Te streng?

Ik mocht wel al naar Rotterdam en naar mijn vriend toe met de trein, maar niet als het donker is (mag ik nog steeds niet). Het verschilt per ouder, maar ik vind het wel normaal.

Ik weet niet hoe ver je weg woont van Amsterdam? Ik vind het persoonlijk wel streng. Ik had het een ander verhaal gevonden als je uit wilde in Amsterdam en dus in de avond moet reizen. Maar overdag zie ik niet zo’n groot gevaar. Natuurlijk moet je je moeder d’r mening accepteren maar als ik kijk naar mijn opvoeding is het vrij streng.

Ligt aan de ouders in kwestie… Ik mocht dat wel toen ik 15/16 was, maar dan natuurlijk wel op tijd thuis dus gewoon overdag en ik ging met een vriend die mn moeder ook goed kende. Ik was ook echt een extreem brave puber en dat wisten mijn ouders haha. Maar als het niet mag van jouw ouders… Dan heb je dat (helaas) te accepteren. Zo streng vind ik dat nl niet.

Eerlijk gezegd kan ik je ouders wel begrijpen, het heeft ook te maken met hoevaak je er bent geweest, je karakter en de afstand kunnen hier mee te maken hebben.
Ik mocht toen ik dertien was al met het OV naar Utrecht, maar dit is omdat ik daar de weg ken er al iets van 600 x ben geweest (no kidding)

Ik reisde op mijn 16e met de trein, dag in dag uit. Maar ik vind het niet te streng van je ouders, iedereen heeft gewoon andere regels. En het ligt ook aan jezelf denk ik, misschien vinden je ouders je er nog wat te jong vind.
Misschien wil je moeder wel een dagje met je winkelen in Amsterdam.