Te oud om te starten met gymnastiek/turnen?

Hey iedereen :slightly_smiling_face:

Vroeger wou ik altijd gaan turnen maar ik durfde niet omdat ik niemand kende daar en ik was bang dat ik er niets van zou bakken… En nu ,in L.O hadden we de voorbije weken gymnastiek/turnen en toen kwam een meisje vragen wie van ons mee zou willen gaan turnen in de turnclub in mijn stad. Ik zei meteen dat ik het wel zou zien zitten en ik heb al toestemming van m’n ouders maar ik ben bang dat ik wat te oud ben om er mee te starten. De meeste turnsters zijn al bezig van hun 5 jaar of zo… En het is nu niet dat ik nu al veel kan… Is het wel de moeite waard dat ik het probeer? :flushed:

Gewoon lekker doen! Je hoeft toch geen topturnster te worden?
Je kan altijd eerst even kijken of het wat voor je is (:
Ik heb zelf ook heeeeel lang gegymd en vanaf mn 14e tot mn 17e ofzo geturnd. Dus op zich kan het op ‘latere’ leeftijd ook, al weet ik niet hoe oud je bent

Ik ben 14 jaar :slightly_smiling_face: En inderdaad! Ik ga het gewoon proberen dankje!

Op je 14e ben je echt niet oud ofzo en al helemaal niet te oud. Gewoon doen dus!

zoals wat die andere zeggen je kan gewoon op je 14e nog beginnen. gewoon doen wat je wilt en let niet op die andere die het al 5 jaar doen (die willen zeker NK halen) :upside_down_face:

Ik denk niet dat je ooit te oud bent om er mee te starten. Wel te oud om er nog echt goed in te worden. En bedenk je dat je wel op een sport gaat om er beter in te worden (de meeste mensen dan) dus dat je er niet op bent gegaan omdat je dacht dat je er niks van bakte is wel een rare reden in mijn ogen :p. Je gaat vanzelf wel verbetering zien.