Te vaak weg.

Mijn ouders vinden dat ik de laatste tijd teveel weg ben.
Dit komt omdat ik vorige week wel elke dag met vrienden wat ben gaan doen, en pas laat 's nachts thuis was. Ook is een hele goede vriendin van me na 4 weken op vakantie weer terug gekomen en moesten we dus nodig veel bijpraten.

Meestal ga ik naar vriendinnen toe, en vooruit ik lieg best wel vaak over waar ik heen ga omdat mijn ouders het haten als ik op straat ga zitten met wat vrienden of naar de winkels gaan om daar wat rond te kijken.

Nu was mijn vraag wat ik kon doen? Mijn vader was boos geworden op mij een paar dagen geleden en heb er dus bewust voor gekozen om 2 hele dagen en een avond thuis te blijven. Wel zijn een paar vriendinnen van me, hier geweest omdat ons pap vind dat ze ook wel hier kunnen komen. Alleen mijn vrienden vinden het maar saai om bij mij thuis te zitten, omdat mijn ouders ons zo te hele tijd in de gaten houden.

Wat kan ik denk je doen?

Ten eerste niet liegen tegen je ouders. Dat draait uiteindelijk toch wel uit op problemen.

En je kan ook op je kamer gaan zitten, zodat je ouders je niet zo in de gaten houden. Maar moeten je ouders niet werken? -Oké, dat klinkt raar, zo bedoel ik het niet- Maar ik bedoel dan kan je overdag als je ouders werken zijn naar vrienden en alles doen wat je niet laten kunt en dan als je ouders thuis komen dan kan je thuis met vrienden dingen doen, of zonder.

hahaha, nou mijn vader heeft deze week vakantie gekregen dat is juist het grote probleem. Hij is nu meestal wel thuis & mijn moeder vind het wel best waar ik overal heen ga.

Nou ik zou gewoon 2 daagjes thuisblijven zonder dat er vriendinnen komen. Even lekker met je vader op de bank tv kijken en dan is hij vast wel weer tevreden en kun je er weer een paar daagjes op uit!

Beter dat je lekker eropuit gaat dan dat je heel de dag op je zolderkamertje zit, toch?

Jaa, klopt dat vind ik ook. Ik heb bijvoorbeeld 3 weken in de vakantie alleen maar gesport, wat thuis gezeten enzovoort omdat iedereen op vakantie was. En dan zeggen me ouders ook: ja, ga je niets met vriendinnen vandaag doen? En dan nu ben ik weer tevaak weg, het is ook nooit goed haha.

Dit was ik dus ook van plan, en heb ik ook gedaan de afgelopen dagen : )
Maar ik denk dat ik zowieso nu standaard instel dat ik een dag thuis moet blijven & dat vaker vriendinnen dan hier moeten komen.

^ ik denk dat dat een goeie oplossing is :slightly_smiling_face: Zo zien je ouders ook af en toe met wie je omgaat (voor zover ze dat niet weten misschien) en zullen ze er misschien minder vaak lastig over doen omdat ze dan weten met wíé je bent.