Te jong voor vriendjes, zoenen, enz

Hoi meiden,

Ik kon er niet echt iets over vinden, maar ik was eigenlijk wel benieuwd wat jullie er van vinden.
Veel leeftijdgenootjes (15/16) hebben een relatie, zijn al ontgroend, misschien zelfs ontmaagd.
Ze vinden het dan ook redelijk raar dat mensen rond die leeftijd nog nooit een serieuze relatie hebben gehad, terwijl ik er juist heel anders over denk.
Ik vind dat als je vijftien jaar bent, dat je dan echt nog te jong bent voor serieuze relaties enzo, wat vinden jullie?
(Sorry als er al een soortgelijk topic is, dan zou ik een verwijzing daar naartoe wel waarderen hahah)

Ik ben het met je eens. Niet zozeer dat je op die leeftijd te jong bent voor een serieuze relatie, maar wel dat ik het ook belachelijk vind dat mensen het raar vinden als je nog nooit een vriendje hebt gehad of nog nooit gezoend hebt etc. Who cares hoe oud je bent, als je er zelf maar achter staat.

Ik denk dat het voor iedereen op een andere leeftijd komt. Natuurlijk is 15 of 16 jong maar ik vind dat het kan. Ik ben zelf 16 en vind dat ik kan zeggen dat ik een hele serieuze relatie heb met een iets oudere jongen. Ik denk dat iedereen zelf moet weten wanneer hij of zij aan een relatie begint. Maar ik denk ook dat het vanaf die leeftijd best kan om een serieuze relatie aan te gaan.

Wat bedoel je met te snel het woord “relatie” in de mond nemen? Dat mensen te snel denken dat ze een relatie hebben?

@Skippybal, ja dat denk ik ook. Maar vanaf wanneer heb je dan een serieuze relatie? Ik vraag me af hoe anderen daar over denken

Gosh, ik ben bijna 15 en heb nog nooit gekust dan moet ik toch wel opschieten :grinning_face_with_smiling_eyes: :stuck_out_tongue:

Ik kom wel overeen met die meisjes van 15/16 die je beschrijft maar ik vind het helemaal niet raar als je nog geen serieuze relatie hebt gehad. Bij mij is het zo dat mensen iets met elkaar nemen en na 2/3 wweken is het over. Dat is iets wat ik dan weer niet snap. Heb dan zoiets van waarom zou je iets nemen met elkaar als je niet echt eens iets voor elkaar voelt. Maargoed haha ik vind het iig niet raar, iedereen bepaalt zelf wwanneer zze daarmee beginnen dus dat hoort niemand raar te vinden iig

Gr RobinHoody

Wat is jong en wat is oud? Dat blijft een vraag voor jezelf.
Ik vind 15 ook wel jong hoor, vooral ontmaagding. Sommige meiden denken er te makkelijk over. Ik ben nu 19 en heb ook nog nooit een serieuze relatie gehad.

Je moet doen wat jij goed vind, vind je jezelf te jong voor een relatie? Hou je dan bezig met andere zaken en trek je niks aan van vriendinnen die iets anders zeggen. JIJ bent de baas over jou leven! :slightly_smiling_face:

Eens. Ofja, ik vind dat je gerust plezier mag maken op die leeftijd, en mag zoenen en vriendjes hebben enz. Maar serieus kan ik dat toch echt niet noemen eigenlijk. Dat komt meestal toch iets later. (En kan dan heus met dezelfde jongen zijn van toen je 15 was, maar dan is die relatie naar mijn idee gegroeit van ‘speels’ naar ‘serieus’ en was het al niet serieus op je 15de.)

Zelf ben ik 15, ik hoef echt niet nu al ontmaagd te worden. Daar heb ik geen behoefte aan, maar voor andere meiden ka het natuurlijk helemaal anders liggen. [Ookal vind ik 15 nog steeds wat aan de jonge kant]
Een serieuze relatie is denk ik voor iedereen anders…

Ik ben 17 en heb nog nooit een relatie een vriend gehad. Mijn moeder en vriendinnen vragen weleens hoelang het nu nog gaat duren. Maar mij maakt het eigenlijk helemaal niets uit. Ik ben niet op zoek en heb er geen behoefte aan.

Sommigen zijn hier iets vroeger mee dan anderen. Leeftijd speelt slechts een kleine rol vind ik.

Maar wanneer vinden jullie dan iets serieus?

Ik ben het wel met je eens, maar voor de ene komt dit eerder dan de andere. Misschien moet jij er wel niet aan denken maar wil je vriendin bijv juist heel graag een relatie. Ik vind idd ook wel dat er te snel wordt gesproken van een serieuze relatie. Je kan denk ik spreken van een serieuze relatie als je denkt om te gaan samenwonen, trouwen, kinderen krijgen enz. Maar je kan echt wel heel erg verliefd worden als je 13 of 14 ofzo bent. Maar dan is het gewoon nog de vraag voor hoelang dat duurt. Maarja het is toch leuk als je verkering hebt en je bent allebei erg verliefd?

Ik ben het er niet helemaal mee eens. Ik heb een relatie gekregen op mijn 14e en ik ben nu nog steeds samen met hem, nu 18. Oftewel, je kan best een serieuze relatie krijgen op die leeftijd. Het is misschien niet iets wat vaak voorkomt, maar ik vind het niet onmogelijk. Máár ik vind het niet raar als er meiden zijn die op die leeftijd nog geen relatie hebben of gekust. En ik vind het juist goed dat ze op die leeftijd nog niet ontmaagd zijn. Ik was dan wel 14 toen ik een relatie kreeg, maar wij hebben ruim 2 jaar gewacht met seks, gewoon omdat we ons te jong vonden.

Ik ben het er niet helemaal mee eens. Toen ik 15 was ontmoette ik mijn (nu ex) vriend. Ik was smoorverliefd en hij ook op mij. Toen kregen we een relatie. 3 Maanden later werd ik 16.
Toen ik bijna 18 was is het uitgegaan. (ik ben nu bijna 19). Het kan dus wel een serieuze relatie worden zoals ik heb gehad en SimpleGirl boven mij.

Ik vind het apart dat mensen van 15/16 het raar vinden als anderen nog geen behoefte/niet toe zijn aan dingen als zoenen, verkering en seks. Dat is tenslotte voor iedereen toch een persoonlijk iets?

Goed, ik zelf was er rond mijn 15e toch wel echt mee bezig. Vanaf m’n 15e heb ik 3 jaar aan één stuk verkering met dezelfde jongen gehad. Maar als ik eerlijk ben en nu terug kijk op alles, had ik met een boel dingen liever nog even gewacht. Dan had ik me niet laten beïnvloeden met het maken van keuzes, en was ik er écht zeker helemaal klaar voor geweest.
Maar da’s allemaal achteraf, en het is ook weer niet zo dat ik er nou echt spijt van heb.

Overigens heb ik dan ook weer zat vrienden die nu van rond mijn leeftijd zijn (Ikzelf ben 22) die dan weer juist nog nooit een relatie gehad hebben, of überhaupt gezoend. En ik vind dat niet raar. Tis gewoon maar net wanneer je eraan toe bent. Ik hoor vaak dat ze gewoon eerst zeker willen weten dat de persoon waarmee ze voor het eerst zouden zoenen/verkering krijgen/seks hebben, ook echt iemand is die ze vertrouwen, en om wie ze veel geven (en die veel om henzelf geeft!)

Probeer je in ieder geval niet teveel te laten beïnvloeden door de mening van anderen. Niemand kent jou beter dan jijzelf, en dus weet ook niemand dan jijzelf het beste wanneer je ergens aan toe bent, of juist nog niet.

Rond je 15e kun je (naar mijn mening) nog niet spreken over een serieuze relatie.
Ik noem het ‘verkering’, of beter: ‘verkenning’.
Zodra je een aantal maanden samen bent en voelt ‘Ik wil mijn toekomst met hem delen!’ kun je spreken van een serieuze relatie.

Wanneer je ook over serieuze zaken nadenkt. Dan heb ik het over financiële zaken, samenwonen, eventueel kinderen, trouwen,… Daarom dat ik dus ook vind dat iemand van 15 onmogelijk een serieuze relatie kan hebben. Dan ben je daar nog helemaal niet mee bezig. Hoe lang je samen bent is voor mij maar een heel kleine parameter om te kijken hoe serieus je bezig bent.

Ik ben 16 en hij is 20, gewoon te jong om samen te gaan wonen maar wij willen dit wel graag later. Ik denk dat je het dan ook al wel serieus kan noemen omdat we er zeker van zijn dat we dit beide heel graag willen samen