Te jong voor pilates?

Hoi, ik en mijn nichtje willen 1 uur per week pilatus gaan doen. Ik zelf ben 15 jaar, maar mijn nichtje is nog maar bijna 12 jaar. Is ze dan nog te jong? Want ik heb weleens gelezen dat fitness bijvoorbeeld je lengtegroei kan belemmeren of zelfs tegenhouden! Wat denken jullie: kan ze wel of niet meedoen? En kan je eigenlijk beter op de sportschool pilatus doen of kan je evengoed en veilig het gewoon thuis doen met YouTube of een dvd?

Twaalf jaar is denk ik nog wel een beetje jong voor pilates. Het is echt zwaar voor je spieren en je traint ook bepaalde spiergroepen. Als je twaalf bent kan je groeispurt nog volop komen. Ik weet niet hoe groot de invloed van pilates op een jonge leeftijd is hoor. Bij mij in de sportschool doen ook wel eens meiden van een jaar of vijftien mee met pilates.
Je kan het ook thuis doen, maar als je het echt serieus wil nemen zou ik toch een les gaan volgen.

Ik ben net naar de fysio geweest en het meteen gevraagd. En hij zij dat een uurtje in de week prima kan. Ik dacht ik zeg het even voor mensen met dezelfde vraag. : )