te vaak ongesteld?

hee allemaal!

ik met een beetje een probleem. Ik ben de laatste tijd namelijk te vaak ongesteld… Vroeger was ik namelijk altijd keurig regelmatig om de vier weken, maar tegenwoordig is het steeds (wel heel regelmatig) elke drie weken.
Ik vind dit gewoon niet leuk, extra vaak een rotweek, maar ik weet ook niet of het ongezond is…
Misschien weten jullie dat? En of er iets aan te doen is?

alvast heel erg bedankt!

Ik denk dat er niets aan de hand is. Hoe oud ben je? Als je 13 of 14 bent is het best natuurlijk dat het af en toe een beetje verschilt

Ik ben inmiddels 16, bijna 17 en al zo’n vier jaar ongesteld zegmaar.
Sinds een half jaar is het ineens anders, terwijl ik eerst juist heel regelmatig was…

hmm… is er iets veranderd de laatste tijd ? iets in je slaap of eet patroon of iets dergelijks ?
als je er echt heel erg mee zit, zou je aan je moeder kunnen vragen. als je dat erg moeilijk vind zou je kunnen googlen :wink: en kijken wat daar uit komt.
maar ik denk dat ik even zou afwachten, hoelang heb je dit al ?
blijft het echt heel lang aanhouden zou ik toch maar even met je moeder ofzo praten… desnoods de huisarts. maar ik zou me er iig niet al te veel zorgen om gaan maken :wink:

Ik denk niet dat er iets ongezond aan de hand is, misschien zijn het gewoon de hormonen. Gebruik je de pil?

Ga aan de pil :")

ik zou zo niet weten wat ik anders ben gaan doen dan eerst,
ben hooguit meer fruit gaan eten… maar dat lijkt me nou ook niet echt de oorzaak…

Meer fruit = meer vitamines en die beïnvloeden zowat alles in je lichaam.

Hey dat heb ik ook alleen dan andersom. Ik ben het al jaren om de 2 maanden … Ook heel apart. Alsof ik gewoon altijd een keer oversla.

ik had dat ook ik was wel 2 keer per maand ongesteld, en toen ben ik naar de dokter gegaan en die zei dat ik de pil wel kon proberen en nu ben ik het 1 keer in de 40 dagen :slightly_smiling_face:

Ik ben het al vanaf het begin om de maand. Maar dat is wel een pluspunt.
anders moet je toch de pil overwegen?

Om de 3 weken menstrueren is heel normaal.

thanks allemaal!
ik zal nog eens overwegen om aan de pil te gaan, maar dat moet ik eerst maar even met mama overleggen…
en anders zal ik het maar zo laten…
in ieder geval bedankt voor de reacties! :slightly_smiling_face:

^^^inderdaad :slightly_smiling_face:

Dat probleem had ik ook. Ik had het in het eind van de 2e, ik had toen heel veel stress. Daardoor werd ik welke 2 weken ongesteld en dat was echt een ramp aangezien de vakantie er bijna aankwam. Hoe vernederend het ook kan zijn, mijn tip is: Ga naar de dokter! Dat heb ik ook gedaan en hij heeft mij de pil voorgeschreven. Het heeft me goed geholpen en ik werd weer regelmatig ongesteld. Ook handig is het dus om een oorzaak te zoeken. Hoelang ben je nu al ongesteld? Aan het begin kan het sowieso nog wat onregelmatig gaan. Heb je veel stress? Daar heb je al een hoop aan :wink:.
Hoop dat je wat aan deze tip hebt,

makkelijk om gelijk te zeggen; ga aan de pil. (overigens snap ik het :") tekentje ook niet, want het is gewoon een normale vraag) Veel mensen hebben vaak niet door dat er ook veel nadelen kleven aan de pil, en als je 12 bent zou ik het ‘aan de pil gaan’ echt nog even uitstellen tenzij je echt heeeel erg last heb van je menstruatie.

overigens ben ik zelf sinds kort ook aan de pil, maar niet om mijn ongesteldheid te regelen. Dus ik ben geen fanatieke pil bestrijder of zo, maar soms denken mensen te makkelijk over de pil…

Een weekje at ik alleen maar fruit, en daardoor is mijn menstruatie juist uitgesteld =) Kreeg het vijf dagen later, de dag dat ik begon normaal te eten.
Kan toeval zijn, maar ik word ook vrij regelmatig ongesteld; dat bijna-weekje uitstel was wel apart.

Oja, zoals SomeLineInASong zei, niet te snel aan de pil gaan. Eerst het probleem bespreken met de huisarts, want de pil heeft veel nadelen en ik zou er zo laat mogelijk mee beginnen. Meer sporten zorgt trouwens ook ervoor dat je minder ongesteld wordt, misschien kan je dat beter proberen.

Had ik ook, ben toen maar aan de pil gegaan, stelde de huisarts zelf voor dus ik neem aan dat hij het weet haha :’)

Is het 3 weken niet ongesteld, een week wel?
Want dat is een normale menstruatie…Om de 4 weken lijkt me pas raar.
Ik zou aan de pil gaan =) want zo’n cyclus die verandert, lijkt me nogal lastig!