te oud?

hee lieve meiden,

ik zit ergens nogal mee.
ik heb dinsdag een date met een jongen die ik vorige week heb leren kennen met carnaval. hij vroeg hoe oud ik ben, waarop ik 16 zei en hij schrok en zei dat hij 23 is. desondanks wilde hij toch graag afspreken, maar iedereen om me heen (uitzonderingen daargelaten) zit de hele tijd te zeggen dat ik te jong ben blabla.

wat vinden jullie? 7 jaar verschil te groot? hebben jullie iets van een relatie gehad met veel leeftijdsverschil en ging dat goed enzo? (ja ik weet het, het is maar een date, maar ik kan niet stoppen met verder na te denken :flushed:)

dankjullie!
liefs x

Het is wel een groot verschil, maar dat hoeft niet meteen fout te gaan. Je moet er rekening mee houden dat je waarschijnlijk slechte reacties kunt verwachten vanuit je omgeving, maar je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

Wat wil jij?

Toen ik 17 was kreeg ik een vakantievriendje van die leeftijd en op lange termijn had het nooit gewerkt. Hij wilde het wel proberen, maar ik niet (oke, ik was ook niet verliefd). Hij werkte al een aantal jaar, ik ging naar mijn examenjaar toe. Rijbewijs, en ik niet (dus hoe elkaar zien, elke keer bij mij?).

Ik zie persoonlijk te veel verschillen tussen mij en 16 jarigen, kan mezelf daar ook echt niet meer mee zien. Ook mijn vriend geeft aan dat hij sowieso niet meer onder 18 zou willen daten (hij is 21), je kunt dus wel kritisch zijn over de oorzaak van zijn interesse.

Het hoeft overigens allemaal geen groot probleem te zijn hoor. Ben je echt al klaar voor een serieuze relatie, of hij daar helemaal niet aan toe. Zo lang je hetzelfde erover denkt. Zo lang hij accepteert dat jij dingen nog moet mee maken en jij accepteert dat hij al dingen heeft meegemaakt (eerdere relatie bijvoorbeeld, misschien zelfs wel hele serieuze, one night stands etc).

Nouja heel veel blabla, ga op de date en praat met hem, dan merk je vanzelf wel op welke golflengte jullie zitten en of het klikt.

Mijn beste vriendin heeft ook op zeer jonge leeftijd een relatie gehad met een jongen van 24 (misschien wel ouder), dit terwijl zij zelf 14 was. Ze deed zich voor - tegenover hem- als 16 en tegen zijn oudrs zelfs als 19 (kon ook wel, make up, attitude, cupmaat (; ) Ze zijn in totaal 3 jaar samen geweest! Op een gegeven moment wou hij natuurlijk ook wel een huis hebben, samenwonen etc. en dat was voor haar toch echt nog te vroeg! Ik denk dat het een beetje is zoals hierboven beschreven staat!

Hooi Meis,

Het leeftijdsverschil maakt denk weinig uit het gaat in mijn ogen meer om elkaars waardering. Hij moet weten dat jij jonger bent en zoals hieboven al wordt beschreven dus heel anders in het leven staat als hem maar dat is natuurlijkomgekeerd ook. probeer goed met elkaar daarover te praten en duidelijk te zijn wat je van elkaar verwacht en hoever je met elkaar bent. Je hoort wel vaak dat leeftijdsverschil op jongere leeftijd anders wordt opgevat als dat je wat ouder ben met dezelfde leeftijdsverschillen. Maar als jullie je er beide goed bij voelen moet je gewoon duidelijk naar elkaar zijn en veel praten!!

Hee meis,

Je zegt dat hij er van schrok maar je geeft ook aan dat hij het alsnog wilt proberen, dit is voor mij dan meer iets van dat het wel goed zal zijn. En je moet dit ook alleen doen als jij het wilt, als jij het niet vertrouwt doe dit niet, als je het vertrouwt en je wilt het; GA ERVOOR! Zelf heb ik ook een vriendin die een vriend had van 27 en zij was 16. En in mijn klas zit een meid van 16 en die heeft al een jaar met een jongen van 28. Mij lijkt het dus niet raar als jij dit niet zou kunnen doen met hem? ik zou zeggen ga ervoor.
succes.
x

Ik heb veel gedate voordat ik mijn vriend leerde kennen en hier zat ook bijna altijd een leeftijdsverschil van minimaal 4 jaar. Echter liep dit nooit uit tot een relatie. Deze jongens(mannen) zaten in een andere fase van hun leven en wouden seksueel ook meer dan ik wou. Dit werkte voor mij niet waardoor ik altijd na een paar dates afscheid van ze nam. Mijn vriend en ik verschillen in leeftijd 2 jaar en drie maanden en dit werkt prima.

