Te kleine broekzakken in vrouwenbroeken: OPROEP

Ik kan vast niet de enige zijn: Ik baal ervan dat 90% van de vrouwenbroeken die je in de winkel koopt geen fatsoenlijke broekzakken heeft. Sommigen hebben zelfs NEPPE broekzakken voor de sier. Waarom? Ik wil ook gewoon mijn telefoon in mijn broek kunnen stoppen in plaats van een tas mee te sjouwen voor één voorwerpje. Of in mijn kontzak. Dat doe ik dus ook nooit meer want daardoor heb ik hem dus in het toilet laten vallen (en ik ben lang niet de enige vrouw).

In de broeken van alle mannen in mijn leven zitten tenminste fatsoenlijke broekzakken. In een mannenbroekzak past letterlijk een telefoon, een portemonnee, zakdoekjes en een sleutel (tegelijkertijd). In mijn broekzak past niet eens een sleutel! Ik heb zelf maar in een paar broeken diepe broekzakken genaaid. Werkt perfect en ziet er helemaal niet raar uit als ik mijn telefoon er in heb zitten.

Is het omdat vrouwen vroeger geen broeken droegen? Omdat het een marketingstrategie is om meer handtassen te verkopen? Omdat vrouwen rondingen hebben? Gewoon omdat het ingeburgerd is?

OPROEP AAN MODEKETENS: Wij, vrouwen, willen ook normale broekzakken! Believe me, er is een grote markt voor en bespaart een hele hoop ellende van jullie klanten :slight_smile:

1 like

Het komt wel weg van vroeger inderdaad. Vrouwen moesten vroeger een duidelijke taille hebben en daarom werden de broekzakken kleiner gemaakt. Een ‘bolle’ broekzak paste niet in het ideale beeld.

1 like

Ik dacht dat het is omdat vrouwen toch vaak een tas mee hebben :")
Ook in rokken en jurken trouwens, daar zitten vrijwel ook nooit zakken in. Dan stop ik mijn telefoon maar achter de band van mijn rok (of broek als die geen zakken heeft, zoals mijn flared jeans)

hey i like your dress thanks | trending tiktok reels 2021 | which one is the best #shorts #trends - YouTube
Ik moest hier aan denken haahah, is niet voor niks een trend geweest op TikTok :")

hahaha ik heb geen tiktok maar ken 'm wel ja XD

Ik heb toch inderdaad altijd een tas mee. Dus, geen probleem. :wink:

Maar, koop een mannenbroek?

Ondersteun verder je oproep! :+1:t2: