Te lage bloeddruk. HELP Dietist? Klas inlichten?

Hee allemaal!
Ik heb een te lage bloeddruk en heb daar elke dag heel veel last van. Ik ben, vooral de laatste weken, erg duizelig en heb hoofdpijn en buikpijn. Ik ging naar de huisarts en daar zeiden ze dat ik maar gewoon iets meer zout moest eten en zorgen dat ik niet nog verder zou afvallen. (Ik ben de afgelopen weken afgevallen :frowning_face: ) Ik voel heel snel als ik bijna flauwval en dan voel iik ook meteen waar het aan ligt. Dat ik even moet zitten, iets moet drinken of iets moet eten.

Nou eet ik in principe vrij normaal, maar vind ik het vooral moeilijk om regelmatig te eten. Ik eet wél genoeg en gemiddeld, maar ik vind het moeilijk om echt regelmatig te eten terwijl dat juist zo belangrijk voor mij is. Mijn te lage bloeddruk kan eigenlijk niet verholpen worden door aan te komen, maar het wordt wel erger als ik afval. Ik eet dus wél genoeg.

Mijn afdelingsleider weet van mijn te lage bloeddruk. Zij wil opzich wel mijn leraren inlichten zodat ik in ieder geval in de lessen mag drinken, dat zou al een hele opluchting zijn. Maar als ik de leraren inlicht (en misschien ook mijn klas) voel ik me zo te-koop-lopend ofzo. Omdat het bij mij helemaaln iet zo heftig is, ik voel me gewoon een paar uur per dag slecht en heb vaak honger, maar moet iedereen dat dan weten? Dan lijk ik echt zo ‘‘Kijk mij nou aandacht nodig hebben.’’ Ik weet niet, vgm kom ik dan echt als zo’n triest geval over. Ik zit in 4VWO en mijn klas is opzich wel leuk, maar toch.

Wat vinden jullie?
Bedankt voor het lezen, doet me goed c:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

#kheb even tijdelijk mijn naam verandert omdat ik niet herkent wil worden :blush:

Gewoon zeggen. Het is wel je gezondheid he.

Je hoeft niet per se de hele klas in te lichten, maar vertel het op z’n minst aan wat mensen waar je veel mee omgaat. Als zij weten dat je elke pauze écht wat moet eten zul je dat waarschijnlijk ook eerder doen, anders kunnen ze je er op aanspreken dat je echt even fatsoenlijk moet eten.

Als je denkt dat je wel echt kan gaan flauwvallen zou ik het overigens wel van te voren aan de hele klas vertellen, die schrikken zich anders dood.

Hmm met name als ik lang sta en niet kan zitten heb ik het idee dat ik echt flauw val. Vaak ga ik dan nét optijd zitten…

Vertel aan vriendinnen waar je altijd mee in de pauze zit dat je moeite hebt met regelmatig eten, en vraag ze of ze je eraan willen herinneren. En neem voldoende mee!
Ook kun je misschien iets steviger ontbijten (ligt er natuurlijk aan hoeveel je nu eet)?
Een mens moet ongeveer iedere 2 uur iets eten dus zorg ervoor dat je dit aanhoudt. Als je het niet voor elkaar krijgt om dan veel te eten eet dan in ieder geval IETS zoals een appel ofzo.
Succes!

Het is op zich dus heel duidelijk hoe het komt en wat je er aan kan doen. Ik zou eerst proberen regelmatig te eten (en dat is echt niet zo moeilijk) om te kijken of dat helpt. Als dat helpt, dan zou je zo van die duizeligheid af kunnen zijn en is het dus helemaal niet nodig om iets te vertellen. Daarnaast zul je je dan ook een stuk beter voelen.

Leer jezelf gewoon aan om elke pauze goed te eten. Je zegt dat je honger hebt, dus dat is het probleem niet. Smeer de 's avonds of 's ochtends voordat je naar school gaat een paar boterhammen, neem wat fruit mee en zo heb je voldoende eten om een dag school door te komen. Bijvoorbeeld in de eerste pauze een boterham met een stuk fruit, in de tweede pauze een paar boterhammen en in de laatste pauze nog één.

