Te perfectionistisch / niet gemaakt voor relatie?

Hee.

Als ik iemand leuk vind, heb ik de neiging om me af te vragen als dit wel ‘de ware’ is, om het eventjes zo te noemen. Ik haal me dan allerlei dingen in m’n hoofd, zoals ’ wat als dit hem niet is, & ik een leukere jongen misloop’. Ook voel ik me in een relatie altijd opgesloten, en kan ik echt niet begrijpen hoe een jongen écht van mij kan houden, waardoor ik denk dat het nooit menens is van zijn kant…
Door bovenstaande redenen heb ik het erg moeilijk om een relatie te beginnen.
Zo had ik enkele weken geleden een date, en werd er gekust, maar ‘durf’ ik eigenlijk geen relatie beginnen, waardoor ik dus het contact heb verbroken…

• Ik weet dat ik nu een bange halvegare lijk. -
    Anyway, heeft iemand daar nog last van?
    & zoja, hoe raak je daar vanaf?

Alvast bedankt. (:

ik heb echt hetzelfde, maar dan ook vaak dat ik hem hélemaal leuk & te gek vind en de volgende dag denk; “wat als mijn vriendinnen/ouders/iedereen, hem niet goed genoeg vinden ofzo.”
en helaas, weet ik niet wat je hieraan kan doen…
maar misschien is dit een vorm van bindingsangt ofzo -ieuwl klinkt eng-

Hmm komt me wel een beetje bekend voor, ik kan heel snel afknappen op een jongen door kleine dingetjes, word echt totaal niet snel verliefd.
Ik zou je niet teveel richten op dat ‘de ware’ langs kan komen, als jij die jongen echt leuk vindt moet je er gewoon voor gaan! Omgekeerd, als je 'm eigenlijk niet echt meer vindt dan ‘leuk’ zou ik wachten tot er iemand langskomt op wie je echt gek wordt. Veel meer kan ik eigenlijk ook niet bedenken… Succes!

Als je het niet zeker weet, moet je het ook niet doen. Dan houd je alleen die jongen voor de gek als je het na een tijdje toch uitmaakt, dat zou je zelf denk ik ook niet willen. (:
Daarnaast kun je ook gewoon afwachten hoe het gaat. Je hebt niets te verliezen, toch?

ik heb precies hetzelfde!

Ik had dat een beetje. Keek ook snel naar de negatieve kanten van jongens en probeerde nooit wat, maar ik voelde ook altijd duidelijk dat ik ze niet leuk vond. Dat ging anders bij mijn huidige vriend. We hadden een korte date periode en ik vond hem in het begin fantastisch, tot mijn hoofd weer stom ging doen. Hij is de enige jongen die ik heb afgewezen onder het mom ‘ik weet het gewoon niet’ en ik wist het gewoon niet. Ik ben toen een ontwikkeling ondergaan in mijn hoofd en besefte dat ik het moest proberen met hem want hij wilde niet uit m’n hoofd haha. Dat hele perfectionistische, alles heb ik laten varen. Niemand is perfect namelijk en juist dat maakt hem zo perfect! Al die eisen die ik eerst stelde heb ik echt zo overboord gegooid want die zijn helemaal niet nodig als het gewoon goed voelt. Maar ik heb best wel door moeten zetten omdat ik, om wat andere redenen dan jij maar toch, ook heel bang was. Leef in het nu zegt mijn vriend altijd, en hij heeft gelijk toch:)? Who cares of het de ware is of niet? Als het nu goed voelt, dan is het toch goed? Hopelijk heb je wat aan m’n post haha. Wat ik wil zeggen is: als het goed voelt, probeer het dan gewoon! Langzaam aan ben ik steeds minder bang geworden en ik durf ook te zeggen dat ik nog heel, heel lang, misschien wel voor altijd met mijn vriend door zou willen brengen:). Echt, je moet er even ‘doorheen’ en heel makkelijk zal het waarschijnlijk niet zijn, maar als je een jongen vindt waarbij het goed voelt ondanks je angst, ga er dan voor!

Bedankt allemaal voor jullie reacties, het helpt wel! (:
& @ hierboven ; wat knap dat je het van je kon afzetten! Hopelijk lukt het mij ook!

Bindingsangst?!?

Dankje! Ik hoop het ook heel erg voor je, als je eenmaal ongeremd verliefd kunt zijn is het allemaal zo de moeite waard!

Ik heb een beetje hetzelfde, vooral de vraag hoe in godsnaam iemand van mij kan houden. En ook wel het opgesloten gevoel maar meer in de zin van dat ik de mensen waar ik altijd mee om ging bijna nooit meer zie.

ik heb dit ook heel erg, ik heb sinds 2 maanden wel een vriend!
op begin vond ik helemaal fantastisch en vooral onbereikbaar , hij is ook m’n eerste vriendje, omdat ik hem echt de moeite vind/vond. Alleen ik heb nu de laatste tijd dat ik me weer erger en richt op z’n minpunten :frowning_face: en daar ga ik me dan alleen nog meer aan ergeren. en dan voel ik me echt weer zo’n bitch
want ik heb dan ook het gevoel dat hij steeds liever en liever doet, omdat hij bang is om me kwijt te raken. en dan doe ik alleen maar afstandelijker…
nog iemand hier last van? :frowning_face: of ben ik de enigste die zich als een trut gedraagt hihi

wow ik heb echt hetzelfde!
maar achteraf krijg ik altijd spijt…
tegenwoordig probleer ik me daar gewoon over heen te zetten, het is altijd maar een periode zegmaar.
Maar ik heb toch nog nooit een échte relatie gehad hierdoor.
Op het moment dat het bijna echt wat word ga ik me er altijd heel rot om voelen en inderdaad twijfelen en denken “wat als ik een betere tegenkom”
ik denk dat als je in je hoofd blijft houden dat je niet er voor altijd aan vast hoeft te zitten en er ook gewoon een leuke tijd mee kan hebben, het ook al beter gaat!

Meid, kom op je bent 18? denk ik.
Ga er gewoon voor je bent jong!
Kijk of een relatie bevalt met iemand die je gewoon leuk vind je hoeft meteen niet op zoek te gaan naar de ware die komt vanzelf wel.
Ik denk juist dat er niet 1 “de ware” op heel de wereld rond loopt, zou onmogelijk zijn want hoe moet je nou net die 1e vinden in een groot land als Rusland of een uithoek als weet ik veel hawaii ik noem maar wat.
Ik denk dat er wel meer jongens rond lopen met een goede match, met de een wat meer dan met de andere.

Over dat van elkaar houden, geloof me een jongen kan net zo verliefd zijn als een meisje misschien net iets anders maar hun hebben ook gevoelens, het zijn ook maar mensen.
Als hij veel om je geeft en goed met je om kan gaan houd hij van je en anders wel vriendschappelijk.

@houvanjex JIJ vind hem toch leuk, jammer als je ouders of je buurman hem niks vinden, het is niet hun vriendje. (ok hij moet er dan niet heel apart uit zien anders krijg je misschien wel rare reacties zoals als hij in een jurk loopt of tja iets anders dan de meeste mensen hahaha)

Maar meid je kan een relatie ieder moment beëindigen je hoeft niet meteen te trouwen (hoop ik) want ik ken iemand die wel meteen verloofd moet zijn vanwege haar geloof.