té naïef...

ik wil even iets kwijt en ik heb geen idee in welk topic ik het moet plaatsen.
Ik voel me zo… alleen, naïef, en ja… gewoon kut. Laat ik het eens uitleggen.

Ik waarschuw je wel, het wordt langdradig maar je hoeft het niet te lezen en het is ook voor mezelf om het allemaal van me af te schrijven.

Gisteren zat ik met mijn gezin op de bank. we hadden het erover dat mijn zusje op een foto stond met een jongen. Dat was volgens haar niet haar vriendje maar ze waren wel aan het zoenen en zo. mijn andere zussen hebben ook een vriend / gehad. ik ben dus nog de enige die nog nooit een vriend heeft gehad.
Eerst dacht ik dat het misschien aan mijn opvoeding lag. Dat we heel netjes zijn opgevoed. Maar nu bedacht ik me: waarom ben ik dan de enige die nog nooit iets heeft gehad op jongensgebied?
Later ging het over drank. Mijn zusje wist alles over drank terwijl ze nog maar vijftien is. Ze zijn allemaal al eens dronken geweest enzo. Ik nog niet, terwijl ik bijna zeventien wordt. Vat dit niet fout op, ik wil niet suggereren dat het cool is om dronken te zijn ofzo, maar toen schrok ik wel. Ik zei ‘ben ik dan de enige die zich aan de regels houdt en nog niet voor hun zestiende heeft gedronken enzo?’ en daar kwam het dus wel op neer.
En nu voel ik me zo ontzettend naïef. Dom, naïef en kinderlijk. En dat haat ik. Want ik wacht al zo lang op het moment dat er een speciale jongen op mijn pad komt. Maar die komt niet. En mensen zeggen al jaren tegen me, wacht maar gewoon, jou tijd komt nog wel. Maar die mensen hebben makkelijk praten. Die hebben waarschijnlijk al eens een speciale jongen ontmoet. Of tenminste gezoend. Dat heb ik ook nog niet.
Ik denk niet dat ik per se heel lelijk ben of zo. Zo voel ik mezelf niet. Maar waar het wel aan ligt? Ik ben heel verlegen. Ik neem ook niet gauw het initiatief. Eigenlijk nooit. Misschien dat het daaraan ligt.

Maar ik weet nooit iets van de wereld. En dat zit me dwars. Ik durf ook niet uit te gaan. Want dan ben ik bang dat ik allemaal dingen doe wat heel dom is omdat ik er weer eens niets van afweet.
misschien heb ik gewoon een jongen nodig die op mij af komt. Maar waarom gebeurd dat niet? Ik bedoel, het mag toch wel eens gebeuren? ben ik dan misschien afstotend of zo?

En het is niet zo dat ik heel moeilijk iemand leuk vind. Het is zelfs zo dat ik iemand heel snel leuk vind, en wanneer iemand oogcontact maakt vind ik diegene ook heel snel leuk. Dan maak ik ook oogcontact en lach ik. maar hij moet dan op me af stappen want ik durf het zelf niet. maar dit is nog noooooit gebeurd. Dat is echt frustrerend weetje.

er gebeurd gewoon helemaal niks in mijn leven. ik heb ook niet echt vriendinnen. wel klasgenoten waarmee ik goed kan opschieten en lachen, maar niemand aan wie ik mijn gevoelens kwijt kan. nog nooit gehad ook. Toen iedereen op de basisschool een ‘best friend’ had, zat ik altijd in mijn eentje. En ik ben altijd het derde wiel aan de wagen. Ik loop er altijd een beetje bij. en dat haat ik.

Is er iemand die dit gevoel herkent of iemand die advies heeft?
Alvast heel erg bedankt!

Ik herken het exact, en vast nog wel meer meiden hier, misschien lijkt het zo, maar je bent niet de enige :slightly_smiling_face:

Je bent juist niet naïef… Eerder het tegenovergestelde. Ik vind het juist goed dat je het blijkbaar niet belangrijk vindt om zo veel mogelijk jongens te scoren en dronken te worden, meiden zouden een voorbeeld aan je moeten nemen. Je moet je absoluut niet druk gaan maken of je wel normaal bent, please don’t. Het is niet kinderlijk, juist heel volwassen.

Als je vervolgens vindt dat er te weinig gebeurt in je leven, tja, daar moet je toch echt zelf iets aan gaan doen. Ik weet wel wat je bedoelt, maar ga gewoon een actief plan maken met dingen die je wil doen en hoe je die gaat doen. Maak gewoon afspraken met vriendinnen om eens uit te gaan of iets, kijk hoe het je bevalt. Er een beetje bij lopen en niet echt met de rest mee gaan heb je zelf in de hand, gek genoeg. Just do it!

Ik herken het wel. Ik heb het niet altijd, maar er zijn soms van die momenten waarop ik gewoon lieve mensen om me heen wil om leuke dingen mee te doen en waar ik mijn gevoelens bij kwijt kan. Die mensen heb ik altijd gehad, maar de laatste tijd lijkt het alsof ik overal een beetje buiten hang… en ik weet niet of dat aan mij ligt of aan de mensen om me heen… Ik heb er alleen geen advies voor…
Zit je wel bij een sport? Werk je? Daar kan je ook veel leuke mensen ontmoeten…

Ik herken dit ook. Ook al ben ik nog maar 13 (bijna 14) herken ik dit. Veel klasgenoten enzo hebben al gezoend enzo maar ik nog niet. Ik weet dat ik nogmaar 13 ben en dat het allemaal goed zou komen maar ik herken dit gevoel wel.

