Te jaloers?

Hoi, ik heb al 3 jaar een vriend en hij gaat vanavond afspreken met een meisje uit zijn projectgroepje van zijn studie om te overleggen over het project, maar waarschijnlijk ook om de gezelligheid.
Ik ken dat meisje wel een beetje, maar vind het nogal vervelend dat zij straks bij hem thuis komt in zijn kamer.
Hij vertelde het mij gisteren en ik werd meteen misselijk van jaloezie. Ik vertrouw mijn vriend wel, maar er steekt toch iets. Ik vind het gewoon niet kunnen dat ie met een ander meisje gaat afspreken… Of ben ik nu te overdreven jaloers?

Hij weet trouwens wel dat ik het niet leuk vind, maar hij heeft ook zoiets van ‘Doe normaal, het is maar iemand uit m’n projectgroepje.’ Toch weet ik ook dat ze wel een goeie klik hebben.

Spreek jij dan nooit met een jongen af, vriendschappelijk? Zou je dat wél doen, dan zou je weten dat het vaak niets te betekenen heeft. Niet iedere meid is uit op meer.

Ja, ik vind dat je te jaloers bent. Het is ten eerste voor school en ten tweede mag jou vriend best bevriend zijn met meisjes.
Ik zou me er ook niet top bij voelen hoor, maar ik zou mijn vriend absoluut niet tegenhouden. Ik heb zelf ook wel eens met een gewone vriend afgesproken.
Niet zo druk maken! Jullie zijn al 3 jaar samen, het moge wel duidelijk zijn dat je vriend helemaal voor jou gaat :slightly_smiling_face:

Je bent wel jaloers, maar dat vind ik heel normaal in een relatie. En je zegt dat je je vriend vertrouwt, ik denk niet dat je hem echt 100 % vertrouwt, anders maakte je je niet druk hierom.

Ja, je bent overdreven jaloers.

Ja heb zelf ook wel eens vriendschappelijk afgesproken met jongens, maar die jongens kent mijn vriend ook wel goed.

Pf haha iemand enig idee hoe je deze jaloersheid minder maakt? Word er zelf ook niet echt vrolijk van.

Jemig, dat is idd een beetje een te heftige reactie.

Wat je kan doen, jezelf blijven vertellen dat hij niet vreemd zal gaan, dat hij van jou houdt en dat een schoolproject 3 jaar niet zomaar even van de tafel schuift.

Het is vooral voor een project op school dus ik vind het niet meer dan logisch dat je daarvoor even samenkomt om het één en ander te bespreken :slightly_smiling_face:
Je hebt al 3 jaar een relatie dus ik zal me hier niet zo druk om maken.

ik snap je wel, ik had 2,5 jaar een relatie en had vaak ook nog dat ik jaloers kon worden hoor, als hij bijvoorbeeld alleen naar de bioscoop ging met een vriendin vond ik dat echt niet leuk.
maar je moet je gewoon bedenken dat dit voor school is, hij gaat niet zomaar gezellig met een meisje uit ofzo,
en daarnaast, zelfs al was het zo, hoe moeilijk het soms dan ook is, moet je dit soms loslaten.waarschijnlijk zal je vriend het juist hartstikke fijn vinden als hij merkt dat jij hem zijn gang kan laten gaan.
oh en stel hij zou er echt meer achter zoeken, laat hem dit dan ook lekker doen, dan ben jij gewoon veel meer waard dan hem! (:

Nee, ik begrijp je reactie volkomen. Het idee dat er een meisje in zijn kamer zal zijn, ook al is dit voor andere doeleinden, is nog erg vervelend. Maar je doet het hartstikke goed door hem toch zijn gang te laten gaan! Laat hem er vrij in, dan zul je zien dat er niks gebeurt. Dan merkt je vriend ook dat je vertrouwen in hem hebt! :slightly_smiling_face:

Ik begrijp dat je het niet leuk vindt, ik zou het ook niet erg prettig vinden als mijn vriend met een ander meisje af zou spreken. Maar dan toch zou ik hem vertrouwen, jullie zijn al zo lang samen! Maar sowieso vind ik ook dat je het hem niet kunt verbieden om met haar af te spreken. Hij zal er verder echt geen andere bedoelingen mee hebben.

Hahahah, jezus. Ze werken aan een project. Ik vind dat je hartstikke jaloers bent, en overdreven reageert. Jaloezie is een slechte eigenschap, maar zou niet zo goed weten hoe je er van af moet komen.

Om heel eerlijk te zijn begrijp ik je heel goed. Ik nodig mannelijke klasgenoten ook niet naar huis :'D dan bespreken we alles op school/in de bieb. Maar dat is omdat ik vind dat er een grens is, zie niet in wrm ze tot in mijn kamer zouden moeten komen.

We kunnen elkaar de hand schudden, ik ben ook zo en ik word er gek van.

Ja ik word er ook echt gek van, maar vind het ook wel goed om te horen van anderen dat ik normaal moet gaan doen. Het is alleen niet makkelijk om ineens mn gevoel om te gooien van, oke ik ben er cool mee.

@CorazonSinCara Heb jij ook een vriend? En hoe ga jij er mee om?

Ik snap je helemaal in mijn ogen heeft geen enkele vrouw op de kamer van mijn vriend te zoeken behalve zijn moeder (of iemand anders van de familie).

Als ze zo graag willen afspreken kan dat ook ergens in een cafe of in een bibliotheek voor school of ben ik de enigste die hier zo over denkt?

Ja ik zou een café of de bieb ook fijner vinden maar soms is dat gewoon niet mogelijk. Een café is ook wel te luidruchtig en als je dingen op de laptop oid moet doen is je kamer gewoon handig.
Als je vriend overigens iets met dat meisje zou willen, dan zou dat ook in een café kunnen gebeuren.