Te laat om terug te beginnen?

Hey,
Ik zit met een dilemma.

Toen ik 7/8 was heb ik 2 jaar gehockeyd maar ik ben gestopt omdat ik het niet leuk vond.
Ik ben nu 15.

Nu ben ik samen met mijn zus (die wel nog hockey speelt) naar het WK geweest en nu begint ik toch echt wel weer zin te krijgen om te gaan hockeyen.
Alleen als ik begin dan wil ik ook echt goed zijn, maar is het daar niet wat te laat voor?
Er is mij wel altijd verteld geweest dat ik er talent voor had, maar ja…
Dus wat denken jullie, is het te laat om terug te starten?

Het is nooit te laat voor iets wat je wil!!! Dus als jij wil Hockeyen ga je hockeyen, en als je het niet wil dan ga je niet hockeyen. Ik ben vorig jaar begonnen met dansen en ik was er in het begin echt helemaal niet goed in, maar ik heb heel veel getraind, ook thuis, en nu ben ik 1 van de beste van de groep. En ik weet zeker als jij dat ook doet dan ben je ook echt goed! Follow your dreams girl! Ik hoop dat je er wat heb! :couplekiss_man_woman:

Het is nooit te laat! Gewoon weer lekker gaan beginnen met hockeyen.

15 is echt niet te laat/te oud om te beginnen hoor! Gewoon doen! Als je straks 17/18 bent heb je spijt dat je niet al 2/3 jaar begonnen was.

Doen!! In het begin mag je nog geen wedstrijden spelen (dat is verzekeringstechnisch) en dan kun je weer helemaal inkomen, je begint toch in een laag team dus dan hoef je je ook geen zorgen te maken over je prestatie e.d.

ik zeg echt doen! hockey is te leuk om te laten gaan haha

Trouwens, toen ik nog hockeyde bleven er ook elk jaar weer nieuwe mensen bij komen… vaak vrienden van teamgenoten etc en die waren ook al 15/16 maar dat vonden wij juist leuk altijd

Gewoon doen! Ik hockey 8 jaar nu en ben vorig jaar ook een tijdje gestopt ivm. een niet leuk team en geen aardige coaches, heb het daarna weer op gepakt en dat ging prima :grinning:

Dat valt amper te vergelijken met de periode waarin jij niet hebt gehockeyd, maar toch.

gewoon doen! Als je er dan achter komt dat het toch niet jouw ding is kan je altijd stoppen. Als je het nu niet probeert heb je waarschijnlijk later spijt, omdat je dan niet weet hoe goed je bent. :slightly_smiling_face:

Het is nooit ergens te laat voor!

Gewoon doen Pantouffle! Ik heb zo’n spijt dat ik niet heb doorgezet met mijn dansen en voor mij is het echt te laat om terug te beginnen dus zeker doen! Je bent nog zo jong!

Dankjewel voor de reacties

Ik ben echt aan het twijfelen mijn hart zegt ja maar mijn hoofd zegt nee…

Je zegt dat je echt goed wilt zijn, ik denk persoonlijk wel dat het hier te laat voor is (als je met echt goed Nederlandse klasse bedoeld).

Je hart zegt altijd de waarheid… x

ik zit in Belgie
Het niveau ligt hier over het algemeen dus een beetje lager

Maar ja als ik het zou gaan doen dan wil ik liefst wel in de 1/2 ploeg zitten

Ghehe, sorry
Ik denk dat het heel moeilijk is om daar daadwerkelijk in te komen. De mensen die daar spelen, trainen vaak al ongeveer heel hun leven. Als je jong bent, ben je prikkelbaarder om nieuwe dingen aan te leren, maar omdat je al op hockey hebt gezeten en ze zeiden dat je aanleg hebt, heb je wel een voorsprong op de rest. Het is wel heel hard trainen, iedere dag. Als je op topniveau speelt moet je werkelijk alles opzij zetten voor je sport en je moet echt nadenken of je dit wel wilt. Ik zwom vroeger in de selectie en dit hield in dat ik iedere ochtend om kwart over vijf in het zwembad moest zijn.

jaaah…
Ik baal enorm dat ik gestopt ben nu!
Als ik terug start dan zie ik wel hoe het loopt

Ik heb net ook al een reactie geplaatst, maar het enige wat je tegenhoudt is het idee dat je te oud bent voor te beginnen omdat je dan ‘iets’ slechter zou zijn. Dit kan wel, maar binnen een half jaar kun je gewoon meespelen. Iedereen begint toch ergens mee. Voorbeeld: ik wilde toen ik 15 was ontzettend graag op streetdance, maar ik heb het niet gedaan omdat ik hetzelfde als jij dacht: ik ben daar echt te oud voor en dan ben ik super slecht in vergelijking met mijn leeftijdsgenootjes. Nu, 18, denk ik van: had ik dat toen maar gedaan, dan zat ik nu al 3 jaar op streetdance en dan was ik sowieso best goed geweest.
Als je het niet doet, krijg je gegarandeerd spijt. Je kunt er nog altijd van af gaan he.

^^
Het geld en tijd probleem houdt me ook wat tegen, maar dat is idd de grootste reden.
Ik twijfel voor de moment nog heel hard maar ik ga ook eens met men ouders overleggen

Yolo :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nee ik snap je wel, ik zit ook met dat ik het gevoel heb dat ik te oud ben om met dans te beginnen, maar ik heb ook zoiets van, als ik nu al spijt heb dat ik niet eerder ben begonnen/heb doorgezet, hoe zit dat dan als ik 18 ben? Als je het echt wilt moet je het gewoon doen denk ik, natuurlijk zal je niet meteen in de beste klasse zitten en misschien zelfs tussen wat jongere kinderen spelen, maar als je al een basis hebt en er aanleg voor hebt komt dat wel goed, zeker als je in het begin wat harder werkt en traint denk ik.