Ook wil ik je er op wijze dat die jongen officieel gezien volgens de wet strafbaar is als hij een relatie met je aangaat aangezien je nog minderjarig bent. Ook hier kunnen veel mensen over vallen wanneer het toch meer dan een date blijkt te worden. Over het algemeen zie ik het probleem er niet van in als deze jongen maar geen misbruik van je maakt. Soms kan een relatie met een groot leeftijdsverschil prima werken. Maar wat je al zei is maar een date verwacht nou niet meteen dat je een relatie gaat krijgen na een date :wink:

Veel plezier

Ik vind dat nog net kunnen. Vooral als jij wat volwassen bent voor je leeftijd en hij niet al te volwassen zeg maar haha.

Ik vind het kunnen, heb zelf een vriendje van 20 en ben zelf 15.

ben jij er wel klaar ervoor?
als je er niet op waagt weet je ook niet of wel werkt of niet.
het ligt ook er ook aan of zelfde interesse deelt .
je moet zelf achter keus staan,wat anderen zeggen is meer dat niet achter jou keus staan.

Ik ben 17 en ik ben ook bezig met een jongen van 24. Dit gaat ook prima.
Persoonlijk vind ik, dat als het goed klikt, er geen reden hoeft te zijn om het niet te proberen.
Leeftijd is maar een getal en als jullie gewoon een beetje in dezelfde fase zitten (hij is niet súpervolwassen en jij bent niet overdreven kinderlijk), dan zie ik er geen probleem in.

leeftijd hoeft er niets mee te maken hebben maar denk er wel aan dat hij binnenkort op een leeftijd komt, waar hij een eigen huis wil en hij misschien over kinderen gaat nadenken… praat goed met hem dan komen jullie er wel uit :slightly_smiling_face:

Tsja, je bent zo oud als je je voelt zeg ik altijd.
Rekening houden met leeftijdverschil is wel belangrijk voor je eigen ontwikkeling en dan pas binnen een relatie.
Ga lekker op date en zie hoe het loopt.

Je kan het altijd proberen, als het uiteindelijk niet werkt kan je het weer uitmaken. Niet geschoten is altijd mis!

ik herken je verhaal ik ben zelf ook 16 en mijn ex was ook 23 we hebben een leuke tijd gehad. het is sinds vandaag uit omdat ik me iriteerde aan dingen waarin hij verder was dan dat ik ben en vind het wel goed zo kan teminste dit weekend weer los gaan en doen wat ik wil zonder dat hij in me hoofd zit

Vanaf 16 jaar zijn leeftijdsverschillen minder belangrijk, ga gezellig met 'm daten en kijk wat je gevoel daarna zegt!

Dit ligt eraan, ben jij al vrij volwassen voor je leeftijd? Is hij nog vrij “jong” voor zijn leeftijd? Als jullie que ‘levensfase’ dicht bij elkaar zitten, heb ik er vertrouwen in.

Nou naar mijn mening leeftijd boeit mij niet. Er is trouwens een jongen van 27 die mij leuk vind hij is hartstikke aardig en kan goed verplaatsten naar mijn gevoelens (Ik ben zelf 18) Dus ik zou het niet erg vinden als het wat word met hem…

Mensen gaan wel achter je rug praten ! maar NEGEER DAT !

Bij 1 date moet je je daar echt geen zorgen om maken. Gewoon kijken hoe het gaat. Liefde gaat om de persoon, het karakter e.d. , niet om de leeftijd. Tuurlijk heeft iedereen er een andere mening over, maar als er geen complicaties zijn moet je lekker doen wat bij jou goed voelt.

Ik vind dat leeftijd maar een getal is. Tuurlijk zijn er grenzen maa er zijn genoeg relaties waar tussen de 10 en 20 jaar tussenzit die gewoon goed werken. Het gaat niet om het verschil maar om de levensfasen waarin de personen zitten. Het gaat erom wat jij vindt en voelt. En wat hij vindt en voelt. Niet om de rest.