Te klein om Stewardess te worden?

Ik wil heel graag Stewardess worden… Maar er is een regel Je hoor minimaal 1.60 te zijn. Ik ben ongeveer 1.50

Mijn vraag aan jullie is: Ken jij iemand die ook Stewardess is geworden met een kleine lengte? En of dat ook mogelijk is.

Wil het super graag! Alvast bedankt.

Rode kruisje is altijd aanwezig als het je niet bevalt.

Wat belachelijk dat daar een lengte aan zit!

Welneeee… zo heb je voor een alles een excuus omdat je klein bent.

Wauw wat raar zeg! Is dat uit veiligheid of iets? (Ik zou niet weten waarom, maar dat lijkt me de enige reden).

stewardess worden zitten echt strenge eisen aan, je mag bijv ook geen bril dragen! vind het eigenlijk wel stom, 1,50 kun je je werk toch ook goed doen ;p

Het is wel logisch eigenlijk, stewardessen moeten in geval van nood snel kunnen handelen en dat is gewoon niet handig als je niet eens bij de bagagevakken bovenaan kunt, dus ik denk niet dat dat 'm gaat worden, niet ivm uiterlijk maar ivm veiligheid.

Misschien groei je nog?

Klopt, je mag dan de opleiding niet doen want dan schijn je niet bij de bovenste ‘plank’ enzo te kunnen.
(Kan zijn dat die regels ondertussen veranderd is maar denk het niet.)

Ah, ik vind het zo sneu als dit soort dingen je “droom” verpesten

Draag extra hoge hakken :slightly_smiling_face: misschien helpt het

^Je hakken mogen maximaal 4 á 5 cm zijn.

Eigenlijk niet zo belachelijk. Straks kun je nergens bij (niet lullig bedoelt trouwens, maar ik kan het begrijpen). En ik zou niet weten of 1.50 nog zou kunnen.

lengte is 1.58 - 1.85 en je mag wel een bril tussen de -5 en +5 sterkte. ook moet je voor vere vluchten 21 jaar of ouder zijn en voor cityhopper 18 jaar minimaal. je moet binnen één uur reistijd van schiphol wonen, tenminste bij KLM.
Misschien is het ergens anders wel anders maar als dit je droom is hoop ik dat je nog 8 centimeter groeit :wink:

Bedankt voor jullie reactie’s!

Klopt. Wel jammer dat ik te klein ben. Maar mischien gebeurt er wel een wonder en groei ik nog 8 cm (ghehe grapje)

hoe oud ben je??

Klopt ik begrijp het ook maar ik vind het zo jammer. Ik weet niet of ik nog groei… (is dat normaal haha?) maar ik ben 5 weken te vroeg geboren dus ben echt super klein voor een 16 jarige. Maar het kan zijn dat ik nog groei. Laten we hopen van wel!

Ik ben net 16 geworden.