Te langzaam voor examens?

Met de titel bedoel ik dat ik heel langzaam ben met het maken van toetsen
En nu ik bijna examens heb, maak ik me er best wel zorgen om
Enige voordeel is dat we digitale examens hebben en ik hierdoor iets sneller ben
We hebben op school al wat examens geoefend op de computer
De vakken die ik niet extreem lastig vindt krijg ik meestal net op tijd af of ben ik bij de laatste of een-na-laatste vraag
Alleen met lastige vakken zoals wiskunde of economie waarin je moet rekenen ben ik echt heel langzaam, ik moet de vraag soms 3 keer lezen tot dat ik hem begrijp

Voor het oefenexamen van Wiskunde had ik een 4 en voor die van economie een 5, ik heb bij deze oefenexamens veel vragen overgeslagen omdat ik anders helemaal niet ver kwam :bored: De andere vakken waren wel voldoende.

Bij een vraag wil ik altijd zeker weten of ik het (naar mijn gevoel) goed heb
Ook heb ik soms dat ik gewoon naar het computerscherm ga staren, dat ik opeens met mijn gedachten ergens anders ben :pensive:
Ik blijf altijd wel als een van de laatste over, en uiteindelijk als een-na-laatste, ik snap gewoon niet hoe mensen zo snel hun examens maken
Iemand tips? :expressionless:

Kun je het niet aangeven bij je mentor of er iets geregeld kan worden? En als je goed leert, hoef je niet zo lang bij een vraag te blijven hangen ook.

Ik weet niet of dit nu te kort van tevoren is, maar met veel oefenen wordt je ook handiger met dingen. Met wiskunde bijvoorbeeld, er komen toch altijd dezelfde soort sommen terug met differentiƫren bijvoorbeeld. Als je van te voren weet wat je moet doen en niet ter plekke nog moet nadenken scheelt dat ook tijd. Oefening baart kunst, ook qua tijd!

Oefenen, oefenen en heel goed leren. Ik had altijd juist het tegenovergestelde. Was altijd als eerste klaar. Kon ook nooit begrijpen hoe mensen zo lang bezig konden zijn.

met de gewone toetsen was ik altijd een van de sloomste (bleef zitten tot de bel).
maar met de centrale examens was ik wel klaar voor het echte einde zeg maar. (kon eerder weg)
de meeste examens stonden 3 uur voor (geloof ik bij mij). en dat redde ik echt wel. zelfs met staren en die dingen erbij. :grinning:

edit: dus wat ik bedoel: bij de examens vond ik wel dat je meer tijd hebt (absoluut natuurlijk, maar relatief ook). of heb je al geprobeerd een examen in de aangegeven tijd te doen en lukte dat niet ofzo?

Heb je dyslexie of heb je je laten testen?
Sowieso als je vragen niet weet, direct overslaan en later op terug komen ipv lang blijven hangen.

Oefenen, oefenen, oefenen. Best krap, zo net een week voor de examens, maar als je iedere dag 2 examens maakt, kom je wel in dat ritme en dan weet je ook wat voor vragen er gesteld worden en hoe je je tijd in kunt delen.

Haha ja same. Ik was ook altijd zo klaar.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben net te goed voor dyslexie, waardoor ik geen extra tijd kan krijgen ofso en beter leren kan gewoon niet ( dit vind ik trouwens altijd echt, hoe noem je het netjes, gepraat. net alsof je het niet goed genoeg geleerd heb ofso) Zelf heb ik met examens oefenen wel vaak genoeg tijd. Als je het al deze jaren hebt gehaald naar je examens toe, zal ik er niet zo over zitten. Je kunt er verder weinig aan doen. Probeer gewoon het beste uit je te halen en zo goed mogelijk te leren, zodat je met een goed gevoel je examens in kan stromen. Dat is wat bij mij altijd helpt :wink: