Te snelle hartslag

Ik ben vandaag geopereerd en alles is prima verlopen. Alleen was mijn hartslag te hoog. 97 en een piek van 153. En eigenlijk is mn hartslag altijd heel hoog en af en toe slaat ie wel een slag over. Er is me geadviseerd om hiermee naar de huisarts te gaan. Maar wat is een gezonde hartslag voor een 18 jarige? En de mogelijke oorzaken? Ik ben wel regelmatig moe en met intensief sporten ben ik altijd meteen heel duizelig enz. Wat kan ik zelf mogelijk doen want vooral savonds kan ik niet goed slapen en hoor ik hem heel duidelijk.

Yoga/meditatie voor het slapen gaan kan tijdelijk werken. Voor de rest zou ik dit soort vragen hier niet stellen en gewoon naar de huisarts gaan. Zeker als het wordt geadviseerd door medisch personeel.
Ga je vooral niet druk maken, niet googlen of what ever. Als er echt iets goed mis zou zijn, zou je niet door de check voor de operatie heen zijn gekomen.

Ik vind een hoge hartslag na een operatie nog niet echt zorgwekkend, want het kan door de spanning wat hoger zijn. Ik zou gewoon af en toe in rust een keer meten, bijvoorbeeld als je alledaagse dingen aan het doen bent. Als je dan een hartslag van meer dan 100 slagen per minuut hebt is er sprake van tachycardie en dan zou het pas echt ernstig kunnen worden.

Maar als geadviseerd is om naar de huisarts te gaan moet je dat gewoon even doen en daar je vragen stellen. Een ‘normale’ hartslag ligt ergens tussen de 50 en 100 slagen per minuut, met een gemiddelde van 60-70 dus daar zit je wel boven.

De piek van 153 is gemeten onder de narcose en de hoge hartslag speelt al een jaar denk ik ik tel mn pols idd regelmatig als ik iets standaarts doe. Hij is vaak tussen de 96 en 105 in. Op dit moment is ie ook 98 ik maak me er totaal niet druk om ofzo alleen is dit wel een beetje hoog in rust. Ik heb eigenlijk niet echt klachten.