Te Oud?

ik ben 15 en heb een vriend van 19.
mijn ouders hebben er moeite mee omdat ze bang zijn dat hij verder wil gaan dan ik wil.
hij word in de herfst 20
maar vinden jullie dit een te groot leeftijds verschil?
zo niet wat vind je dan een te groot leeftijds verschil?

Nee ik ken een stel met 15 jaar leeftijds verschil , zolang je verliefd ben maakt het niet uit .

Ik vind van niet. Het is maar 4-5 jaar. Het klinkt waarschijnlijk alsof er veel verschil in zit, omdat die 19 is (en dus ‘volwassen’). Maar als je dalijk ofzo 25 bent en hij 29 klinkt het minder ‘erg’.
Doe iniedergeval geen dingen die je niet wilt. :relieved:

Hangt van de geestelijke afstand af.

ik ben 16 bijna 17, mijn vriend is 22 bijna 23 :relieved:

En het gaat al 2 jaar super tussen ons. Het hangt er niet vanaf hoe oud hij is, maar hoe oud hij zich gedraagt ^^

Als je het goed met elkaar kan vinden, waarom niet…

het hangt idd af van de geestelijke verstandelijkheid van jullie allebei :grinning: het is niet omdat je 15jaar bent dat je daarom nog een kind bent of omdat je al 20jaar bent dat je daarom als volwassen bent :grinning:

nope valt wel mee ik ben nou ook aan het daten met een dude van 20 (bijna 21) en ik ben in april 16 geworden… dusja…

Ik vind dat het wel meevalt, als jullie belevingswereld niet teveel verschilt en jullie genoeg overeenstemming hebben, moet het gewoon kunnen.

Ik ben zelf 16 en laatst wilde iemand van 24 met me uit etc, dat vond ik dan wel weer wat teveel verschil xD

Ik ben zelf ook 15, maar een vriend van 19… Dat gaat mij iets te ver. Maar dat ligt persoonlijk. Ik denk dat je ouders er aan moeten wennen dat hun dochter een oudere vriend heeft, je blijft hun kleine meisje. Ze willen gewoon niet dat hij dingen bij je probeert die jij niet fijn vindt of zo. Succes. (:
Bovendien, mijn ouders verschillen 19 jaar. Ik vind het zelf erg veel, maar ik moet er maar mee leven. Maar zij waren allebei al volwassen toen ze elkaar ontmoetten, dat vind ik eigenlijk anders dan tienerliefde…

ligt eraan hoe jij bent, als je erg zelfstandig bent kun je dit zeker wel aan… maar aan je ouders te horen ben je dat nog niet echt en zal hij vast wel dingen aan je vragen die je eigenlijk niet wil doen maar die je toch doet omdat je van hem houdt… word eerst een beetje volwassen voordat je aan dit soort dingen begint

Ik ben ook 15 en mijn vriend wordt over een maand 20.
Het gaat al bijna 10 maanden goed tussen ons.
Dus in principe zou het best kunnen. Het hangt gewoon van de personen zelf af. Maar als jullie op dezelfde golflengte zitten, waarom niet?
En waarschijnlijk als je ouders hem beter leren kennen dat ze het dan ook beter kunnen accepteren :slightly_smiling_face:
Dus ik weet niet of hij al een keer bij jou thuis is geweest, maar denk dat het een betere indruk geeft als jullie dan een groot gedeelte van de tijd bij je ouders zitten. ipv gelijk naar je kamer met de deur dicht :stuck_out_tongue:

Dat maakt mij echt nooit iets uit. As je verliefd op elkaar bent, het goed met elkaar kan vinden en geestelijk op hetzelfde niveau zit, moet het kunnen.

Wanneer je geestelijk op hetzelfde niveau zit, maakt leeftijd niet zo gek veel uit.
Een jongen van 19 die geen maagd meer is kan alleen wel eens andere dingen willen dan een meisje van 15 dat wel nog maagd is… Maar aan de andere kant, als jullie echt verliefd op elkaar zijn en elkaar respecteren dan zal er niks gebeuren wat jij niet wilt. Je moet gewoon duidelijk je grenzen stellen, nee zeggen als je iets niet wilt.
En je papa & mama willen hun kleine meisje gewoon niet kwijt!

Valt nog mee
zolang hij je maar niet tot dingen dwingt die je niet wil
maarja, dat kunnen 16 jarige jongens ook, dus ik bedoel like gezeik.

het leeftijdsverschil lijkt misschien groot maar ik denk dat het niet zoveel uit maakt. Wel moet je er idd rekening mee houden dat een jongen van 19, 20 andere dingen wil dan een meisje van 15. Wees duidelijk naar hem toe en vertel hem wat je grenzen zijn. Dan maakt het niet veel uit of een jongen nou 16 of 19 is.

Hangt er helemaal vanaf hoe volwassen jij zelf bent.

Dat maak je toch zelf uit? Dat je ouders je waarschuwen is goed, maar uiteindelijk beslis jij. Als het goed voelt is er toch niks aan de hand? En het gewoon zeggen als je niet verder wilt en als hij dat niet respecteert weet je ook waar je aan toe bent.

ik ben 16 en me vriend is 23
Veel mensen zeggen tegen mij dat het veel te oud is en dingen met mij wil doen die ik nog niet wil…
Maar in dit geval is het andersom…! ( zoals dingen uitproberen en zoo !! XD
Is dit raar??
Dit is echt serieus .:blush:

Xx…!

nee… toen ik 17 was, had ik een lange relatie met een jongen van 25… ging heel goed, maar de gevoelens verwaterden… en nu zijn we best friends :slightly_smiling_face:

als jijzelf voelt dat het goedzit,
moet je er gewoon voor gaan (: