Te jong?

Hee iedereen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Sinds enkele weken ben ik 14 jaar en dus begin ik me meer en meer in make-up en van die dingen te interesseren.
Onlangs vroeg ik aan m’n moeder of ik eyeliner mocht gebruiken, omdat ik het mooi vind en het graag wou. Ze reageerde dat ik er veel te jong voor ben.
Maar ik ken heel wat meisjes van 14 dat het ook doen?
Vinden jullie dat ik werkelijk te jong ben?

Ik was 15 toen ik ermee begon volgens mij. En het ligt er erg aan hoe je het doet: meisjes van 14 met kilo’s make-up zien er niet uit, maar als het subtiel is, is het meestal wel leuk.
Misschien moet je het eens proberen en dan aan je moeder vragen wat ze ervan vindt? Een dun lijntje zal ze waarschijnlijk niet zo erg vinden.

Naturel ben je op die leeftijd nog hartstikke mooi, dus ik zou niet teveel doen idd.
Maar een beetje mascara doet echt geen kwaad…

Je moet doen waar je je goed bij voelt en wat bij je past.

Bij ons is dat echt helemaal niet jong!
Bij mij op school dragen heel veel brugklassers het (12 & 13 jaar)
Dus ik vind je niet te jong,
maar ikzelf draag het niet.
Daar worden mijn ogen zo klein van…

Maar ik zou er gewoon mee wachten,
ik zeg : ga voor de natural beauty look ^^

Ik was 12 toen ik begon met mascara dragen, MAAR ik draag nog steeds alleen mascara, verder echt gewoon helemaal NIKS. (ben nu 22)

Nee, ik vind 14 niet te jong. Maar ik vind dat je het met mate moet gebruiken. Ik ben zelf ook 14 maar draag alleen foundation.

Nou ik zag van de week een meisje dat minstens 5 jaar jonger was dan ik en ze had een zoooon enorme laag makeup op. Baah. Ik draag meestal alleen wat mascara. Maar ik vind eyeliner wel leuk als je het verder rustig houd. Maargoed wat is TE jong he. Ik had dat ook weleens op toen ik 14 was volgens mij.

met een dun lijntje boven je wimpers is niks mis denk ik, als je verder enkel mascara op hebt. ik ben zelf nogal een sucker for eyeliner dus ik kan er niks slechts over zeggen, behalve dat het goed gedaan moet zijn.
maar nou niet heel je gezicht ondersmeren met make up, hou het op mascara en om te beginnen een dun lijntje eyeliner, verder naturel blijven (:

Je moet het gewoon met mate gebruiken. M’n schoonzusje is ook 14 en die doet er lagen make up op en enorm dikke eyeliner/potlood. VERSCHRIKKELIJK!

enig idee hoe vreselijk foundation voor je huid is…
het verstopt al je porien en je huid wordt er enorm onzuiver van

Het is niet de bedoeling dat ik kilo’s make-up ga gebruiken :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik vind een lijntje gewoon mooi en zou dat (als enige van make-up dus, verder niets) willen opdoen :stuck_out_tongue_winking_eye:
Foundation vind ik verschrikkelijk omdat het slecht is voor je huid en de helft van de mensen die het draagt, doen hun nek niet waardoor je een masker krijgt. ;o

zo mag ik het horen.

Laat je moeder zien hoe jij graag je eyeliner wilt gaan gebruiken en misschien gaat ze dan overstag :slightly_smiling_face:

Ik was 12 ofzo toen ik make-up begon te dragen en toen gelijk eyeliner en mascara. Maar dat kwam omdat ik gewoon onzeker was over m’n uiterlijk en make-up heeft me daar heel wat mee geholpen. Ik vind mezelf nu ook gewoon mooi zónder. Maar doe waar jij je fijn bij voelt! Als je 't echt wil kan je je moeder wel overhalen toch?

zo te horen ga je er verstandig mee om, laat je moeder dat weten, laat zien hoe je het wil, dan zal ze wel bijdraaien

ik ben 14 en ik draag ook weleens Eyeliner (: maar je moet 't niet teveel doen, dan kan het prima hoor!

ik ben 13 en ik draag soms ook eyeliner. maar dan een héél dun laagje zodat het lijkt alsof mn wimpers voller zijn, voorderest niks hoor!

tegenwoordig is foundation helemaal zo slecht niet meer hoor… als je elke dag goed je gezicht reinigt en verzorgt met dag en nacht creme is er niks aan de hand :’-)

ik was ook 14 toen ik make up ging dragen, ik had toen geloof ik alleen een beetje mascara en concealer.

het gaat erom dat jij voelt dat je er klaar voor bent, en niet dat je het wilt doen omdat iedereen het doet. Nu beginnen met make-up is een prima leeftijd! Ik was ook 14, maar mijn moeder is er altijd streng op tegen geweest. Ik heb met haar gepraat en uiteindelijk mocht ik toch make-up dragen. Wat je kunt doen: Doe een beetje eyeliner op, en ga naar je moeder toe. Vraag haar hoe ze je vandaag vindt opgemaakt. Laat haar haar mening geven! Misschien pakt het heel positief uit.
Maar doe het geleidelijk, anders krijgt je mams misschien nog een hartaanval! :wink:

Ik zit un in de 3e en ik ben net 14. Ik heb sins de kerstvakantie mascara op (toen was ik nog 13). Ik ga al mijn hele leven met oudere mensen om, en ik heb me ook naar hen aangepast. Ik zie er altijd al ouder uit, de meeste mesne schatten 16 of 17. Ik heb mascara omdat ik gewoon heel mooi vind, en ik me er lekker bij voel, zeker als ik dus bij die oudere mensen ben. Ik voel me er zelfverzekerder door en als dat voor jou ook zo is dan zou ik het gewoon doen. Mijn moeder vond het eerst ook nooit goed, maar toen we avond bij mij op school waren zag ze dat veel meisjes uit mijn klas er veel make up dragen. Toen heeft ze gezegd dat ze het wel goed vond. Ik ben toen trouwens pas veel later mascara gaan dragen, omdat ik het wilde doen omdat ik het zelf mooi vind, en niet omdat ik erbij wilde horen ofzo.