te saai

Ik heb nu bijna een jaar met mn vriendje. Soms vraag ik mezelf af of hij me niet te saai vind. Zelf heeft hij al eerder een vriendin gehad die volgens mij veel meer zelfvertrouwen heeft dus meer praat en meer durft te doen…
Soms zegt hij dat ik te verlegen ben, te onzeker, of dat ik meer mag praten. Ik probeer het wel en voor mezelf lukt het ook maar volgens mij merken de mensen om me heen er niet zoveel van.
Maar
Nu zie ik dat hij praat op whatsapp met zn ex en zn ex staat bij zn ‘beste vrienden’ op snapchat.
Ben ik me nu teveel zorgen aan het maken, zit ik teveel achter hem aan of is het toch handig als ik met hem ga praten over zn oude vriendin?

Dat 'ie met zn ex praat en zij bij “beste vrienden” staat is raar… het hoeft niet veel te betekenen, maar dat is wel iets wat je kan vragen (mits hij weet dat jij het weet natuurlijk)

Verder als hij jou op je gemak laat voelen bij hem denk ik dat je vanzelf zelfverzekerder al wordt, en verder ben je zoals je bent toch? Je moet je niet heel erg gaan aanpassen zodat je je ongemakkelijk gaat voelen in elk geval

Dat hij met zijn ex praat of snapchat vind ik niet per se raar hoor. Het ligt eraan hoe zij verder nog met elkaar omgingen/omgaan. Maar je kan het best vragen ja, als je er mee zit.

Verder vind ik het best raar dat hij tegen je zegt dat je TE verlegen/onzeker bent en dat je meer “moet” praten. Hij neemt je toch zoals je bent, lijkt me? Denk niet dat je dat voor hem moet gaan forceren…

Bedoelt hij dat je te verlegen/onzeker bent bij hem of in het algemeen?
Als je dat bij hem bent, vind ik dat hij gelijk hebt omdat jullie al bijna een jaar samen zijn en je je wel een keertje op je gemak moet gaan voelen bij hem.

Als hij het bedoelt in het algemeen, vind ik dat je daar niet echt wat aan kan doen. Ik ben namelijk ook zo, verlegen, maar daar kan ik niet veel aan doen en dat vind mijn vriend geen probleem. Alleen vind hij het wel jammer dat ik bij zijn familie minder praat, maar dat terzijde.

Ik zou erover praten met hem. En misschien, als je er zelf ook last van hebt, zou je wel kunnen proberen er iets aan te veranderen. Ik vind het namelijk geen leuke eigenschap van mezelf & doe echt mijn best iets te veranderen, maar dit hoeft niet natuurlijk als je dat niet wilt.

Hoe moeilijk en onzeker je erover ben moet je toch nu echt de ballen bij elkaar op rapen om te vragen hoe het zit met hem en zijn ex. Probeer zoveel mogelijk uit te leggen waarom jij je onzeker voel en waarom je het wil weten. Als hij echt van je hou legt hij natuurlijk alles netjes uit.

Ik vind trouwens die hele snapchat rage niks… volgens mij wordt het vooral gebruikt om naaktfoto’s te versturen naar elkaar…

Als hij en zijn ex goed uit elkaar zijn gegaan is het niet zo heel raar dat ze nog contact hebben toch? Ik zou me er in ieder geval niet al te druk om maken, hij is niet voor niks samen met jou en niet met haar.
Verder bedoelt je vriend met zijn opmerkingen over jouw verlegenheid misschien wel gewoon dat je niet onzeker moet zijn over jezelf en dat hij het jammer vindt dat je niet wat meer aan anderen laat zien hoe leuk je kan zijn.
Vat het allemaal niet te negatief op is mijn advies, en praat anders eventueel met hem als je je echt zorgen maakt.