ik herken het ja… alleen ben ik een jaartje ouder, maar ook nog nooit een vriendje gehad/gezoend.
maar ik denk dat je juist niet naïef bent. Ik vind mens die juist voor hun 16e maar zoveel mogelijk drinken & de ene na de andere jongen hebben naïef. :wink:

Pff het is alsof ik dit zelf heb geschreven :frowning_face: Dus nee, je bent zeker niet de enige!

wow, ik herken dit ook zo goed. Ik wou dat ik wist wat je zou kunnen doen. Dan was ik er ook vanaf geweest! :frowning_face:

Je moet juist zelf het initiatief nemen, hoe eng het ook is! (Beetje lef tonen) Ga anders een keer wat leuks doen met de meiden uit je klas. Je hoeft niet meteen heel spontaan met iets te komen, gewoon naar de bios gaan ofzo, en misschien als het dan gezelliger wordt kan je met ze gaan stappen.
Ik moet nog één ding zeggen: Wachten op een jongen die op jou afstapt, dan kan je lang wachten. Ik ben 5 jaar ouder en er is nog nooit een jongen op mijn afgestapt, ook niet na leuk oogcontact, ik heb altijd zelf er op af moeten gaan. De ene keer zonder effect, jammer voor hem, de andere keer juist wel.

je bent niet naief. naief is meer als je simpeltjes bent,en dat ben je dus niet.
ik snap ( op een manier) wat je bedoelt. ik ben 16 en heb ook nog nooit een jongen gezoend. ik heb wel gehad dat jongens mij leuk vonden maar ik hen niet, maarja, dan zit je alsnog met de twijfels wanneer er een leuke jongen komt kijken. ik ga wel soms uit, dan drink ik ook een beetje. en eerlijk gezegd lijkt het soms alsof ik niet dronekn kan raken ofzo, ik heb wel eens glas na glas gedronken maar er gebeurde niks, beetje energie verder, dus voor mijn gevoel mis je niets. ik heb al serieus veel dingen mee gemaakt en daardoor ben ik wat meer volwassener dan anderen van mijn leeftijd, maar ik heb wel gemerkt dat als ik wat meer naar buiten ga, dat ik dan erg veel lol kan beleven. je moet niet eenzaam zitten nadenken over hoe het komt, je moet actie ondernemen ! vraag eens aan je vriendinnen of ze nog leuke jongens kennen, regel een double date, ga op een vereniging. en als je zegt dat je het gevoel hebt alsof je niks weet. dan moet je juist zorgen dat dat gevoel weg gaat, ervaring brengt kennis zeg ik altijd maar. nu bedoel ik niet dat je je moet gaan bezatten en je meteen moet laten ontmaagden, maar dat je wat meer gaat doen en wat meer spontaner word. wat je mist is levenlust !

dank jullie wel voor jullie reacties ! ik zit op sporten, maar ik mag nog niet werken ivm. mijn school. Ik doe wel veel dingen naast school, maar toch gebeurd er niks… en ik weet dat het in mijn hand ligt, maar dit is juist het lastige.
misschien is naïef niet het juiste woord of zo, maar het gevoel wat ik beschrijf blijft wel…
nog adviezen of dingen waardoor ik me minder kut voel?

Ik herken dit ook heel erg… Ik heb helaas geen advies voor je!

Ik heb geen advies maar het lijkt alsof ik het heb geschreven. Niet dat ik al dronken wil zijn op mijn 14e. Maar ik heb ook nooit gezoend en ben al bijna 15 terwijl al mijn vriendinnen zowat hebben gezoend.

Ik ben niet naïef, en ook pas 14, dus ik ga bijna nooit uit en heb ook nog nooit gezoend/met iemand gehad, en dat is denk ik niet heel raar.
Maar ik durf ook nóóit het initiatief te nemen. Het gaat nu niet echt om jongens, maar meer om nieuwe mensen aanspreken, vrienden maken, eigenlijk alles wel. En ik heb me voorgenomen om meer zelf het initiatief te nemen, ook al vind ik het heel moeilijk en durf ik het niet echt. Maar ik merk wel dat ik al een stuk meer durf dan een jaar geleden. Dus je zou het gewoon eens moeten proberen.

Ga een keer wat leuks doen, eens moet de eerste keer zijn. Ja, je zult fouten maken en misschien dingen doen waar je je later voor schaamt, maar daar leer je juist weer van en doe je het in het vervolg niet meer.

Ik heb bijna nooit een vriendje gehad. Ben ik nu naïef :slightly_smiling_face: ?

Mensen zoals Steefjeuh… Zijn jullie focking serieus?

Ik herken dit ook heel erg. Ik heb dan alleen wel een paar vrienden, maar die hebben het of altijd druk of ze willen niet met mij afspreken.
Ik heb daardoor ook vaak het gevoel dat mensen mij afstotelijk vinden.

ik herken het helemaal, behalve natuurlijk dat zussen gedeelte. Ik heb het meer met mijn vriendinnen. Mijn vriendinnen hebben allemaal al een keer gezoend, verkering gehad, gerookt (niet dat ik het wil, maar als voorbeeld) etc. en dan denk ik precies hetzelfde

Heb ik nou ook, nog nooit een vriendje gehad, nog nooit gezoend, niet eens een jongenn een kusje gegeven. Ik weet het, ik ben ook nog maar 13, maar in deze tijd is dat ‘laat’ denk ik. Al mijn vriendinnen, klasgenoten hebben dit soort dingen al wel gedaan/gehad dus dan denk ik zi van: Waarim kan ik nou niet een vriendje keijgen?!