Te vaak ''down under'' wassen slecht?

Hoi iedereen,

Ik had een tijdje geleden was mijn afscheiding anders dan normaal dus daarom ging ik mijn vagina extra goed reinigen door tijdens het douchen ook in de binnenkant van de vagina het goed te wassen. (ik douche meestal 2 x per dag en ik was het ook down under na sex). Toen was mijn afscheiding weer normaal maar paar dagen later had ik bijna geen afscheiding meer maar rook het wel heel zuur. Is het slecht om het zo ‘grondig’ en vaak te wassen? Of kan dit juist de reden zijn dat het nu zuur ruikt?

Je moet je vagina alleen met water wassen en dat is eenmaal per dag voldoende.
Zeep en andere producten tasten de zuurgraad aan en moet je down under dus niet gebruiken.

Oke thanks, Ik gebruik wel alleen water bij het wassen.

Zou best kunnen dat je een schimmelinfectie hebt.
Je vagina kan zichzelf in principe reinigen van binnen, dus je hoeft het niet helemaal uit te spoelen. Dan verander je de pH waarde en daarmee je afscheiding.
Je kunt beter het omringende gebied elke dag goed reinigen met water en desnoods voorzichtig een beetje te binnenkant. En 1x per dag is voldoende, anders spoel je alle goede bacterien dus weg.

Ik zou het niet inwendig wassen. Gewoon tussen je schaamlippen.

Thanks voor de reacties! Misschien is het indd niet zo slim om (zo vaak) inwendig te wassen.

Gewoon helemaal niet inwendig. Is nergens voor nodig. Die geur komt alleen door de afscheiding die zich ophoopt buiten je vagina.