andere dag een appel, peer en sinaasappel. In iedere fruitsoort zitten namelijk weer andere vitamines :slightly_smiling_face:

Liever fruit dan chips, snoep en andere ongezonde zooi!

Zeg maar tegen je moeder dat ze blij mag zijn dat jij fruit lekker vindt en daardoor van het snoep afblijft.

Te veel van iets is nooit goed. Ik zou het minderen naar drie appels of twee appels en een mandarijntje ofzo.

Trouwens, het is niet zo dat ze meteen naar snoep zal grijpen als ze geen fruit meer eet he. Een plakje peperkoek kan ook.

ik eet ook elke dag zeker 3 stuks fruit. al dat gedoe over teveel suikers is bullshit, zo lang je niet te zwaar bent ofzo is fruit gewoon gezond, veel beter als koekjes etc. ik eet dagelijks bijvoorbeeld: 1 banaan, 1 appel, 1 sinaasappel of iets anders. niets mis mee, maar zou wel afwisselen in soort fruit want elk fruit heeft zijn eigen goede stoffen!

Niet slecht voor je lichaam, wel voor je tanden!

xxx

Ik zou t als ik jou was (voor je tanden!) bij max 2x buiten maaltijden om fruit houden, en als je dan per se meer fruit wil eten, tijdens een maaltijd. En niet meteen daarna je tanden poetsen, dat schijnt ook niet goed te zijn.

Nee het is niet slecht, maar wanneer je je appel/mandarijn hebt gegeten is het slim om je mond even goed te spoelen met water, zo is de zuuraanval op je tanden wat minder. Die tip gaf mijn tandarts mij ooit. Lekker blijven eten hoor!

Het is misschien niet zo goed voor je tanden, maar verder zie ik er geen kwaad in hoor. Tenzij je echt moet afvallen is het prima om zo veel fruit te eten. :slightly_smiling_face:

Vroeger (toen ik 13 was ofzo) at ik soms wel 6 appels op een dag, ik vond ze gewoon heel erg lekker :stuck_out_tongue: Ik heb er geen problemen van gehad eigenlijk. Het is inderdaad niet supergoed voor je tanden, maar zolang je niet na elke appel je tanden gaat poetsen (daardoor poets je meteen je glazuur weg namelijk) zal het wel meevallen!

Inderdaad niet geweldig voor je tanden nee maar dat is 't enige. Verder zitten er veel vezels in dus vult het goed en kan het ook niet aansluiten bij je vetreserves, en het is ook nog een van de soorten eten waar ze van zeggen dat ze ‘negatieve calorieën’ hebben (het kost meer energie om ze te verteren dan wat ze bevatten).

Och, mijn tanden zien er mooi en goed uit, dus daar maak ik me niet zo’n zorgen om. Dank jullie wel (: