Te Jaloers?

HoiHoi…

Ik heb nu al een 3/4 maanden met mijn vriend. En het gaat allemaal wel goed. Maar ik heb al zijn wachtwoorden van zijn social media en hij ook van mij. En hij heeft een bepaalde vrienden groep op dm van insta en die wordt de ‘No Fuckboy’ groep genoemd. Ik kijk daar wel is soms doorheen en het is 9 van de 10 keer wel grappig. Maar dit keer zag ik dat een van de jongens een screen had genomen van een meisje dat 2 vriendinnen op haar borsten had getagd. Mijn vriend reageert: geweldig weer.’ met een lachsmiley. En ik weet niet waarom maar ik werd best pist op hem puur omdat hij er gewoon naar kijkt. Ook had ik een keer dat we met een groep vrienden gingen afspreken… en zijn ex was daarbij en die ex probeerde hele tijd herinneringen terug te brengen van hun. En ik had zoiets van… Oké? Ik heb later daar ook nog allemaal met hem over gepraat en hij zegt dat ze gewoon vrienden zijn. Maar ik snap gewoon niet waarom ik telkens zo extreem jaloers word over kleine dingen. En ik wil heel graag dat het stopt. Weet iemand hoe?

Waarom ga je in vredesnaam in zijn gesprekken kijken? Dat is privé, ik zou daar echt heel boos om worden. Praat jij nooit over mannen met je vriendinnen? Ga gewoon niet zijn gesprekken lezen want je leest alles uit of context.

Ik zou als ik jou was ook niet kijken. Je kunt wel zeggen dat je het vervelend vind. Ik heb dit zelf ook met mijn ex gehad. Hij deed het in het bijzijn van mij zelfs. Als hij dan langs meiden liep zij hij soms van ‘‘ooh die heeft een lekkere kont’’ bijvoorbeeld.

Als jij dit zo vervelend vind moet je het zeggen. En als hij daar niet naar wil luisteren zou ik toch even achter mijn oren krabben. Want als hij van jou houd luistert hij naar jou. Maar denk er ook over na dat het een jongen is en die doen dit nou meestal (de meeste dan).

Maar praat erover dat is de sleutel! Daar bereik je het meeste mee, dan weten jullie beiden waar jullie aan toe zijn. :wink:

Dus omdat ik zijn social media heb wilt dat gelijk betekenen dat ik letterlijk alles lees? Want zo is het helemaal niet gegaan. Het is meer dat ik dat groepje op zijn dm niet vertrouw want die vrienden van hem geilen te veel op vrouwen. En ik heb meer het gevoel dat dat echt een slechte indruk op hem geeft.

Ja lekker boeiend, laat hem lekker geilen op vrouwen. Iedere man en heel veel vrouwen doen dat. En omdat je zijn vrienden niet vertrouwt geeft dat jou het recht om zijn gesprekken te lezen?

Jaloezie is zo killing voor je relatie. Mannen zijn mannen, mijn vriend kijkt af en toe ook naar vrouwen. En ik vind ook dat kijken mag, enigszins op een respectvolle manier er over praten mag ook. Maar als hij het continu over dezelfde vrouw heeft dan zou ik wel jaloers worden maar dat zou andersom ook zo zijn.

En zo zitten snuffelen in zijn social media doe je niet. Je vertrouwd elkaar gewoon en vertrouw je hem niet, dan praat je er over

Ik vind het echt bizar dat mensen zo jaloers kunnen zijn. Je gaat mij niet vertellen dat jij het nooit hebt over knappe mannen met je vriendinnen. Alle wachtwoorden van elkaar hebben is voor mij ook een teken van het niet vertrouwen van elkaar. Sorry maar volgens mij is dit geen gezonde basis voor een goede relatie. Je blaast dingen wel erg op naar mijn idee, je kunt beter gewoon met hem praten over dit soort dingen.

