Te jong?

Ik begon met makeup toen ik 12 was. Dus ik vind het niet te jong. En waarom zou je voor makeup te jong zijn? :slightly_smiling_face:

Eh nee. Ik begon op mijn 12e met make-up, maar ik was en ben ook wel best volwassen voor mijn leeftijd. Ik zou gewoon een mini liquid eyeliner van Essence kopen (die zijn echt superklein) en het een keer opdoen en aan je moeder laten zien. Misschien verandert ze van gedachten?

ik ben ook 14 en ben net begonnen met wat eyeliner en mascara, ik vind het juist leuk op deze leeftijd want dan voel ik me al een beetje ouder :stuck_out_tongue:

Hangt er vanaf hoe je het opdoet… Als je boven en onder je oog een dikke streep eyeliner smeert… dan kan ik me wel voorstellen dat je moeder je iets te jong vind daarvoor. Maar een klein streepje eyeliner, ik zie niet wat daar mis mee is? (:

Ik zou als ik jou was gewoon als je een keertje thuis bent een dun lijntje opdoen, en dan vragen watje moeder ervan vind.
Ik vind dat als je het subtiel aanbrengt het ook voor een veertien jarige wel kan.

Ik zelf vind het niet te jong, maar ik zou ook niet te veel doen. Gewoon een laagje mascara, maar word a.u.b. geen lelijke foundationkop of een make-uphoofd!
Je natural beauty is nog altijd het mooiste!

Nee, dat vind ik echt niet te jong.
Moet je nagaan; ik deed het al op mijn elfde, in groep 8.

Hmm…

Ik ben van mening dat meisjes van 14 nog niet bezig hoeven te zijn met make-up.
Ik vind immers, dat meiden het mooiste zijn, als ze puur ‘naturel’ zijn!

Als je dan toch al wil beginnen met make-up, houd het dan zacht en zo natuurlijk mogelijk.

Bijvoorbeeld een laagje mascara op je wimpers, wat doorzichtige lipgloss of een geurende lippenbalsem.

Daar zou ik mee beginnen!

Ik denk dat het best kan als je het bij een dun lijntje houdt. Je bedoelt toch eyeliner boven je wimpers en niet gewoon oogpotlood (onder) neem ik aan?
Bedenk je wel dat je bijv. voor een feestje niet meer ‘bijzonder’ eruit kunt zien als je dagelijks al veel make-up draagt.

ik begon met make-up op mijn 12,
ik wou eerst totaal geen make-up opdoen maar mijn moeder ‘‘dwong’’ mij eigenlijk :stuck_out_tongue: en nu doe ik het elke schooldag op ! ik gebruik wel geen foundation enz, alleen wat oogpotlood en mascara! :slightly_smiling_face:

Ik zit in de 4e en draag foundation (slechte huid, wordt nu beter) en mascara. Als mijn huid iets beter is ga ik ook stoppen met foundation.

Maar het ligt er ook aan hoe je je kleedt, gedraagt etc. Want als je opeens als een halve panda rondloopt met die eyeliner snap ik je moeder wel.

Ik begon op mijn 11de al met make-up :astonished:!
Maar het is beter dat jij dat niet hebt gedaan :slightly_smiling_face:
Bij ons deed iedereen het toen <_<
Maar eyeliner op je 14e kan wel hoor, als je het maar subtiel houdt :wink:

iedereen zegt wel dat puur natuur het mooiste is, maar als jij echt een probleemhuid hebt of pigmentvlekjes, dan is foundation toch echt wel mooier dan naturel hoor.

En zo slecht is foundation tegenwoordig niet meer, bijna iedereen draagt immers foundation.

Maar goed, een lijntje kan echt wel op je 14e, ik ken genoeg meisjes die op hun 12e al zo’n lijntje dragen en er wel mooi uit zien (want er mooi uit zien met make-up kan ook, niet alles ziet er meteen uit als een pannekoek >,<)

ik begon op me 13de volgens mij met mascara ofzo. Dus ik vind het wel kunnen

ik gebruik zo’n eyeliner stift daarme kaan je een heel dun subtiel lijntje zeten :grinning:

http://oi52.tinypic.com/2wq5opg.jpg

Zo jong is dat ook weer niet, maar ik begon zelf gewoon op mijn 13,5 wat oogpotlood/eyeliner te gebruiken. En af en toe een heel klein beetje mascara, maar de rest doe ik gewoon helemaal niks op. Ben ook niet van plan om meer op te doen ofzo. ^^ Houd het gewoon zo naturel mogelijk, vind ik zelf gewoon ook veel mooier dan dat je je gezicht vol plamuurt met lagen make-up. :3
Maar in het weekend/vakantie doe ik gewoon helemaal niks op.

@mirjam1997 waar heb je die stift vandaan??? :open_mouth:

Ik vind je niet te jong hoor. Ik begon op mijn 11e al met mascara en oogpotlood haha. Dat was misschien wel een beetje te jong, maar nu ben ik ook 14 en ik ken echt genoeg mensen die ook gewoon eyeliner/oogpotlood dragen. Is toch gewoon normaal?

@ summerlove

essence black mania :smiling_face_with_three_hearts: