Te kleffe vriend

Hee meiden,

Ik heb een hele lieve vriend. Hij is zorgzaam, gevoelig, en echt ontzettend lief. Het probleem is dat hij soms gewoon té lief is. Of te klef.
Niet in het bijzijn van anderen maar als we alleen zijn. Hij herhaalt constant hoeveel hij van me houdt, dat hij me nooit meer kwijt wil, dat hij samen met mij oud wil worden, etc. Hij wil altijd met me afspreken en blijft het liefst zo lang mogelijk terwijl ik ook graag mijn eigen ding doe.

Nu klink ik misschien als een zeur maar ik word er een beetje gek van. Voor mij voelt het alsof deze relatie te makkelijk is voor mij, dat hij toch wel van me houdt. Alsof het langzamerhand saai begint te worden. Tuurlijk vind ik het leuk om eens te horen dat hij zielsveel van me houdt en me niet meer kwijt wil, maar na het tig keer gehoord te hebben is het ook niet zo bijzonder meer. Ik voel me dan ook geroepen iets terug te zeggen wat ik misschien niet echt meen, omdat ik door al die beloftes van hem begin te twijfelen. We zijn beide al wat ouder dus vooruit plannen is niet gek maar ik word nerveus van zijn zekerheid in onze relatie. Dit weet hij maar hij blijft zoals hij zegt “er gewoon voor gaan.”
Ik heb hem verteld dat hij niet altijd zo lief voor me hoeft te zijn, dat ik ook wel meer moeite vanuit mijn kant wil doen omdat ik het niet gelijk vind zo, maar hij vind het prima zoals het nu gaat.

Een bijkomend iets is dat hij een stuk lager opgeleid is dan ik. Dit maakte voor onze relatie niets uit want we kunnen goed praten over van alles, maar dit en zijn neiging om altijd zo begrijpend en lief te doen maakt het alsof we niet meer op gelijk niveau zijn.

Ik vroeg me af of er meer meiden zijn die zich hier in herkennen of hebben herkend. :slightly_smiling_face:
Alvast bedankt!

Wat ik ( bijna automatisch ) deed , toen mijn vriend voor de tiende keer zei dat hij van me hield antwoorde ik met " dankje " geen idee of dit raar klinkt maar het hielp wel xD

Ahh ik herken het!
Mijn ex vriend was ook altijd heel klef…
Ik heb een keer echt goed met hem gepraat en ook duidelijk gemaakt dat ik het super lief vond wat hij zei, maar dat het niet meer zo bijzonder was als hij t 100 x op een dag tegen mij zei…
Dit werkte in ieder geval bij mij wel!
Dus misschien nog een keer goed met hem praten? :slightly_smiling_face:

Spreek seerieus af dat minder te doen. precies dit had ik ook. Dan ga je vanzelf merken dat je dingen als Ik hou van je gaat zeggen als je het alleen meent.

Ik heb eigenlijk wel hetzelfde. Hij zegt het zo vaak, dat hij van me houdt, dat hij me nooit meer kwijt wilt etc. Soms een beetje teveel van het goeie, maar wil hem ook niet zeggen dat hij het niet zo vaak hoeft te zeggen, dadelijk maak ik hem onzeker of gaat hij denken dat ik niet meer van hem hou. :flushed: