te jong voor boyfriend.

Mijn moeder vind me te jong voor een boyfriend,
er zit een super leuk jongen bij me in de klas,
met wie ik veel contact heb,
we zijn heel erg close geworden,
en ik denk dat hij me over een tijdje gaat vragen…
alleen mijn moeder vind me te jong voor een boyfriend…
want tegen me zus zei ze al, op je 16e mag je een vriendje…
ik weet dat zij dat niet kan beslissen maar…
iemand tips iets ?
xxx alvast thx

Hoe oud ben je?

Luisteren naar je mama.

Volgens haar profiel is ze 14.

Persoonlijk vind ik het een beetje onzin. Het is jouw leven en je moeder is ook jong geweest. Maar goed, wie ben ik.

Als ik jou was zal ik het gewoon doen als het goed voelt.
zeg tegen je moeder dat je liever eerlijk bent, dan dat je een stiekeme relatie aangaat met hem.
Je ziet hem namelijk toch al veel op school.

Weet niet hoe oud je bent lees hier 14.
Maar ik vind het onzin van je moeder ze is zelf ook jong geweest.

Nja vindt het persoonlijk ook een beetje onzin, 14 is geen rare leeftijd voor een relatie.
Misschien een keertje met je moeder of zus er over praten?

14 is niet te jong voor een vriendje. Ik heb mijn eerste vriendje gehad toen ik 11/12 was. Toen ik net een maandje 15 was kreeg ik mijn tweede ‘serieuze’ relatie, met wie ik nog steeds samen ben. Over 4 maanden word ik 17. Ik vind het slecht dat je moeder je te jong vindt. Hoe oud wil ze je hebben? 16? 18? Tegen die tijd zit 75% van je leeftijdsgenoten al in de fase van seks en moet jij nog beginnen aan vriendjes. Ik denk dat dat best nog wel eens problemen kan opleveren.

Nodig hem eens keer thuis uit als gewone vrienden! dan kan je moeder zien dat gewoon leuke jongen is en vind ze het misschien minder erg (:

Hm ik vind meer dat je niet te jong voor een vriendje bent. maar als het gaat om EEN vriendje wel, zolang het niet serieus is zou niemand op welke leeftijd dan ook een vriendje moeten ‘hebben’
ik vind het persoonlijk nogal onzin dat je op je 16e wel een bullshit relatie mag hebben en op je 14e niet, op beiden leeftijden zou naar mijn mening moeten gelden dat als het echt serieus blijkt te zijn het dan ‘mag’.
Met de persoon boven mij (misspoison) ben ik het ABSOLUUT niet eens. wat is er slecht aan dat mensen beginnen met seks en jijzelf nog begint aan vriendjes? moet je perse eerst meerdere vriendjes hebben gehad voor je wel aan seks begint? ben je raar als je op je 18e geen seks hebt?

aan de ts: ik zou kijken of je hem echt leuk vindt, wat hij echt van jou vindt, hoe serieus hij is en hoe serieus jij bent en mocht het echt echt serieus zijn zou ik er met je moeder over praten en dan uitleggen hoe serieus je bent. als het gewoon voor de lol is en je eigenlijk niet opzoek bent naar iets serieus zou ik de moeite ook niet nemen je moeder te overtuigen

Dit zijn gewoon echt mijn gedachten. Vooral dat stukje over Misspoison.

thx allemaal ik doe er wat mee :wink:

xxx

(en ja ik ben 14)

Dat wat ik bedoelde te zeggen was dat de meeste meisjes die met dit soort dingen regeltjes krijgen los slaan tegen de tijd dat ze het wel mogen. Er word al zo veel druk gelegd op meisjes dat ze sexy moeten zijn. Ik heb laatst nog een discussie gehad met een meisje dat beweerde dat het belachelijk was als je op je 16e nog geen seks hebt gehad en daardoor een aantal meisjes het gewoon met een willkekeurig persoon heeft laten doen. Dát bedoelde ik te zeggen.

tja, ik ben bijna 16 en ik mag ook geen vriendje.

Meisjes die hun grenzen kennen zoals ik en vele meisjes in mijn omgeving niet hoor.

Ik zal het wel wat verkeerd verwoord hebben. Nu ik het lees merk ik dat dat wat ik eigenlijk wou zeggen niet helemaal duidelijk was. Ik vind het dus belachelijk dat je iemand hiermee regels oplegt. Ik vind dat je je moet kunnen ontwikkelen, en daar horen vriendjes bij, tenminste, als jij daar al aan toe bent.