Ik zit nu in de tweede klas en ben in totaal al 25 keer te laat geweest, dit houdt dus ook in dat ik al twee keer naar de leerplichtambtenaar ben geweest! Na die tweede keer heb ik afgesproken dat als ik dit schooljaar (Voor mij duurt dat nog 6 weken) niet meer te laat kom of ander verzuim heb. Als dit wel het geval ik kan ik een strafblad krijgen, mijn ouders een boete en ik een taakstraf. Dit vind ik best ver gaan maar daar heb ik natuurlijk niks op te zeggen. Ik vind het nog steeds moeilijk om 's ochtends mijn bed uit te komen. Iemand die tips heeft om 's ochtends uit bed te komen of ook ervaring met leerplicht heeft?
wow 25x te laat, hoe laat moet je opstaan en hoeveel moet je fietsen dan?
Sick. Meen je dat serieus? Ik ben namelijk dit jaar al zeker meer dan 25 keer te laat gekomen en met mij gebeurd er helemaal niks? Ik hoef niet eens briefjes te halen en als dat wel moet dan hoor ik er vervolgens niets van. Hoe kan het dat het bij jou zo streng is?
Je moet gewoon tien minuten eerder weggaan dan je normaal weggaat, twee wekkers zetten en denken aan de leerplichtambtenaar ‘s ochtends, dan schiet je wel op :’)
Ik moet 6.15 mijn bed uit, 7.15 op de fiets, een uur fietsen en dan om 8.15 op school zijn.
Dat vind ik wel erg overdreven, en geloof er vrij weinig van.
Maar ik heb ook moeite met opstaan, dus zie dit maar als een upje
Je staat zo vroeg op en je komt nog steeds te laat? Ik moet een kwartiertje later dan jouw vertrekken en ik sta 10 voor zeven op en ik ben erg sloom in de ochtend :’) Maja ik snap wel dat 25x gewoon niet normaal is.
- 10 minuten eerder weggaan, ik heb een poging gedaan.
- wekker 5x zetten, ook een poging gedaan.
- 's ochtends aan die vent denken, ik denk wel aan leukere dingen. Ik ga ook geen foto van hem boven mijn bed hangen, hahah (:
Laat je ouders je uit bed sleuren. Er moet een mogelijkheid zijn om op tijd te komen, er zijn genoeg mensen die nooit te laat komen.
hoeveel kilometer moet je?
De wekker niet naast je bed zetten maar op een afstandje, dan móet je lopen. Ook metéén je bed uit komen 's ochtends, niet blijven liggen (hoe moeilijk het ook is), iets meer dooreten, al je spullen (kleren, boeken, etc.) de avond van tevoren al klaarleggen en wat harder fietsen.
Gewoon niet zo aanstellen. Ik sta elke dag ook om 5.15 op en ik ben binnen een half uur van huis af?
Waar heb jij in hemelsnaam een uur voor nodig sochtends?
Gewoon wekker uitzetten en direct opstaan!
Niet snoozen. Is misschien vervelend en moeilijk, maar van langer in je bed liggen wordt het opstaan echt niet makkelijker. Gewoon even doorzetten en direct hup je bed uit en wat water in je gezicht gooien. Dan is de ergste vermoeidheid al weg.
Douchen kan de avond ervoor, kleren leg je savonds neer, tas pak je savonds in. Dus het is alleen maar een kwestie van in je kleren schieten, ontbijten en weg.
15 kilometer.
Je moet niet denken ‘nog een minuut blijven liggen’ geloof me, dan ben je er na 10 minuten nog niet uit… (’:
En besef je niet dat je er gewoon uit MOET, anders krijg je alleen maar meer problemen…
Bij ons moet je na 3 keer te laat komen 2 keer 8 uur melden…
Bij 8 keer (Dacht ik) moet je naar halt…
Best streng…
Maar zet de wekker op zn aller hardst aan de andere kant van je kamer, dan kom je er echt wel uit, geloof me!
Zet je wekker niet naast je bed, maar een eindje verder weg, dan möet je er wel uit
Wauw die is slim. ^
Ik ben absoluut geen ochtendmens, maar met zulke dingen moet je je gewoon niet aanstellen. Suck it up.
Haha, bestaan die? supervet!