Te lange stopweek

Hoi iedereen.

Ik heb een vraag over de pil.
Ik heb vorige maand toen ik de stopweek moest hebben doorgeslikt.
Afgelopen week heb ik wel mijn stopweek gehad.
Ik ben op zaterdag gestopt met slikken.

Ik heb afgelopen week veel stress gehad en ik denk dat ik daarom de pil ben vergeten en dus heb ik een te lange stopweek gehad. Ik baal hier heel erg van en ik voel me echt heel heel stom.

Ik ben hier vandaag achtergekomen. Ik heb meteen online gezocht en maar zo snel mogelijk de morning after pil gehaald.
Ik heb namelijk in mijn stopweek seks gehad en de afgelopen twee dagen ook.
De keer dat we het de laatste twee dagen deden is hij niet klaargekomen in mij maar dat zegt alsnog niks. Toen we het in de stopweek deden is hij wel klaargekomen in me.

Vandaag (maandag) heb ik dus de morning after pil geslikt en ook twee pillen geslikt van de volgende strip.

Nu is mijn vraag of iemand mij kan vertellen wat ik het beste kan doen.
Hebben meer mensen dit meegemaakt en hoe hebben jullie dit opgelost?
Is het verstandig dat ik de morning after pil heb gehaald en is die nog betrouwbaar.

Alvast bedankt x

In je stopweek was je gewoon beschermd dus dat zit sowieso wel goed.
Met de afgelopen 2 dagen bedoel je daarmee zaterdag en zondag? Want de morning afterpil moet je binnen 72 uur slikken dus in dat geval was je gewoon op tijd daarmee.
Je had dus eigenlijk gister moeten beginnen met de pil?

Je bent volgens mij nu niet beschermd, dus ik zou nu wel condooms gebruiken. Volgens mij hoef je je niet heel erg druk te maken omdat je in je stopweek beschermd was en later een morning after pil hebt geslikt. Wat trouwens een goed idee van je was denk ik.

Ik hoop dat het een beetje klopt wat ik zeg en ik je niet totale onzin loop te vertellen

Ik heb zondag ochtend seks gehad en vannacht.

Dan is de morning after pil gewoon betrouwbaar.

Ik kan me alleen niet goed herinneren of ik vrijdag of zaterdag de laatste pil heb ingenomen.
Als ik de laatste pil vrijdag in had genomen dan was het de bedoeling dat ik zaterdag de eerste pil weer in moest nemen.

Dus in mijn stopweek ben ik dus wel gewoon beschermd?

Dat maakt op zich niks uit denk ik omdat je de morning after pil wel op tijd hebt genomen

Je bent ALTIJD (tenzij antibiotica, diarree en alle andere uitzonderingen) in je stopweek beschermt.

Oké!

Heel erg bedankt voor je reactie!!

Als er nog meer mensen zijn die hier mee te maken hebben gehad of dingen hierover weten, hoor ik het graag

Dankjewel alvast

Dit mag verder in het algemene piltopic :slightly_smiling_face:!