Te streng?

Hoi,Ik wil nu al een tijdje heel graag naar Amsterdam. Ik ben er maar een paar x geweest en heb er nog nooit echt kunnen shoppen. Dus ik vroeg aan mijn moeder of ik met een vriendin naar Amsterdam mocht met de trein. Mijn moeder zei gelijk nee, ze vond dat een eng idee.
Is dit normaal of te streng? Ik ben trouwens 15.

Ik zou mijn kind op haar 15e ook niet ‘alleen’ naar zo’n grote stad laten gaan, dus ik vind het niet te streng. Eerder logisch

Wel normaal. Iedere ouder denkt er verschillend over en ik zou gewoon luisteren naar je moeder.

Okay, bedankt voor jullie mening. Ik vroeg het me gewoon af omdat anderen van mijn leeftijd het wel mogen…

Ik vind het ook wel normaal eigenlijk.

Ik tufte op m’n 14e al alleen heel Nederland heen en weer met de trein, maar dat is niet erg normaal. Ik begrijp je ouders heel goed.

Ik woon ook 10minuten van Arnhem, maar dan met de trein :sunglasses:

Ik mocht het wel al, maarja, dat zal per ouders verschillen

Plottwist als we ineens buren zijn. Kom je van de kan van Nijmegen of Utrecht?

Dat vind ik nou wel weer erg streng ._.

Nou nou wat reageert iedereen hier snel. Ligt eraan waar je woont. Woon je in een klein dorpje: normale reactie van je moeder.
Woon je in Utrecht ofzo: beetje gek.

En als je echt graag wil, wie weet kun je wel afspraken met je moeder maken? Dat je belt als je er bent en op een bepaalde tijd terug bent?

Idd.

OT: Best begrijpelijk van je ouders. Misschien kun je vragen of zij mee willen en dat jullie dan na een tijdje apart gaan en na een paar uur weer ergens afspreken? Dan zijn ze toch een beetje in de buurt en als er wat is kunnen ze zo bij jullie zijn.

Ik vind het niet per se normaal hoor haha, had m’n ouders in ieder geval raar aangekeken als dat niet zou mogen op m’n 15e :") Ligt er natuurlijk aan hoe lang je moet reizen etc, maar toch. Vind dat dat wel moet kunnen op je 15e als je gewoon niet te laat weer terug gaat etc.

Het ligt ook aan je karakter. Ben je verantwoordelijk, verstandig en te vertrouwen? Of ben je ‘yolo’, impulsief en onbetrouwbaar.

ik zou het wel hebben gemogen op mijn vijftiende als ik in ieder geval één persoon mee had genomen. alleen dan weer niet.

Tsja… Lastig… ligt het misschien aan de afstand? ik weet niet hoe ver je van Amsterdam woont, maar als je heel ver moet kan ik het wel begrijpen op zich.
En aan het karakter van je ouders kan het ook liggen, misschien zijn ze wel erg beschermend, ligt ook aan jouw karakter, dat ze denken dat je rare dingen kan doen? weet niet hoe zij of jij in elkaar zitten.
Ik ben 13 en ik mag van mijn ouders op zich zelf met de trein, ze weten dat ik best zo verantwoordelijk kan zijn (bovendien is het een wonder dat ik nu treinreis, ik haat treinen), en zo lang ze mij kunnen bereiken en ik hen mag ik best een vriendin ophalen met de trein.