Ik vind het apart dat mensen van 15/16 het raar vinden als anderen nog geen behoefte/niet toe zijn aan dingen als zoenen, verkering en seks. Dat is tenslotte voor iedereen toch een persoonlijk iets?
Goed, ik zelf was er rond mijn 15e toch wel echt mee bezig. Vanaf m’n 15e heb ik 3 jaar aan één stuk verkering met dezelfde jongen gehad. Maar als ik eerlijk ben en nu terug kijk op alles, had ik met een boel dingen liever nog even gewacht. Dan had ik me niet laten beïnvloeden met het maken van keuzes, en was ik er écht zeker helemaal klaar voor geweest.
Maar da’s allemaal achteraf, en het is ook weer niet zo dat ik er nou echt spijt van heb.
Overigens heb ik dan ook weer zat vrienden die nu van rond mijn leeftijd zijn (Ikzelf ben 22) die dan weer juist nog nooit een relatie gehad hebben, of überhaupt gezoend. En ik vind dat niet raar. Tis gewoon maar net wanneer je eraan toe bent. Ik hoor vaak dat ze gewoon eerst zeker willen weten dat de persoon waarmee ze voor het eerst zouden zoenen/verkering krijgen/seks hebben, ook echt iemand is die ze vertrouwen, en om wie ze veel geven (en die veel om henzelf geeft!)
Probeer je in ieder geval niet teveel te laten beïnvloeden door de mening van anderen. Niemand kent jou beter dan jijzelf, en dus weet ook niemand dan jijzelf het beste wanneer je ergens aan toe bent, of juist nog niet.