Hee meiden,
Ik wil graag een strakkere buik en het laatste randje buikvet weg. Dit wil ik doen door oa thuisworkout. Maar het probleem is dat als ik uit school kom, ik helemaal op ben. Het liefst plof ik dan neer op de bank, maar dat kan niet omdat ik toetsen en huiswerk enzo heb J:
Het punt is, dat ik niet echt kan workouten als ik op het punt sta om om te vallen. Het ligt iig niet aan mijn eetgedrag, want ik eet genoeg…
Iemand tips/ ideeen?
xx
Inderdaad! Soms moet je gewoon beginnen met lekkere muziek (dat helpt echt!) en dan ff keihard er tegenaan, douchen, en ‘s avonds meteen in slaap vallen :’)
Oh trouwens of visolie pillen slikken! Gaf mij ook wat meer energie, en het is ook nog eens heel goed voor je. Volgens mij waren die van de HEMA het beste (getest)
Mss ligt je energieniveau juist zo laag doordat je niet aan sport doet. Als je regelmatig beweging hebt voel je je fitter en heb je meer energie. Ik had net hetzelfde als jij maar ik heb besloten om terug te beginnen sporten en sindsdien heb ik echt veel meer energie.
Maar eerst moet je die fitheid wat opbouwen en alle begin is natuurlijk moeilijk. Ik denk dat het een goed idee is om te beginnen met sporten wanneer je niet net van school komt. Misschien is de aankomende paasvakantie wel het ideale moment? Zo kan je twee weken lang wennen aan meer beweging en merk je al verschil tegen dat school terug start en je sporten met school moet combineren.
Leg de lat ook niet te hoog maar kies een sport of beweging die je kan opbouwen zodat je het ook daadwerkelijk volhoudt. Start to run of 30 day shred ofzo. Doe vooral iets dat je leuk vindt zodat je er elke schooldag naar uitkijkt en het niet als een verplichting aanvoelt.
Probeer eens een powernap. 30 minuutjes slapen kan wonderen doen.
Een goed slaapritme, met genoeg slaap is zeker belangrijk. Daarnaast is het ook belangrijk dat je genoeg eet, anders krijg je geen energie binnen en dan wilt jouw lichaam ook niet het laatste beetje energie afstaan. Dus kijk eerst of dat goed zit.
Daarnaast, wat hierboven ookal gezegd wordt, een powernap kan heel erg helpen. (zorg dan wel dat je niet 3 uur doorslaapt)
Ik heb het ook een tijdje gehad en ik ging bloedprikken, het bleek dat ik een lage bezinking of iets dergelijks had en dat het ontstekingsgehalte wat hoger lag dan normaal, waarschijnlijk had ik dus een virus gehad waarvan m’n lichaam moest ‘herstellen’ en daardoor werd ik moe.
Dus misschien is het een idee om even bloed te prikken? Ik heb toen ook een hele tijd niet gesport, maar het ging op een gegeven moment over en nu heb ik er zo goed als geen last meer van.
Powernaps zijn dé uitvinding voor mij! In het begin was ik er vol op tegen, maar ik merkte dat ik erg moe was als ik thuis kwam. Ik zette de wekker dan UITERLIJK 45 minuten later en voelde me super energiek daarna! En ik was 's avonds weer zo moe dat ik gewoon weer normaal sliep!
Misschien heb je een ijzertekort. (eerdere fase van bloedarmoede) dit is meestal niet te zien met bloedprikken (weet niet of je dat gedaan hebt) omdat bloedprikken meestal alleen naar bloedarmoede kijkt. Probeer eens wat meer ijzerrijk voedsel te eten (kan je op google wel vinden) en misschien supplementen slikken (hoewel dit natuurlijk neit beter is dan ijzerrijk voedsel eten)
Ook is het zo dat als je thee of koffie tijdens je ontbijt eet, het ijzer dat in je ontbijt zit niet goed opgenomen wordt dankzij de thee/koffie. Dus het beste is geen koffie of thee tijdens je eten te drinken, drink het ervoor of erna
Heb je geen vitamine te kort, eet je slecht? Etc.
En anders doe je 's ochtends als je uit bed komt die oefeningen.
Eet je wel genoeg (en gezond)? Een beter eetpatroon kan echt wonderen doen!
Mijn moeder heeft hetzelfde, ze is vreselijk moe. Ze heeft bloed laten prikken en nu blijkt het dat ze een tekort aan vitamine B12 heeft. Dat had niemand verwacht. Dusja, als het lang aanhoudt, zou ik toch maar even bloed laten prikken.
En voor de rest, wat hierboven genoemd staat.
Weet je zeker dat je wel genoeg eet. Ik heb gemerkt dat veel meiden denken dat ze genoeg eten, maar dat eigenlijk niet doen.
Ook kan het zijn dat je niet de goede voedingsstoffen voor JOUW lichaam binnenkrijgt. Dat je bijvoorbeeld dus iets eet waar je lichaam eigenlijk niet tegen kan, waardoor het heel veel energie kost om te verteren. Dat was bij mij wel het probleem.
Wat eet je op een dag ongeveer?
Misschien heb je pfeiffer?
kan ook nog
Thankss voor al jullie reacties,
Nee ik heb al pfeiffer gehad volgens de dokter (niks van gemerkt) dus dat kan niet…
En ik doe 2x in de week volley, elke dag heen en terug naar school fietsen (maar 4 minuutjes maar toch) gym en als ik kan workouten (eventjes)
Als het aanhoudt zal ik indd gaan bloedprikken!
xx