Te korte tongriem (?)

Ik heb last van een te korte tongriem, het is onhandig bij het zoenen je kan natuurlijk niet als een wc borstel in de mond gaan draaien oke, t overdreven xd

Ik weet niet of jullie dit kennen, altijd proberen kan geen kwaad. c:

Dit komt 9/10 x bij babys voor. Dan word het tong riempje al weg gesneden.
En het komt soms dat oudere mensen dat nog hebben zoals ik, ik noem dit dan een uitzondering.
Ik weet het niet. Het is iets wat hoort bij mij (?)
Als ik er niet elke dag last van heb. Waarom zou ik het dan weg laten snijden?

Heb jij dit nou ook & ervaring met zoenen met een jongen?
Ik heb wel eens gezoend met een jongen en die vond het wel lekker vervolgens begon ik t lachen.
Maar toch, ik ben wel eens onzeker tijdens het zoenen.

Je moet je naam even veranderen. :slightly_smiling_face:

Thanks, was ik nog vergeten! :bowing_man:

Ik heb dat laten doen toen ik 8 ofzo was. Ik vond het heel vervelend omdat ik nooit normaal ijs kon eten en daardoor heeeel langzaam was waardoor mijn ijs allang gesmolten was :’) En ik kon nooit eens lekker mijn tong uitsteken naar iemand als diegene vervelend was xD

Ik ken iemand met hetzelfde probleem, als je er echt veel last van heb kun je hem een stukje door laten knippen.

Ik had er voor dit topic nog nooit van gehoord. Lijkt me vervelend!

Weet iemand hoe je kunt weten of je tongriem te kort is ?
Ik heb hier 1x eerder iets over gelezen en sinds toen ben ik erg onzeker geworden en durf ik eigenlijk niet te zoenen ?
Ik heb zelf nooit last gehad ofzo dat ik iets niet kon maar aangezien ik nog nooit gezoend heb weet ik dit verder ook niet …

Ik heb ook een hele korte tong omdat hij ver “vast” zit. Maar het gaat evengoed hoor :slightly_smiling_face:

Haha mijn tong is ook superkort door dat tongriempje. Gelukkig niet te kort want ik kan alles doen/eten zonder problemen en ook zoenen haha. Al was ik er wel onzeker over xD.

Ik heb het ook, baal er soms best wel van. Gelukkig zoen ik niet met tong met mn vriend. dus is een voordeel. Maar je kan hem altijd laten doorknippen volgens mij

Haha oke ik zit nu achter mijn laptop mijn tong uit te steken om te kijken of ik dat ook heb (ook al heb ik nooit ergens last van gehad). Maar nee, heb het dus niet. Lijkt me wel lastig!

Volgens mij is m’n tong ook best wel kort, ik krijg hem niet verder dan 1,5e cm uit m’n mond ofzo. :’) Ach, het is niet anders. ;o

ik kende vroeger een meisje die haar tongriem suuuper dichtbij, zo goed als op het puntje van haar tong had. die had daar zo’n last van dat ze hem door heeft laten knippen. miss even langs de huisarts om info te vragen?

Je kunt zelf redelijk observeren of je een te kort tongriempje hebt! Als je met je tongpunt niet tegen het randje achter je boventanden kunt komen, is hij wel echt heel kort.
Maar dames, op deze leeftijd door laten knippen is niet meer zo verstandig. Bij jonge kinderen kan dit veel gemakkelijker, omdat hij dan nog heel flexibel en broos is. Nu is hij veel stugger en doet het echt heel veel pijn als je hem laat doorknippen.