Te simpel / verschillende interesses

Hai.
Normaal maak ik hier geen topics over aan, maar ik wil gewoon even wat meningen van anderen horen.
Ik heb gister en eergister met een jongen ‘gechilld’, en ga morgen weer, dus hartstikke leuk en gezellig omdat we gewoon steeds aan het kloten en lachen zijn enzo. Hij is ook een hele lieve jongen, het valt nooit stil, etc. Het is alleen dat hij volgens mij denkt dat hij me echt goed kent. Nou is het wel dat ik echt mezelf kan zijn bij hem, maar het is bijvoorbeeld niet zo dat hij weet welke dingen ik leuk vind, en wat mij interesseert. Ook weet hij bepaalde situaties niet, maar dat terzijde. Dat komt wel. Ik weet ook niet precies van hem wat hij nou allemaal leuk vindt, maar wel dat hij niet (veel) over dingen nadenkt waarover ik dat wel doe. Nou ben ik bang dat hij mij verkeerd inschat. Ook deels omdat ik niet weet of die dingen hem gewoon niet boeien, of dat als iemand hem ertoe zet hij het misschien best leuk en interessant vindt.
Hij wil bijvoorbeeld de opleiding automonteur doen, nou daar heb ik zelf niks mee. Maar als hij dat wil doen, prima, en ik wil er best met hem over lullen hoor, daar niet van. Maar ik ben bang dat als we iets zouden krijgen, ik niet met hem kan praten over dingen die mij bezig houden (religie, cultuur, je kijk op dingen, etc.). En daar hoef je het niet altijd over te hebben, tuurlijk niet, maar straks wordt het dan zo dat we het heeel gezellig hebben, maar het alleen kloten is, en zo zonder inhoud. Wat hij dan waarschijnlijk niet zo ziet, maar ik wel. Ik kan er natuurlijk ook wel met anderen over praten, toch vind ik het fijn als dat dan met hem ook een beetje kan, denk ik.
Hoe denken jullie hierover? Misschien eigen ervaringen of iets.
Sorry voor de lap tekst trouwens!

Maar het is dus wel zo dat je met deze jongen wilt bouwen aan een toekomst?
Zolang je deze gemeenschappelijke intresses niet mist is het niet erg, maar als je er nu al zo mee bezig bent dan mis je het waarschijnlijk wel om over zulke dingen met hem te kunnen praten! Dus dan zou ik zeggen; Dit is geen geschikt jongen voor een echte relatie! Maar hou hem gewoon als vriend!

Ik vind dat je je niet met zulke dingen moet bezighouden. Jullie zijn nog niet zo heel lang goed bevriend, lijkt me. Je kent hem nog niet goed, zoals hij jou nog niet kent, dus geef het tijd. Je hebt nog niets met hem, dus dat je je nu zorgen maakt over het feit of hij wilt praten over dingen met inhoud, maakt eigenlijk niet zo veel uit. Als je het tijd geeft, kom je er sowieso wel achter.

Gheghe ik las geschild :face_with_raised_eyebrow:
Oops… :stuck_out_tongue:

Nouu… Toekomst klinkt meteen zo zwaar. Maar ik snap wat je bedoelt. Ik mis het (nog) niet om over te praten, omdat ik het er met anderen over heb en er gewoon veel over lees enzo. Alleen ik weet niet of (stel dat we wat zouden krijgen) het me wat lijkt als het dan wat zonder inhoud wordt, haha. En dan hoeven we het niet meteen daar over te hebben, maar er zit ook wat tussen ofc. Maar goed, zoals Tortoise inderdaad zegt, misschien moet ik maar gewoon zien wat er gaat gebeuren.

Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat hoe beter je elkaar leert kennen, dat die gesprekken dan vanzelf wel komen. Weet ik natuurlijk niet zeker, maar dat lijkt me in ieder geval wel. Sowieso moet je het gewoon wat tijd geven.

Ik zoek ook altijd wat inhoud in jongens… (niet altijd even gemakkelijk :stuck_out_tongue:)

Maar als ik je post lees, komt het over alsof je nog maar twee keer goed met hem hebt gepraat? Dan is het wel logisch dat het nog niet meteen over levensvragen en persoonlijke problemen etc gaat, toch?

Ik zou het wat tijd geven. Probeer zelf eens wat meer diepere onderwerpen aan te snijden en kijk hoe hij daarop reageert.
En anders tja… misschien is hij dan een leuke jongen voor nu, maar niet echt om een toekomst mee op te bouwen? Zo’n horror is dat nu toch ook weer niet.

Ja probeer eens zo’n onderwerp voor te schotelen, kijken hoe hij erop reageert.

Ik vind het ook belangrijk dat iemand over zulk soort dingen kan praten(en er ook zelf over begint) en er een uitgesproken mening er over heeft.

Eigenlijk hebben jullie helemaal gelijk, maar ik zat er een beetje mee.
Ik ga gewoon kijken hoe het loopt en het er een keer op aansturen. Dank jullie!