Te jong.

Op veel topics die worden geopend met de neiging naar seks, word gereageerd dat die meisjes er te jong voor zijn. Nu vind ik dertien ook te jong, en vroeger vond ik vijftien ook best jong, maar toen werd ik verliefd etc. en nu ben ik ook geen maagd meer, dus vind ik het ook niet ‘te’ jong.
Wat vinden jullie ‘te jong’ om seks te hebben?

Onder de 16 vind ik te jong. Maar tegenwoordig worden kinderen al te snel losgelaten door ouders, waardoor ze op hun 14e al roken, drinken en seks hebben. Terwijl je een kinderleven hebt een jeugd moet hebben voordat je je met zulke intieme zaken bezighoudt.
Ik kan nog wel inzien dat meisjes op hun 15e ontmaagd worden, maar dan zouden ze wel al richting de 16 moeten zijn. Daarbeneden vind ik het echt te jong, ongeacht dat men zegt: “Ik ben echt wel volwassener dan mijn leeftijd” of “Ik was er echt wel klaar voor” bladiebladiebla. Want dat is gewoon bullshit!

ik vind dat als je een vriendje hebt en als je het zeker weet dat het goed zit je oud genoeg bent. ik denk niet dat iemand anders dat voor jou uit kan maken of je te jong bent

There does not exist such a thing like an age for having sex.
Zolang je er klaar voor bent, waarom niet?
Je leeft maar een keer, doe wat je niet later kan.

Als je op je 10 verkering krijgt en op je 13 is het nog steeds aan zeggen de meeste dat ze er aan toe zijn maar dat vind ik wel echt te jong. Op je 13 kan je daar toch nog niet aan toe zijn? Ik speelde toen nog met barbies moet je nagaan… Rond de 16 snap ik wel dat mensen er aan toe zijn maar niet veel jonger.

1. Zodra je in de puberteit komt kan je er klaar voor zijn. Bij sommige begitn de puberteit als ze 8 zijn, andere als ze 15 zijn. But you never know of je er écht klaar voor bent. Dat weet je pas achteraf.

mooi gezegd en helemaal waar volgens mijn mening !

Ik vind leeftijd sowieso een relatief begrip. Ik denk dat je niet zomaar iedereen over één kam kan scheren en kan zeggen: ‘‘Onder de 16 jaar ben je te jong voor seks.’’

Mede doordat bij de ene de puberteit eerder begint dan bij de ander, maar ook omdat elke situatie anders is.

Als je een meisje van 14 hebt, dat op haar achste al in de puberteit zat en nu bijna 2 jaar een vriend heeft, van laten we zeggen 15 jaar, die ook vroeg is gaan ‘‘puberen’’, vind ik het niet zo heel raar als ze seks hebben.

Maar stel je hebt een meisje van 17 en een jongen van 18, die elkaar net 2 dagen kennen en dan al seks hebben, vind ik dat wel raar.

Aaaand here we go again.

In hoeveel topics en hoe vaak wordt dit nou wel niet besproken hier?

I JUST HAD SEEEEEEX

AND IT FELT SOO GOOOD.

kben 18 dus niet ragen

Gebruik de zoekmachine en lees pagina’s vol meningen over dit te vaak besproken onderwerp.

Hier gaan we weer.

Maar okee, iedereen denk hier anders over en je zou nooit het juiste antwoord kunnen krijgen. Deze topics zijn er vaak geweest en altijd kwamen er weer discussies tussen mensen en allemaal bullshit. Iedereen denkt over alles wat anders, daarom zijn we ook allemaal uniek in ons soort.

Je kunt de schuld niet bij ouders leggen, mijn ouders zijn altijd behoorlijk streng en beschermend geweest en toch deed ik al het bovenstaande op mijn 14e.
En dat het bullshit is, dat is bullshit!

Ik vind dat serieus aan het soort meisje liggen. Ik was 16 toen ik werd ontmaagd maar al wel erg volwassen en verantwoordelijk voor mijn leeftijd. Inmiddels ben ik 19 en zijn mijn nu zusjes 16, en die zijn dus wat kinderlijker en minder verantwoordelijk. Die zie ik het dus echt niet doen he…
Dusjaa, het is maar net waar je aan toe bent in je ontwikkeling.

Absoluut niet altijd nee, maar geloof me ik heb hele vreemde ouder-figuren voorbij (omg ik typte bijna forbij :'3) zien komen. Ze moedigen nog net niet het gedrag aan!

Maar ik vind dat dit een eindeloze discussie is eigenlijk. Ik heb voor mezelf grenzen opgesteld en daar houd ik me aan. Als iemand anders andere grenzen of helemaal geen grenzen heeft wat betreft het leeftijd etc., tjah, ik lig er niet wakker van. Doe wat je wilt

^Je hebt helemaal gelijk, er zijn ook ouders die inderdaad het gedrag haast aansporen. (Ergens denk ik ook dat het alcoholisme van mijn vader voor mij de grenzen ook sterk heeft verzwakt)
Maar de veralgemenisering dat het altijd aan de ouders ligt vind ik onterecht.
Al is het wel zo, nu ik erover nadenk, dat best veel mensen die ik ken, die dit soort dingen doen, op 1 of andere manier “problemen” hebben, vaak in de huiselijke sfeer.
Ergens zal er toch wel een verband zijn.

Hee! er zit toch geen vaste leeftijd aan of wel? gwn doen als je het zelf wilt en alleen als jij het wilt! en als je er klaar voor was/bent ! En vergeleken bij sommige mensen is het niet echt overdreven jong! en dat is het ook niet… maar jong is het wel//

Dit dus.

dat is dat je er niet er klaar voor bent

Niemand bepaald voor jou wanneer je er klaar voor bent, dat verschilt per mens. Er is geen leeftijd wanneer het ‘normaal’ is om seks te hebben. De ene is er klaar voor op zijn/haar 18e, de andere op zijn/haar 14e.