te snel plaatsen van een slotje

beste beheerder.

ik begin me beetje te irriteren dat sommige mods TE SNEL ergens een slottje op gooien.
Bijvoorbeeld. meisje had een topic gestart over mirena spiraal. totaal andere vraag als die in het huidige spiraal topic werd gesteld. en ja hoor direct een slottje met er is al een topic… en dit is niet de enige keer. ik vind het echt heel irritant worden, want dan probeer je iemand te helpen en dan wordt er meteen slottje op gegooid waardoor je het niet meer kan!

doe hier aub iets aan, want begin me er echt heel erg aan te ergeren.

Die slotjes zijn wel nodig.
Het is niet irritant.
Als ergens al een topic over is, hoeft er geen nieuwe gemaakt te worden, klaar.

Slotje?

Als topics dubbel zijn, dan sluiten we die inderdaad. Het is veel handiger en overzichtelijker om bijvoorbeeld één groter topic over de Mirena te hebben waar allerlei vragen in gesteld kunnen worden, dan per vraag een los topic.

Oke, nee, mijn humor niveau is te laag gezakt nu.

Maar ik ben het niet met je eens. Voor mensen die lang op GS zitten is het vaak echt strontvervelend dat mensen steeds topics openen over onderwerpen waar allang topics over zijn. Ik vind het daarom echt niet te snel.

Ook wordt er (bijna) altijd een link gegeven naar het topic waar je je vraag nog een keer kan stellen.

En daarbij eeuwige haat aan mensen die zeggen ‘Er is een algemeen topic, maar daar reageert niemand.’ Het is er niet voor niks, up dat topic dan gewoon.

slotje is met 1 t.

Ik las die post ook echt op een stotterende manier dus slo-t-t-je

Ben ik het soms mee eens. Ik had eens een topic geopend over crop tops, een opkomende trend. Het topic werd ook direct gesloten met de melding dat ik het in het topic “is dit leuk?” moest plaatsen…
Ja dat vind ik overdreven.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik had dus een topic gestart om je kledingkast te laten zien. Eerst gezocht of dit al bestaat, nope. Komt iemand mij vertellen dat dit al bestaat (geen linkje ofzo) en komt er een slotje op. Zonder dat ik tijd heb om te reageren. En ook van die topics bijvoorbeeld over hoe je geld kunt verdienen zonder bijbaantje. ‘Moet in het bijbaantjes topic worden gevraagd’ nou sorry hoor, maar dat vind ik nogal raar…

dat laatste ben ik het helemaal mee eens! en voor beginnende bloggers is het ook lastig, reageer dan eerst 1x met dat het topic al bestaat en laat het dan nog heeeeel even open zodat ze een vraag kunnen stellen als ze het niet snappen. en sluit het dan pas. het is inderdaad lastig als er geen link bij staat en je het niet meer kan vragen.

Slotjes zijn gewoon nodig.
Er zijn veel algemene topics waar je vragen kan stellen over iets.

Dat vind ik overigens altijd wel heel irritant. Soms is het topic waar de ander naar refereerde onvindbaar/niet wat jij bedoelde en dan heb je GEEN idee waar je heen moet.

Maar verder vind ik niet dat slotjes te snel geplaatst worden.

Topics worden niet zonder reden gesloten. Het kan gebeuren dat de desbetreffende moderator geen linkje plaatst, maar dan is het topic alsnog niet lastig te vinden (óf het is een actief/sticky topic, óf je kan de zoekfunctie gebruiken óf op google zoeken: ‘girlscene topic [titel/beschrijving]’.

Maar hoezo dat? Als je wordt doorverwezen naar een algemeen of al bestaand topic is dat toch prima te begrijpen? Vaak is de enige of voornaamste reden van het sluiten van een topic: dit bestaat al, daar kan je je vraag ook stellen.

Ik ga ervanuit dat iedereen gewoon zijn eigen zoekmachine (of dat nou Google. Bing, whatever is) voldoende kan gebruiken om te zoeken. Ik weet dat de zoekfunctie weer net zo goed werkt als dikke poppenstront door een vergiet, maar als ik iets kan vinden met Google dan kunnen jullie het ook. En ik heb geen zin om elke keer een linkje te moeten gaan geven als er niets aan iemands handen mankeert.

http://forum.girlscene.nl/forum/fashion/kledingkasten-topic-alleen-foto039s-140655.0.html

Voorbeeld in jouw geval. Dit heb ik in drie muisklikken gevonden.

made me laugh

slotje aub

Jeah, ik snap u hoor, maar sommige topics zijn ook niet met Google te vinden omdat de topicstarter nogal creatief was met de titel :’)

Tja, je hebt ook altijd nog dat “Help ik kan een topic niet vinden” topic :’) Maar meestal zijn de topics waarnaar wordt verwezen groot, of er zijn er veel, of ze zijn sticky.