Ik denk dat je een beetje te ver gaat in je jaloezie. Ik vind het persoonlijk ook geen goed idee om elkaars wachtwoorden/gegevens te hebben. Is ook een beetje een teken van elkaar niet vertrouwen. Je hebt zo ook alleen maar meer de neiging om hem te ‘controleren’, en als je jaloers bent aangelegd helpt dat niet echt om het te verminderen.
Het is echt niet raar als je vriend naar andere meiden kijkt. Als je een relatie hebt betekent dat niet dat je meteen niemand anders aantrekkelijk kunt vinden. Helaas is dit geen romantische film, maar realiteit.
Heb jij dan niet dat als je een leuke jongen over straat ziet lopen je denkt, zo die is knap! Betekent dat meteen dat je geen oog meer hebt voor je vriend? Nee toch? Die jongen was even leuke eycandy, je vriend is veel meer dan dat. Datzelfde geldt ook andersom voor jouw vriend. Zeker als hij in een chatgroep met vrienden zit en ze sturen gekke dingen door, dan is er de kans dat hij daar op reageert. En naar mijn mening kan zijn reactie die jij noemt zoveel betekenen. Ik zeg zoiets ook als ik iets gewoon grappig vindt. Je blaast het zelf heel erg op als je daar zo diep over gaat nadenken en je maakt jezelf op die manier alleen maar gek.
Dan met zijn ex. ZIJ was degene die dat deed, niet hij (toch?). Als hij zegt dat ze alleen vrienden zijn, dan moet je dat kunnen geloven.
Als laatste; PRAAT. Als je iets dwarszit, PRAAT EROVER. Niets is zo belangrijk als praten in een relatie. Dit hoeft echt niet meteen ruzie te worden, maar probeer rustig uit te leggen wat je dwarszit en leg uit waarom. Zo weet je meteen waar je aan toe bent en je vriend kan je misschien helpen.

Hmm, ik herken deze situatie wel. Het is nu godzijdank een heeeeeeel stuk minder, maar ik was in het begin van de relatie met mijn vriend ook zo ontzettend ziekelijk jaloers om alles. Het is ook deels een karaktertrek, en zeggen dat ze zich niet zo aan moet stellen en dat haar vriend maar lekker op andere vrouwen moet geilen is bullshit en helpt voor geen meter. Beslis dat maar lekker binnen je eigen relatie.

Mijn ervaring is dat het met de tijd beter wordt, en voor mij persoonlijk duurde dat gewoon een paar jaar. Het is strontvervelend, je maakt jezelf ten onrechte gek en onzeker en je WIL niet zo jaloers zijn. Wie weet (en hopelijk) valt bij jou het kwartje eerder, want het is nu eenmaal zo dat mannen naar andere vrouwen kijken, net als dat jij ook vast wel eens naar een knappe man kijkt. Het zal alleen geen makkelijk proces zijn. Zijn appjes/social media controleren helpt absoluut niet dus gooi zijn wachtwoorden weg, daar gaat het al mis. Praat er rustig met hem over, wees duidelijk wat je dwars zit maar zeur er niet over door.

Er is niemand die hier zegt dat ze zich aanstelt. Alleen dat een relatie op deze manier niet echt gezond is en dat communicatie essentieel is.
Maargoed, ik ben dan ook helemaal niet jaloers aangelegd dus ik heb makkelijk praten.

eindelijk een berichtje waar ik iets aan heb ipv alleen maar gezeur dat ik zeik

Ik praat onderling met vriendinnen ook over mannen. So what? Zo lang je maar met niemand anders flirt is het toch goed?

Nogmaals, er is hier niemand die zegt dat je zeikt. Je wilde toch advies en een mening hebben? Dan moet je de reacties ook gewoon lezen en niet gelijk de grond in drukken. Op misschien 1 reactie na zijn alle reacties gewoon normaal gereageerd namelijk. Als je niet tegen een andere mening dan je eigen kunt, dan moet je hier geen bericht achterlaten.

Mannen praten nou eenmaal graag onderling met elkaar over vrouwen. Dat is misschien niet echt leuk, maarja wij vrouwen doen het ook haha. Als ik een superknappe jongen zie met uitgaan zeg ik dat ook wel is tegen mijn vriendinnen. En weet ook zeker dat mijn vriend dat ook doet andersom met zijn vrienden.

En dat over die ex, je schrijft dat het echt vanuit haar kwam. Als jouw vriend nou uitgebreid met haar herinneringen zou gaan ophalen zou ik ook denken wtf, maar in dit geval zou ik me als ik jou was echt 0 zorgen maken

Dit inderdaad. Ik praat er zelfs met mijn vriend over of we iemand knap vinden of niet. Het zou ook totaal niet gezond zijn als je helemaal niet meer kijkt naar andere mannen/vrouwen.