Te kleine borsten??!

Haii,

Ik ben nu bijna 14, en heb nog niet eens cupmaat AA…
Ik een paar maanden geleden voor het eerst ongesteld geworden (weet niet of dat er mee te maken heeft??)
Nouja, ik lees dus op heel veel topics dat er dan van die meiden zijn die net ongesteld zijn geweest en dat hun borsten dan heel snel gaan groeien maar dat is bij mij dus niet zo :bored:

Ook vraag ik me af of ik ooit wel groter dan een A cup krijg ofzo want mijn moeder heeft best wel kleine borsten (volgens mij net geen A :flushed:) maar mijn oma’s hebben dan wel weer B/C cup en ik lijk best wel op haar maar ook op mijn moeder dus ik weet het echt niet meer…

Er staat ook overal dat ze meestal beginnen te groeien als je schaamhaar hebt enz maar dat heb ik al vanaf m’n 9e… Alle andere meiden in m’n klas hebben echt al bijna B cup ofz en ik voel me echt zwaar klote bij t omkleden dan en ik durf eigenlijk ook niet te zwemmen…

En zou het kunnen dat ze anders voor de zomervakantie kunnen groeien?? :flushed:

Anyways… kan iemand me please helpen :open_mouth:

Ik had hetzelfde probleem als jij, ik ben nu 15 en heb 70b wat vergelijkbaar is met 75a en 80aa. Ook niet zo mega dus. Het enige wat ik kan doen om je te helpen is door te zeggen dat je het gewoon moet accepteren. Je zou als je wil push-up bh’s kunnen gaan dragen, maar je bent nog hartstikke jong dus dat komt wel goed :wink:
En je kan natuurlijk als je er echt mee zit later borstimplantaten nemen, maar zoals ik al zei je bent nog jong, no worries!

+ Je bent nog maar 14. Mijn borsten gingen pas groeien toen ik 15 was :’’).

Ik heb tot mijn 18e 70B gehad. Nu ben ik 21 en heb 70G, dus maak je maar niet al te veel zorgen. Bij sommige meiden komt het wat later. Daarbij is er niks mis met het hebben van kleine borsten. Kijk maar:
http://orzzzz.com/14-flat-chested-celebs-proving-you-dont-need-big-boobs-to-be-beautiful.html/

Ik zou zeggen zoek voor de zomer een leuke bikini uit. Sommige hebben een beetje vulling, misschien voel jij je daar prettiger in?

Toen ik ongesteld werd had ik denk ik een 70AA. Nu 4 jaar later zit ik op een 70B, nog niet heel groot maar ze zijn de afgelopen jaren zeker gegroeid.

De grootte van je borsten zijn voornamelijk erfelijk bepaald dus je kan er niks aan doen om ze extra te laten groeien. Je lichaam groeit ongeveer tot je 21e nog door. Je bent pas 13 dus je zit er middenin. Toen ik 14 was had ik echt like niks. Ik ben nu 20 en ik heb cupmaat A and I’m fine with it. Groter dan dit gaat het hem ook niet worden. Grote borsten zijn niet per definitie ook mooi. Borsten moeten bij je figuur passen. Als jij slank bent en je hebt cup D kloppen de verhoudingen niet en ziet het er erg onnatuurlijk uit.

En even om je beter te laten voelen. Ieder persoon in jouw klas is onzeker over zijn/haar lichaam, of ze nu cup A, B of D hebben. Op jouw leeftijd is elke puber onzeker over zijn lichaam en dat is ook normaal. Je hoeft je nergens voor te schamen. Dus op het moment dat jij je omkleed in de kleedkamer is er echt niemand die naar jou kijkt en denkt; wauw die heeft kleine borsten. Ze zijn allemaal te druk bezig met hun eigen gedachten. Ze denken op dat moment precies hetzelfde als jou.

Conclusie: Het komt allemaal vanzelf en die onzekerheid is helemaal niet nodig joh (:

Iedereen roept “komt nog wel” maar sommige meiden/vrouwen zijn gewoon niet gezegend met grote borsten.

Inderdaad dit en soms komt het nog veel later, ging bij mij echt doorgroeien toen ik al 18 was geweest. En dat is allemaal gewoon oke. Al vind ik het rot voor je dat je je zo onzeker erover voelt.