Te jaloers?

Ik heb al bijna 8 maanden lang een vriend, en hij is echt geweldig! Ik hou ongelooflijk veel van hem. Maar bij hem in de klas zit een meisje dat hem leuk vindt, tenminste dat vermoeden heb ik. Ze zit naast hem bij wiskunde en m’n vriend verteld dat ze onder die les best veel aanhem zit. Op msn praten ze heel veel en smsen ook wel redelijk vaak. Ze stuurt hem liedjes die gaan over meisjes die verliefd zijn op een jongens met een vriendin en geeft, in mijn ogen, behoorlijke hints dat ze hem leuk vind. Zo vraagt ze heel vaak of hij bij haar thuis langs komt, en zit al plannen te maken om een keer bij hem langs te gaan. Ik heb het hier al heel vaak met m’n vriend overgehad, maar hij zegt dan dat hij mij toch wel leuker vindt en dat ik me niet zoveel zorgen moet maken. Maar ondertussen voel ik me er verschrikkelijk rot en onzeker door! Ik wil m’n vriend niet verbieden om met haar om te gaan, maar ik heb heel erg het gevoel dat ze hem van me af probeert te pakken. En het ergste vind ik nog wel dat het lijkt alsof m’n vriend het helemaal niet erg vindt en er , voor mijn gevoel, soms zelfs in meegaat.
Ik dacht nou is het bijna vakantie en gaat hij van school, en zitten ze niet meer bij elkaar in de klas, zien ze elkaar nooit meer. Maar daar heeft ze al wat op bedacht. Ze heeft geregeld dat ze precies het zelfde bijbaantje krijgt als hij en dat ze ‘gezellig’ samen gaan werken. En nu maar naar elkaar lopen krabbelen dat ze het zo leuk vinden dat ze samen gaan werken.
Oké dit moest ik even kwijt. Wat vinden jullie? Reageer ik te overdreven?

liefs,

nee natuurlijk reageer je niet overdreven x]
ik zou ook jaloers zijn. Maar omdat hij al zegt hoe het tussen hun gaat zou ik me al wat minder zorgen maken :]
ik zou eigenlijk niet weten wat je hier mee moet, sorry.

wat een verhaal, meid…,
Als ik jou was, zou ik even gaan praten met dat meisje, want je vriendje kan haar zo te zien niet afwimpelen. Ik zou haar vertellen wat jij nu schrijft, en haar eerlijk te vragen om niet zo aan je vriendje te plakken.

Nou ja, dat was mijn mening.

Veel geluk!

Jij vind het misschien wel heel erg jaloers klinken, maar het is eigenlijk niet zo. Ik snap dat je jaloers bent want je wilt je vriend niet kwijt. Zoiets heb ik ook meegemaakt, smsen en msnen met andere meisjes, alleen dat waren gewoon vriendinnen van hem, en ookal wist ik dat, ik had jaloezie. Ik vertrouw hem en dat is het belangrijkste. En als je het super erg vind, dan ga je naar hem toe en praat nog is met hem, maar het belangrijkste hij moet jou vertrouwen en andersom ook!

@ DEADxPEGASUS Ja klopt dat is voor mij ook een hele opluchting, maar soms ook wel moeilijk want naja hij praat tegen mij best vaak over haar, waardoor ik alleen maar meer het gevoel krijg dat hij haar misschien ook wel leuk zou kunnen gaan vinde.

@layla_lovy dat heb ik ook al aan m’n vriend voorgesteld, maar hij wil absoluut niet dat ik tegen haar zeg dat ik denk dat ze hem leuk vindt, want hij wil gewoon vrienden met haar kunnen blijven

@ Nienke_x Ja daarom vind ik het ook zo moeilijk, ik heb het gevoel omdat ik zo jaloers doe en er zo’n probleem van maak dat ik hem niet vertrouw, en volgens mij heeft hij dat gevoel ook wel een beetje.

zó herkenbaar…
bij mij vriend zat een meisje op school en ik vermoed dat zij mijn vriend ook wel leuk vond… de hele tijd leuk met elkaar praten op msn… een smsje sturen met geile dr in? en hartjes sturen… ze wou wel met hem zoenen etc.
mijn vriend zei dat het voor de lol was enzo, maar ik vermoed dat zij hem leuk vind/vond, hij ging er ook in mee… maar had het niet door denk ik
het is alweer een tijdje geleden maar toch, ik voel nog steeds hoe ik me toen voelde als ik eraan terugdenk… vandaag hadden we er weer een discussie over, maar sommige dingen vind ik gewoon onacceptabel!
Oja, en maar volhouden dat ze een vriend heeft (dat zei mn vriend)

Omg, i hate it!
Weetje ga gewoon naar die meisje zeg bijvoorbeeld: “Je weet toch heus wel dat ik met hem heb? Wat moet je van hem? Blijf af van hem!”

Tenminste ik zou het op die manier doen!
Succes nog!
xxx

oja door haar was het trouwens bijna uit, ik had haar ook een privebericht gestuurd op hyves, achteraf een beetje dom mja ik was er gewoon helemaal mee aan…
heb heel veel huilbuien gehad etc.
en t klinkt misschien raar maar als het over haar gaat voel ik echt veel haat/ woede!

Oja en nog steeds stuurt ze mn vriend een krabbel waarop t lijkt alsof ze zijn vriendin is… :S

toen ik nog bij mijn ex was, was er ook altijd een meisje dat hem leuk vond,
ze stuurde hem steeds smsjes met i love you enzo
en altijd als hij met haar prate ofzo was ik ook jaloers,
maar ik dacht altijd maar zo
ik heb hem en zij niet, who lucky am I?
maar ik was zat van hem en dumpte hem

Klinkt bekend(de kant van de vriendin dan he)
ben ook op een jongen:D
doe hetzelfde bij hem
geef hem ook hints dat ik hem leuk vind
alleen heeft hij geen vriendin :grinning:

maar het is helemaal niet zo gek dat je jaloers bent
zeg gewoon tegen je vriend dat je jaloers bent
vraag dan of je een dikke knuffel van hem mag
en zeg dat je hem nooit kwijt wilt
wedden dat hij je zó lief vindt dat hij nog heel lang bij je blijft?

is het niet how lucky :grinning_face_with_smiling_eyes: ?

hmm, ik zou het niet pikken.

tis maar een foutje /care?

Ik zou ook stikjaloers zijn.
Zeg het gewoon aan je vriend, hij moet je wel begrijpen.
Vraag hoe hij zou reageren in jouw plaats?

Zooooooooooo haha. Ik zou dat meisje echt wel kunnen slaan.

Krijg spontaan een woedeaanval x’D

Ik zou gewoon dat meisje er eens flink op aan spreken.

Bullshit. ZIJ is degene die mogelijk jouw relatie dwarsboomt om zoveel achter je vriendje te zitten en hints te geven (ze zit aan hem, ze wilt afspreken…HALLO? Lampje gaat nog niet branden?)
Dan wordt je vriendje maar pissig, dan moet hij maar duidelijk tegen dat meisje zijn dat JIJ zijn vriendin bent.

Nou lijkt me niet zo’n goed idee om haar vriendje pissig te maken, hè. Het is denk ik beter om gewoon eerlijk tegen hem te zeggen dat het overduidelijk is dat ze hem leuk vind en dat je haar helemaal zat bent. En of hij daar wat aan wilt doen omdat je er gek van wordt. Daar moet hij ook wel een beetje begrip voor kunnen hebben.

Heeft ze al gedaan. Iedereen wordt wel eens pissig in een relatie… en ze heeft redenen toe… Haar vriendje die gaat mogelijk op het geflirt in…