Heyy meiden,
Sinds kort heb ik een vriend en iedereen vraagt steeds of we al verder zijn gegaan omdat bijna iedereen die ik ken heeft het al eens een keer gedaan.
Ik ben 15 jaar ben nog niet klaar om verder te gaan omdat ik nog te onzeker over me zelf ben.
Is dit raar?
X
Nee.
Sowieso is vijftien nog hartstikke jong, maar ook al was je dubbel zo oud: gewoon wachten tot je er klaar voor bent.
Ik moet trouwens zeggen dat ik het nogal vreemd vind als iedereen zulke vragen aan jou stelt, daar hebben ze niks mee te maken, en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat zoveel mensen in jouw omgeving al seks gehad hebben op die leeftijd.
STOP met jezelf vergelijken met anderen. Dit is jouw lichaam, jouw vriend, jullie relatie. En je bepaalt samen wat je wel en niet doet en daarin moet je je vooral niks van je omgeving aantrekken!
En het lijk mij inderdaad, wat SpaceDementia al zegt, nogal vreemd dat zoveel mensen in jouw omgeving al seks hebben gehad op die leeftijd.
Dus nee, dit is niet raar. Toen ik 15 was had ik ook totaal nog niet de behoefte aan seks. Inmiddels ben ik 18 en een paar maandjes voor ik 18 was had ik ‘pas’ voor de eerste keer seks. Gewoon doen wat goed voelt!
En waar bemoeien de mensen uit jouw omgeving zich mee… Ik vraag dat soort dingen echt niet aan andere mensen hahah :’)
Ik heb sinds mijn 14e hetzelfde vriendje, ben nu 20 en was ook altijd onzeker. ik ben nu pas een jaar seksueel actief, puur omdat ik er niet eerder klaar voor was.
Ik heb anderen altijd verteld dat we gewoon met elkaar naar bed gingen zodat ik van het gezeur af was… niks van anderen aan trekken.
Je voelt zelf aan dat je er nog niet klaar voor bent, dus dan moet je het ook zeker niet doen. Laat je nooit overhalen door wat anderen zeggen! Misschien hebben zij het al gedaan, maar het zou dan goed kunnen dat zij er nog spijt van krijgen
Dus doe gewoon waar je je zelf goed bij voelt En btw, 15 is nog jong, de meeste die ik ken hebben het pas rond hun 17de gedaan, dus maak je geen zorgen!
Liefs, Chaye
Idem dito.
Alles wat ik wilde zeggen is hierboven al gezegd. Je wilt t niet dus doe het ook niet. Punt uit.
Schijt aan de rest van de wereld haha.
Nee niet raar. De mensen die dit jou vragen zijn raar.
Eigen leven, eigen tempo.
Is absoluut niet raar. Je bent er nog niet klaar voor dus dan moet je het zeker nog niet doen en gewoon wachten totdat je er wel klaar voor bent. Naar die mensen in je omgeving moet je niet kijken, iedereen zijn eigen tempo hoor.
Wachten tot je er klaar voor bent. Al duurt het nog 2 jaar, hij wacht maar.
Nee helemaal niet raar, al was je 25 dan was het nog niet raar. Andere mensen moeten zich met hun eigen zaken bemoeien, je bent ze helemaal geen verklaring schuldig.