Het is een goed idee om in ieder geval je docenten hierover in te lichten. Misschien kun je ook tussen de lessen door een klein koekje nemen? Ik neem aan dat je soms een stukje moet lopen naar een ander lokaal. Je kunt met je docenten overleggen om in ieder geval te mogen drinken in de les (bizar dat dit niet toegestaan is overigens). En dan zou je het beste een suikerhoudend drankje zoals cola kunnen drinken, voor in ieder geval de energie en dat je suikerspiegel in balans blijft.

Je kunt het daarnaast ook aan een aantal mensen in je klas vertellen waar je goed mee om gaat. Je moet in ieder geval altijd beseffen dat mensen altijd een oordeel hebben, en zo lang ze niet in jouw schoenen hebben gestaan zullen ze jouw verhaal ook niet altijd begrijpen. Maar hier moet je boven staan en je moet gewoon denken; sommige mensen kunnen en zullen mij nooit begrijpen, omdat ik anders in het leven sta, en dat is helemaal niet erg!

Is het nou echt zo moeilijk om gewoon te eten wanneer je honger hebt, ik bedoel, daar zijn de pauzes toch voor??

Ja, eigenlijk is het wel moeilijk om regelmatig te eten.

Wil jij afvallen/vind je jezelf te dik?

Ik zou niet gelijk docenten of klasgenoten inlichten, omdat het probleem waarschijnlijk al voor een groot deel verholpen kan worden door regelmatig te eten. Als je gewoon in de pauzes wat brood of fruit eet, ben je waarschijnlijk al een stuk minder duizelig. Ook kun je misschien zorgen dat je altijd wat (zoute) dropjes bij je hebt, als je dan merkt dat je flauw begint te worden, kun je er 1 nemen. Zo krijg je wat zout binnen, dat helpt al een beetje (:

Misschien is dit een beetje vergezocht, maar vind je het misschien (onbewust) ‘eng’ om in het bijzijn van anderen te eten?

Je kunt je beter afvragen waarom je weigert om regelmatig te eten. Je zegt zelf dat je honger hebt maar expres niet eet. Dus.
Waarom doe je het expres dan niet? Pak de oorzaak daar van aan.

Sorry dit gaat misschien hard klinken, maar dit komt op mij vooral over als luiheid. Geen zin om te eten? Je moet jezelf gewoon dwingen om niet alleen maar koekjes te eten maar gewoon je boterhammen op te eten.

Ik wil totáál niet afvallen, écht helemaal niet. Kon ik maar makkelijk aankomen! Nee ik kan zo een bak snoep opeten. Ik wil écht niet afvallen.

Het belangrijkste is gewoon dat je regelmatig en genoeg eet. Ik heb een beetje hetzelfde, een uur voor de eerste pauze heb ik echt al hele erge honger, maar in de pauze eet ik dan maar een paar hapjes, en zo gaat het elke pauze. Ik heb er ook geen verklaring voor, ik wil wel afvallen maar niet dat ik het daar ook echt voor doe. Ik heb dan gewoon ineens niet echt meer honger ofzo…

Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je het op kan lossen. Weten je ouders er van?

Misschien heb ik dit niet helemaal duidelijk gemaakt in mijn eerste bericht, maar mijn lage bloeddruk kan grotendeels niet verholpen worden door aan te komen. Al zou ik 10 kilo aankomen, dan nog heb ik last van mijn te lage bloeddruk. het ‘‘eet-verhaal’’ is een heel ander verhaal die er vrijwel niet mee samenhangt. Ik moet alleen zorgen dat ik niet nóg meer afval. Nogmaals, ik eet opzich genoeg, en dat ‘‘dwingen om te eten’’'gaat ook wel aardig, maar het kan altijd beter. Ik eet dus wél genoeg.

Ik ben blij dat je me begrijpt c:
Mijn ouders weten er op zich wel van, maar die zeggen steeds ‘‘Gewoon wat meer eten.’’ Maar ik eet écht genoeg. Ik praat er dan ook bijna niet met hun over omdat het lijkt alsof ze me niet serieus nemen… Met de huisarts heb ik het er verder ook niet over gehad.

Je zegt dat de huisarts zegt dat je gewoon meer zout moet eten, dan doe je dat toch? Of zie ik dat verkeerd?

En de klas inlichten vind ik niet echt nodig, het is jouw probleem en je kan het verhelpen. De klas vertellen levert niet echt een bijdrage daaraan vind ik.