Te snel overal zorgen om maken.

Hallo iedereen,

Ik ga al een maandje met een jongen en over het algemeen gaat het supergoed. We hebben (bijna) nooit ruzie maar toch gaan er soms dingen niet helemaal zoals ik wil. Als ie een dag niet appt… of als ie met een goede vriendin van hem aan het chillen is bijvoorbeeld. Daar zit helemaal niks achter, of tenminste… daar hoeft niet per se iets achter te zitten.
Ik weet niet hoe het kan maar bij zulke kleine dingen twijfel ik zo snel.
Waarschijnlijk ook om mijn vorige “relaties” met jongens, die me na een poosje zonder problemen “weg konden doen”. Ik vind deze jongen zo leuk, dat wil ik niet opnieuw.

Als ik ergens mee zit vertel ik het hem ook en dan zegt hij dat ik me niet zo druk moet maken.
En dan geloof ik hem ook. Alleen we hebben eerder veel meer gepraat, 's avonds via Whatsapp en dat verminderd nu een beetje. Of ten minste, dat is er twee dagen niet echt van gekomen.
Het is by the way wel vaker gebeurt dat hij twee dagen niet veel appte om andere omstandigheden (familieproblemen). Daarna begon hij weer te praten en er veranderde niks tussen ons.

Ik word soms zo gek van mezelf, ik zoek achter elk klein ding iets ernstigs en ik weet echt niet hoe ik minder snel moet stressen om dingen.

Ik en mijn vriend praten ook helemaal niet zo veel op Whatsapp dus daar moet je je geen zorgen om maken! Verder moet je sowieso zorgen je niet zoveel druk te maken want volgens mij zit het echt wel goed tussen jullie & hij zegt zelf dat je je geen zorgen moet maken.

Ah oke dankjewel!

Ik snap helemaal wat je bedoeld want ik heb daar ook wel eens last van. Inderdaad geen zorgen om maken, waarschijnlijk is het vooral je eigen onzekerheid en zal je hem met de tijd meer gaan vertrouwen. En hem vooral ook een beetje daarin laten, jongens hebben er echt een hekel aan als je ze constant ‘checkt’.

Ahw, ik snap je super goed! Maak je maar geen zorgen :sob::muscle:
En als het mis gaat: je zal ooit echt wel iemand tegenkomen waarbij het klikt! :slightly_smiling_face:

Klopt, ik probeer hem ook te laten. Dankjewel! :hugs:

Ik snap precies wat je bedoeld, heb hetzelfde probleem met mijn ‘huidige’ vriend.

Je zegt zelf dat je jongens heb gehad als relatie die je zo “weg konden doen”. Ik snap best dat je je dan snel zorgen gaat maken om je huidige vriend… dat hij dingen doet die niet horen in een relatie. Maar zolang jij hem vertrouwt, en hij zegt dat je je geen zorgen hoeft. Probeer hem te geloven & compleet te vertrouwen (hoe moeilijk het ook is!). Dit voorkomt veel ruzies. Geloof mij.

Een geruststelling: Toen mijn vriend en ik elkaar net leerde kennen stuurde hij me best veel berichtjes, zeker voor zijn doen want hij belt liever.
Inmiddels staat hij zowat onderaan mijn appgesprekken :wink:

Ik zal het proberen, het laatste waar ik namelijk zin in heb is een relatie met veel ruzies.
Maar deze jongen vat het goed op als ik ergens mee zit. Dan vindt hij het echt geen probleem om er even over te praten. Vind ik ook wel fijn.

Probeer hem te vertrouwen idd. Tuurlijk heeft dit tijd nodig maar als je hem constant in de gaten houdt wordt hij gek. En er met hem over praten, maar dat doe je al. Het is wel belangrijk dat hij weet waarom jij zo doet.

Hij hoeft niet zoals je vorige vriendjes te zijn.
Zeg hem gewoon dat je hem niet helemaal vertrouwd door je vorige relaties.
Hij zal er dan meer op letten.

Dank jullie wel! :hugs:

Aah erg lastig, ik had hier ook erg veel last van, inmiddels wel een stuk minder… Mijn ex ging veel vreemd (kwam ik later achter) dus ik vond het in het begin echt ongelovelijk moeilijk om mijn vriend echt te vertrouwen, ook omdat hij veel vriendinnen heeft en met sommige wel eens wat heeft uitgespookt. Dat vind ik soms nog steeds niet heel fijn, maar ik probeer het los te laten en tegen mezelf te zeggen dat ik me niet zo’n druk moet maken om alles. Ik weet dat het niet aan mijn vriend ligt maar aan mij, dus ik val hem er ook niet mee lastig. Het werd bij mij na een tijd ook steeds minder, het begon met zitten te janken wanneer hij op een fb foto reageerde; ‘Mooie meid ben je’, nu gaat hij met vriendinnen op stap en doet het me niet veel meer. Ik denk maar zo; als hij iets wil uitspoken doet hij dat toch wel en kom ik er vanzelf wel achter… Daar ga ik me niet de hele relatie druk om maken. Ik vertrouw hem nu ook helemaal, ik denk dat jij hoe langer jullie elkaar kennen hem ook wel steeds meer zult gaan vertrouwen wanneer hij niks uitspookt!

Dankjewel! Ik vertrouw hem best… Alleen ik durf hem niet 100% te vertrouwen om mezelf later pijn te doen, begrijp je? Maar inderdaad, dat zie ik dan wel weer! Ik geniet van de momenten samen en dat ga ik niet verpesten door mijn “angsten” die waarschijnlijk helemaal niet nodig zijn.

Ahw dankjewel! Ja ik vertrouw hem en dat zal ik ook laten merken. Ik heb geen zin dat de relatie kapotgaat voor iets wat helemaal niet zou hoeven te gebeuren.

Ik zou vanavond bij hem slapen… Appt ie me net dat z’n tante in het ziekenhuis ligt en dat ze daar vanavond naar toegaan. Vreselijk teleurgesteld want ik had me er echt op verheugd. Maar natuurlijk begrijp ik dat ik er niet naar toe kan gaan.

Maar hij voelt zich nu ook kut en net zoals de vorige keer praat hij nu dus veel minder.
Ik heb wel van de vorige keer geleerd dat het niks met mij te maken had! En daarom maak ik me dus geen zorgen nu, alleen ik ben wel teleurgesteld :bored: